דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר הסתדרות המעו"ף: "לא להוציא לחל"ת עובדים במועצה האזורית אשכול"

במועצה חייבו את כל העובדים להגיע למקום העבודה מ-1 באפריל, זאת למרות שרבים מהם מפונים | מי שלא יגיע, יוצא לחל"ת | מועצת אשכול: "מובטחים להם דמי אבטלה מהיום הראשון"

עו״ד גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: דוברות ההסתדרות)
גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף. "לדאוג להתאמת הסדרי העבודה ולא לשלול שכר" (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, פנה לראש המועצה האיזורית אשכול, גדי ירקוני, והבהיר כי יש לשלם שכר לכלל עובדי המועצה, ובכללם לעובדי המועצה המפונים מבתיהם והפזורים ברחבי הארץ, אשר אינם יכולים להגיע לעבודה פרונטלית במועצה שמרבית תושביה עדיין מפונים. 

פנייתו של בר-טל באה בעקבות מכתב ששלח ירקוני לכלל עובדי המועצה בסוף חודש מרץ, ובו כתב כי החל מ-1 באפריל נדרשים כלל עובדי המועצה להתייצב במקום עבודתם כתנאי לתשלום שכרם. לדברי ירקוני, עובד אשר לא יתייצב לעבודה פרונטלית, או שלא תימצא עבורו מסגרת לשיבוצו בתפקיד עבודה, שכרו יוקפא או שהוא יוצא לחל"ת.  

ברטל הגיב לירקוני והבהיר כי לא ניתן לצפות מעובדים שפונו למקומות מרוחקים, ושילדיהם שובצו במוסדות לימוד וחזרתם ליישוביהם טרם הוסדרה – שייצאו לחל"ת ויפסיקו לקבל שכר. "יש לבחון כל מקרה לגופו. אין מניעה שעובדים שיכולים ורוצים לחזור לעבודה יעשו זאת, וזה אף מבורך. לגבי עובדים אחרים – יש לדאוג להתאמת הסדרי העבודה ולא לשלול מהם שכר", הבהיר.  

כך, נתן דוגמה של תומכת חינוך (סייעת) המועסקת במועצה, שפנתה להסתדרות לאחר שמשפחתה פונתה לעיר אילת, ושני ילדיה אף שובצו למסגרות חינוכיות בעיר. "העובדת לא תוכל להתפרנס ללא פתרון תעסוקתי במקום אליו פונתה בשכר מלא", כתב בר-טל.  

"יש להמשיך ולשלם שכר לכל העובדות והעובדים, ועד להחלטה אחרת אין להוציאם לחל"ת. העובדים מפונים מבתיהם, משלמים את מחיר המצב שנכפה עליהם ולא יוכלו לעמוד בשלילת מקור פרנסתם".  

נכון להיום, חלק מיישובי אשכול אינם במצב המאפשר חזרה אליהם, וחלקם אף מוגדרים כשטח צבאי. תושבים רבים מהמועצה טרם שבו לבתיהם, כשחלקם מפונים למלונות באילת ובים המלח וחלקם במסגרות אחרות. 

ממועצה איזורית אשכול נמסר: "מועצה אזורית אשכול מהווה את מוקד הרעש באירוע 7 באוקטובר. 216 תושבים נרצחו, 120 נחטפו ו-32 יישובים פונו. 90% מעובדי המועצה חיים בעוטף וחוו אירוע של טראומה, אובדן ועקירה מביתם. 

"במשך חצי שנה תפקדה המועצה עם מצבת כוח אדם חסרה, ומשימות שעלו ב-500% מכורח הנסיבות הקיצוניות. המועצה המשיכה לשלם תשלום מלא לכל העובדים ובנוסף קלטה עובדים זמניים כדי שימלאו את החסר על מנת לשמור על רציפות תפקודית ולתת שירות לתושבות ולתושבים בשעתם הקשה ביותר. 

"המדינה חתמה על הסכמי שכר רק לחודשים אוקטובר-נובמבר, ולא נתנה פתרון לרשויות עוטף עזה בנושא כוח האדם. לאחר שמוצו כל האפשרויות מול העובדים בדרכים גמישות, מכילות ומתחשבות, ועל מנת להמשיך לתת שירות לתושבים ולא להגיע לקריסה תפקודית, נאלצנו להוציא עובדים שלא הצליחו לחזור לתפקוד לחל"ת, כאשר מובטחים להם דמי אבטלה מיומם הראשון. 

"לאורך כל הדרך פעלנו תוך מציאת איזון בין הנאמנות והמחויבות הראשונה שלנו, שהיא לתת שירות לתושבינו ולשמור על עובדינו תוך מינימום פגיעה בהם. זוהי משימה מאתגרת ומורכבת ונמשיך להיות שם עבור כולם". 

עוד הדגישו, כי משפחות ממעגל פגיעה ראשון – משפחות שכולות ומשפחות חטופים – לא הוצאו לחל"ת. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!