דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / ביידן ומדינות ה-G7 לא יסייעו לישראל אם תתקוף באיראן; צה״ל מגייס 2 חטיבות מילואים לעזה

קבינט המלחמה החליט על תגובה לתקיפה האיראנית, אך לא הוסכם על היקף ומועד לתקיפה | פיקוד העורף: לימודים לא יתקיימו וההנחיות יישארו בתוקף עד מחר (ב׳) ב-23:00 | דובר צה"ל על המתקפה האיראנית: "יורטו 99% מהשיגורים. תפקוד בסיס נבטים לא נפגע"

  • פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • ראש הממשלה משוחח עם נשיא ארצות הברית (צילום: דוברות ראש הממשלה)
    ראש הממשלה משוחח עם נשיא ארצות הברית (צילום: דוברות ראש הממשלה)
  • הערכת מצב בבור חיל האוויר בקריה (צילום: דובר צה"ל)
    הערכת מצב בבור חיל האוויר בקריה (צילום: דובר צה"ל)
  • היערכות כוחות מילואים ל'חרבות ברזל' (צילום: דובר צה"ל)
    היערכות כוחות מילואים ל'חרבות ברזל' (צילום: דובר צה"ל)
  • ישיבת קבינט הממשל האמריקני, בהשתתפות הנשיא ג'ו ביידן, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן והיועץ לענייני המזרח התיכון ברט מקגורק (צילום: Adam Schultz/The White House via AP)
    ישיבת קבינט הממשל האמריקני, בהשתתפות הנשיא ג'ו ביידן, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן והיועץ לענייני המזרח התיכון ברט מקגורק (צילום: Adam Schultz/The White House via AP)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-191 למלחמה: קבינט המלחמה סיים את פגישתו, בה הוחלט על תגובה ישראלית למתקפה האיראנית, אך עדיין קיימת מחלוקת בנוגע לאופי התגובה, היקפה ומועדה. מוקדם יותר, הנשיא ביידן שוחח עם מנהיגי ה-G7 כשלצידו מזכיר המדינה בלינקן. המנהיגים גינו את המתקפה חסרת התקדים של איראן וחזרו על המחויבות לביטחון ישראל, אך הסכימו להשתמש בכל הערוצים מול ישראל כדי שלא תתקוף בתגובה את איראן. לפי דיווח ברויטרס, ביידן אמר לנתניהו ישירות כי ארה"ב לא תשתתף במתקפה ישראלית על איראן.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים בנושא העסקה לשחרור החטופים: "בחלוף למעלה משבוע ממפגש קהיר – חמאס השיב בשלילה למתווה שהונח בפניו על ידי המתווכות. דחיית הצעת שלוש המתווכות, שכללה מרחב משמעותי ביותר של גמישות מצד ישראל, מוכיחה כי סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות והסלמה כוללת באזור. ישראל תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה מול חמאס בעוצמה, ותהפוך כל אבן להשבת 133 החטופים והחטופות מעזה בהקדם".

תוצאות מתקפת הטילים: ילדה בת 7 פצועה קשה, נותחה ומאושפזת בבית החולים סורוקה, יחד עם עוד 8 נפגעים קל מרסיסים או ריצה לממ"ד, ו-3 נפגעי חרדה. מצבה של בת השבע שפונתה לבית החולים סורוקה מוסיף להיות קשה ולא יציב. היא סובלת מפגיעת ראש קשה מאד ונשקפת סכנה לחייה.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי אישר הבוקר (ראשון) כי "יורטו 99% מהאיומים ששוגרו לישראל, הישג אסטרטגי חשוב ביותר. עשרות שיגורים יורטו על ידי מטוסינו, מערכות ההגנה ומטוסי הקואליציה. מספר טילים בודדים חדרו לישראל ונפלו בבסיס נבטים. נזק מועט נגרם לתשתיות, הבסיס פעיל. מספר שיגורים גם מעיראק ותימן לא פגעו בטח ישראל". מאוחר יותר פרסם דובר צה"ל את התיעודים מהנקודות בהם נפלו הטילים, המראות כי לא נגרם נזק לבסיס נבטים, ונזק קל בלבד לכביש באזור החרמון.

