דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליגת העל לנשים בכדורסל: רמלה ניצחה את ירושלים ועלתה ל-0:2 בסדרת הגמר

משחק הפכפך ומרתק במלחה הסתיים ב-94:95 לאלופה מרמלה, שתוכל להניף את הצלחת כבר ביום שני | עדן רוטברג הצטיינה ברמלה עם 33 נקודות

שחקניות אליצור רמלה חוגגות ניצחון על הפועל לב ירושלים במשחק השני של סדרת הגמר (צילום: דני מרון, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
שחקניות אליצור רמלה חוגגות ניצחון על הפועל לב ירושלים במשחק השני של סדרת הגמר (צילום: דני מרון, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליצור רמלה עשתה הערב (חמישי) צעד גדול בדרך לאליפות ליגת העל לנשים בכדורסל, כאשר ניצחה 94:95 את הפועל לב ירושלים ועלתה ל-0:2 בסדרת הגמר. משחק מדהים של קפטנית רמלה, עדן רוטברג, הסתיים ב-33 נקודות. ניצחון ביתי ברמלה ביום שני הקרוב, והאלופה המכהנת תניף צלחת נוספת.

שלושה ימים אחרי ששתי הקבוצות סחטו את עצמן בהארכה במשחק הראשון, עלו הערב הפועל לב ירושלים ואליצור רמלה למשחק השני בסדרת הגמר כשהן נראות רעננות ובעיקר נחושות.

דקות ראשונות מבריקות התקפית של שתי הקבוצות יצרו סקור גבוה, שעליו העיבה רק העבירה השנייה של אליסה ברון כבר בדקה השנייה של המשחק. רמלה השתמשה מול ירושלים בנשק שהיא עצמה מרבה להשתמש בו – ורצה בכל הזדמנות אפשרית. בפיגור 14:6 לימור פלג הזעיקה פסק זמן, אבל שום דבר לא עצר את הקצב המהיר של המשחק, שבחסותו עלו 11 שחקניות משתי הקבוצות על הלוח בשבע הדקות הראשונות. 26:35 לרמלה אחרי רבע ראשון התקפי במיוחד.

עדן רוטברג מאליצור רמלה מול נור כיוף מהפועל לב ירושלים בסדרת הגמר (צילום: דני מרון, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
עדן רוטברג מאליצור רמלה מול נור כיוף מהפועל לב ירושלים בסדרת הגמר (צילום: דני מרון, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

רמלה המשיכה להגדיל את היתרון שלה כשהיא פשוט לא מסוגלת להחטיא גם בתחילת הרבע השני. האחוזים שלה, בצבע ומחוץ לקשת, היו מדהימים. היא גם ניצלה את ריבוי האיבודים של ירושלים כדי לייצר נקודות קלות, ודניאל רבר עשתה מה שרצתה בתוך הצבע. אלא שירושלים לא התכוונה להרים ידיים במה שעשוי היה להפוך למשחק האחרון העונה במלחה.

ברון דייקה מחוץ לקשת, ירושלים ניצלה את זריקות העונשין, וחטיפות יעילות בהגנה הובילו למתפרצות וסלים קלים של נור כיוף, בריאנה ריצ'ארדסון ושיר תירוש. אלה הפכו את התוצאה והעניקו את היתרון לירושלים, למרות העבירה השלישית של ברון. 49:55 לירושלמיות במחצית.

רמת ההגנה עלתה בתחילת הרבע השלישי. זה לא שההתקפות שטפו פחות, אבל שתי הקבוצות הבינו שכמה עצירות יכולות להתברר כקריטיות במשחק צמוד כל כך ואילצו זו את זו לאבד כדור. ברון חטפה שני כדורים תוך דקה, רמלה עצרה את משחק הפנים של ירושלים רק בעבירות וסל של ריצא'רדסון פתח עבור המקומיות יתרון דו-ספרתי.

אלא שדווקא אז, בפיגור 11 נקודות, רמלה לקחה את עצמה בידיים. היא סגרה טוב יותר לריבאונד, קיבלה מאנג'לה טג'קסון 9, גוט 6, ומפקינס וג'ני סימס נקודות בצבע וסחטה את העבירה הרביעית מברון. 68:73 בלבד לקבוצה מהבירה לקראת הרבע האחרון.

מי שפתחה את הרבע האחרון כשהיא בזון זו עדן רוטברג. הקפטנית של רמלה קלעה חמש נקודות רצופות והחזירה לעצמה את היתרון עם ריצת 2:9 בשתי הדקות הראשונות. בצד השני, שיר תירוש החטיאה זריקות קלות וריצ'ארדסון ניסתה את מזלה מחצי מרחק ולא פגעה. רמלה עלתה ליתרון שש נקודות, אבל ההגנה המצוינת של ירושלים בדקות הבאות הפכה את המשחק לצמוד. עבירה בלתי ספורטיבית של ירדן גוט ואיבוד הכדור העשירי של סימס תורגמו לנקודות בצד השני וליתרון 4 לירושלמיות, פחות משתי דקות לסיום.

אליצור רמלה מול הפועל לב ירושלים בסדרת הגמר (צילום: דני מרון, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
אליצור רמלה מול הפועל לב ירושלים בסדרת הגמר (צילום: דני מרון, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

אלא שסל ועבירה של רוטברג, ועוד שתי קליעות עונשין שלה אחרי העבירה החמישית של ברון העניקו שוב את היתרון לרמלה. שמונה שניות לסיום, כשהיא ביתרון נקודה, רמלה איבדה את הכדור. ירושלים חזרה מפסק זמן בידיעה שהעונה שלה על הכף, אבל שיר תירוש הסתבכה ושחררה שלשה קשה, שזלגה החוצה. 94:95 לרמלה בתום משחק מדהים נוסף, שמעלה אותה ל-0:2 בסדרה ומקרב אותה מרחק ניצחון מאליפות שלישית ברציפות.

קלעו לירושלים: תירוש 30, ריצ'ארדסון 23, קארי 17, כיוף 13, ברון 11
קלעו לרמלה: רוטברג 33, רבר 17, סימס 16, טומפקינס 10, ג'קסון 9, גוט 6, וטורי 4.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!