לאחר התייעצות של ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר גנץ, מסר גלנט: "צה"ל בלם את המתקפה האיראנית הלילה, פגיעה מועטת ביותר בשטח ישראל, ההישג מרשים ביותר. העולם ראה הלילה מי זו איראן, העולם ראה גם מה כוחה של קואליציה, המערכה עוד לא הסתיימה".

גורמים ישראלים מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי איראן שיגרה 185 כטב"מים, 36 טילי שיוט ו-110 טילי קרקע-קרקע במסגרת המתקפה לעבר ישראל. לדברי הגורמים, "רוב השיגורים בוצעו משטח איראן, בעוד שחלק קטן מהם הגיע מעיראק ומתימן".

הקבינט המורחב הסמיך את ראש הממשלה, שר הביטחון והשר גנץ לקבל החלטות לגבי תגובת ישראל למתקפה. השרים בן גביר וסמוטריץ' התנגדו להחלטה זו.

דובר צה"ל: "בסיס בדרום הארץ נפגע באורח קל מפגיעת טיל אירני". מד"א: "ילדה בת 7 מהפזורה הבדואית נפצעה באורח קשה מפגיעת רסיסי מיירט, היא מנותחת בבית החולים סורוקה".

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

שינוי בהנחיות פיקוד העורף: הפעילויות החינוכיות יחזרו בכל רחבי הארץ

דובר צה"ל מוסר כי בתום הערכת מצב של פיקוד העורף הוחלט כי החל מהיום (ב') בשעה 00:00, יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. במסגרת השינויים הוחלט על חזרת הפעילויות החינוכיות בכל רחבי הארץ. באזורי הנחיה קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות. כמו כן, הוסרה הגבלת ההתקהלות באזורים הנמצאים במדיניות ירוקה.

‏316 משאיות עם אספקה הומניטארית נכנסו לרצועת עזה ביממה האחרונה

גורמים בטורקיה, ירדן ועיראק: איראן הודיעה על התקיפה 3 ימים מראש; בארה"ב מכחישים

גורמים רשמיים בטורקיה, ירדן ועיראק אמרו היום שאיראן נתנה הודעה של 72 שעות לפני מתקפת המל"טים והטילים על ישראל אמש, ובכך איפשרה למנוע פגיעה חמורה בנפש. גורמים אמריקאים מכחישים.

בריטניה וצרפת זימנו את שגרירי איראן במדינותיהם לשיחות נזיפה

בריטניה וצרפת זימנו את שגרירי איראן במדינותיהם לשיחות נזיפה בעקבות המתקפה של איראן על ישראל אמש, בה לקחו בריטניה וצרפת חלק ביירוט המטרות.

קבינט המלחמה תומך בתגובה לתקיפה האיראנית, אך במחלוקת בנוגע להיקף ולזמן

קבינט המלחמה תומך בתגובה כלפי איראן בעקבות המתקפה על ישראל אמש, אך עדיין במחלוקות בנוגע להיקף התגובה, לעוצמה ולזמן, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. הדברים באים לאחר שנשיא ארה"ב ביידן הודיע לנתניהו כי לא יתמוך במתקפה באיראן.

ביידן ועבדאללה מלך ירדן שוחחו: רוצים למנוע הסלמה באזור ולהחזיר את הסיוע לעזה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח הערב עם עבדאללה השני, מלך ירדן. ביידן גינה את המתקפה האיראנית, שלדבריו "סיכנה גם את ממלכת ירדן והעם הירדני". השניים הסכימו לעמוד בקשר בימים הקרובים במטרה למנוע הסלמה של המצב מול איראן. בנוסף, השניים דנו בצורך בהגברת הסיוע ההומניטרי לעזה, והצורך בסיום המלחמה בין ישראל לחמאס.

כיפת ברזל ימית יירטה מטרה אווירית חשודה במפרץ אילת

כוחות זרוע הים וחיל האוויר זיהו לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שהגיעה למרחב האווירי של מדינת ישראל מכיוון ים סוף. ספינת טילים מסוג "סער 6" של חיל הים יירטה בהצלחה את המטרה באמצעות מערכת ״כיפה ימית״. לא נגרם נזק ולא הופעלה התראה.

 

יו"ר בית הנבחרים האמריקני: אקדם השבוע חבילת סיוע ביטחוני לישראל ולאוקראינה

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מייק ג'ונסון, אמר היום כי הוא ינסה לקדם סיוע ביטחוני וצבאי לישראל השבוע, באמצעות אישור של בית הנבחרים לחבילת סיוע מלחמתי, שכוללת גם מימון לאוקראינה ובעלות בריתה באסיה.

 

צה"ל תקף מבנים צבאיים, תשתיות טרור ועמדות תצפית בדרום לבנון

מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו בשעות האחרונות מספר מבנים צבאיים ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה באזורי כפר כילא, מרון א-ראס ומרכבא שבדרום לבנון. בנוסף, הותקפה עמדת תצפית של הארגון באזור הכפר אל מטמור, ומוקדם יותר היום כוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום באזור הכפרים עייתא א-שעב וא-צוונה.

צה"ל חשף את התמונות של הפגיעות בבסיס נבטים ובחרמון: התפקוד לא נפגע

צה"ל חשף את הפגיעות מירי הטילים בבסיס חיל האוויר בנבטים ובאזור החרמון. מדובר צה"ל נמסר כי הפגיעה בנבטים לא השפיע כלל על תפקוד הבסיס, וכי המטוסים המשיכו להמריא ולנחות גם במהלך הלילה ולאורך היום ללא הפרעה.

פגיעת הטיל בבסיס נבטים (צילום: דובר צה"ל)
פגיעת הטיל בבסיס נבטים (צילום: דובר צה"ל)
פגיעת הטיל בכביש באזור החרמון (צילום: דובר צה"ל)
פגיעת הטיל בכביש באזור החרמון (צילום: דובר צה"ל)

מאפיית ארגון WFP המספקת כ-650 אלף פיתות לצפון הרצועה חזרה לפעול

מתאם פעולות הממשלה בשטחים: הבוקר נפתחה מחדש מאפיית ארגון הסיוע WFP בצפון הרצועה שעשויה לייצר כ-650 אלף פיתות מדי יום. היא מצטרפת לשתי מאפיות נוספות שנפתחו מחדש במרכז עזה בשבוע שעבר, כאשר כיום יש יותר מ-23 מאפיות שפועלות בעזה ומספקות למעלה מ-3 מיליון פיתות מדי יום לתושבי הרצועה.

המלך עבדאללה לביידן: ״הסלמה מצד ישראל תביא להרחבת הסכסוך באזור״

מלך ירדן עבדאללה שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנוגע ל"מאמצים הבינלאומיים לצמצום ההסלמה והגעה להפסקת אש בעזה". המלך עבדאללה הזהיר כי "כל צעד של הסלמה מצד ישראל יביא להרחבת מעגל הסכסוך באזור".

צה״ל יגייס שתי חטיבות מילואים להמשך המשימות המבצעיות ברצועת עזה

בהתאם להערכת המצב, צה״ל מגייס בימים הקרובים כשתי חטיבות מילואים למשימות המבצעיות בגזרת עזה.

לדברי הצבא, גיוסם יאפשר את המשך המאמץ והמוכנות להגנה על מדינת ישראל ושמירה על בטחון התושבים.

אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף גם מחר, מוסדות החינוך יישארו סגורים ומגבלת ההתקהלות תימשך

בתום הערכת המצב, מדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף נשארת ללא שינוי ובתוקף עד ליום שני 15.04.2024 בשעה 23:00.

השתפר מצבו של הגבר שנפצע קשה מהתפוצצות כטב״ם בחניתה

בביה"ח לגליל שבנהריה חל שיפור במצבו של גבר בן 32, שנפגע אתמול באורח קשה מהתפוצצות כטב"ם במרחב חניתה. הבוקר הוא נגמל מהנשמה במחלקה לטיפול נמרץ כללי, ובשעות הקרובות יועבר לאישפוז במחלקה כירורגית.

גלנט ביקר בסוללת חץ: ״לילה דרמטי, יש לנו הזדמנות לברית נגד האיום מטהרן״

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בסוללת חץ שהשתתפה בבלימת המתקפה האיראנית, ואמר כי "ידענו את אחד הלילות הדרמטיים ביותר, בזכות פעולת הכנה מתמשכת הבאנו תוצאות מרשימות". לדבריו, "יש לנו הזדמנות לייסד ברית אסטרטגית נגד האיום החמור מטהרן – שמאיים לשים על הראשים של הטילים האלה חומרי נפץ גרעיניים. ארה"ב, ישראל ובעלות הברית שלה עומדים כתף כתף להגן כנגד האיום הזה".

דיווח בלבנון: חיל האוויר תוקף יעדים מהאוויר בכפר כילא

הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפה אווירית בכפר כילא שבדרום לבנון.

סוריה: ״מביעים סולידריות עם איראן שמימשה את הזכות להגן על עצמה״

משרד החוץ של סוריה התייחס למתקפה האיראנית, ומסר כי "מדובר במימוש זכותה של איראן להגן על עצמה". לדברי המשרד, "אנו מביעים סולידריות עם איראן ומחדשים את הגינוי לתוקפנות הישראלית נגד המטה הדיפלומטי שלה בדמשק".

חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו בתקיפות צה״ל, ה-275 מאז פרוץ המלחמה

ארגון הטרור חיזבאללה הודיע על מותו של אחד מפעיליו, ג'האד עלי אבו מהדי, תושב אל-חיאם שבדרום לבנון. מפרוץ המלחמה הודיע חיזבאללה על מותם של 275 פעילים.

גנץ: "נבנה קואליציה אזורית ונגבה מחיר מאיראן באופן ובזמן הנכונים לנו"

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: "אתמול יצאה איראן למתקפה על ישראל – ופגשה את עוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית. איראן היא בעיה עולמית, היא אתגר אזורי והיא גם סכנה לישראל, ואתמול, התייצב העולם באופן ברור ביחד עם ישראל מול הסכנה. ישראל נגד איראן, העולם נגד איראן – זו התוצאה. זהו הישג אסטרטגי, שעלינו למנף למען ביטחון ישראל.

האירוע הזה לא נגמר – את הברית האסטרטגית ומערך שיתוף הפעולה האיזורי שבנינו ועמד במבחן המשמעותי שלו צריך לחזק דווקא עכשיו. ישראל הוכיחה אתמול שהיא עוגן של עוצמה צבאית וטכנולוגית, ועוגן של ביטחון במזרח התיכון. בזכות מפקדי צה"ל ולוחמיו, בזכות הטכנולוגיה, בזכות התעשיות. מול האיום של איראן – אנחנו נבנה קואליציה אזורית ונגבה מאיראן את המחיר, באופן ובזמן שנכונים לנו. והחשוב מכל – מול הרצון של אויבינו לפגוע בנו, אנחנו נתאחד ונתחזק.

לוחמי צה״ל קיימו פשיטות במרכז הרצועה, מחבלים חוסלו ותשתיות טרור הושמדו

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401, נח"ל, ויחידות נוספות בפיקוד אוגדה 162 המשיכו בפשיטה הממוקדת לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור במרכז רצועת עזה. במסגרת הפעילות לוחמי 401 הקימו גשר הנדסי שמטרתו לחצות את נחל עזה שמפריד בין צפון הרצועה לדרומה.

דובר משרד החוץ: ״איראן צריכה לשלם מחיר על תוקפנותה, משמרות המהפכה - ארגון טרור״

ליאור חייט, דובר משרד החוץ, אמר כי "המחיר הראשוני חייב להיות הכרזה מיידית על ארגון משמרות המהפכה – ששיגר הלילה את מתקפת הטרור הנרחבת – כארגון טרור".

גורם ישראלי ל-CNN: ישראל תגיב למתקפה האיראנית, אך היקף התגובה עדיין לא נקבע

ההלוויה של בנימין אחימאיר שנרצח בפיגוע ביום שישי תצא ב-17:00 מבית ההספדים בגבעת שאול

ההלוויה תצא מבית ההספדים קהילת ירושלים בהר המנוחות בגבעת שאול.

דיווח: הרמטכ"ל האיראני על תקיפה ישראל - "המשימה הושלמה"

עוד אמר הגנרל האיראני מוחמד חוסיין בכרי, כי מטרת המבצע נגד ישראל השיג את מטרתו והסתיים. "מספר רב של מל"טים, טילי שיוט וטילים בליסטיים שימשו במבצע הזה עם תכנון הולם".

מטוסי חיל האוויר תקפו אתר ייצור אמל"ח של חיזבאללה בעומק לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר משמעותי לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב א-נבי שית שבעומק לבנון. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים שחצו מלבנון לעבר צפון הארץ במהלך הלילה.

דובר צה"ל על הטענה שהצבא מאפשר לתושבים לחזור לצפון הרצועה: "דיווח שקרי"

עוד נמסר, כי "צה״ל לא יאפשר חזרה של תושבים, לא דרך ציר צלאח אלדין ולא דרך ציר רשיד (החוף). אזור צפון הרצועה עודנו שטח לחימה ולא תתאפשר חזרה אליו כלל".

מצבה של בת ה-7 מהפזורה שנפצעה הלילה מרסיס מוסיף להיות קשה מאוד

מצבה של הילדה אמינה אלחסוני בת ה-7, שפונתה הלילה לבית החולים סורוקה לאחר שנפצעה במתקפה האיראנית, מוסיף להיות קשה ולא יציב. היא סובלת מפגיעת ראש קשה מאד ונשקפת סכנה לחייה לאחר שעברה לחדר ניתוח בבית החולים סורוקה ואושפזה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.

קבינט המלחמה יתכנס בשעה 15:30 להמשך דיונים

AP: ביידן יקיים מפגש של שבע הדמוקרטיות המתקדמות לדיון בתגובה על תקיפת איראן

מטה משפחות החטופים: "גם כישלון בהחזרת החטופים הוא איום קיומי על מדינת ישראל"

אזעקות במנרה ובמרגליות

המוסד: חמאס השיב בשלילה למתווה עסקת החטופים שהציעו המתווכות

מתקפת הטילים: ילדה בת 7 פצועה קשה, 8 נפגעים קל מרסיסים או ריצה לממ"ד, 3 נפגעי חרדה

המרחב האווירי של ישראל מתחיל להיפתח; צפויים ביטולי טיסות

דובר צה"ל: "האיום האיראני פגש את העליונות הצבאית של ישראל"

נתניהו לתקשורת: "יירטנו, בלמנו, יחד ננצח"

גלנט: "העולם ראה הלילה מי זו איראן, וגם מה כוחה של קואליציה"

ביידן: "ישראל הפגינה יכולות יוצאות דופן; עזרנו לישראל להפיל את כל המל"טים והטילים"

כ-30 שיגורים משטח לבנון, נפילה אחת בקצרין, אין נפגעים

במטח האחרון זוהו כ-30 שיגורים משטח לבנון לעבר ישראל, סמוך לקצרין. אין נפגעים בגוף, אך שני בני אדם לקו בחרדה עקב פגיעה סמוך לבית בעיר.

יהודה דואה, ראש מועצת קצרין: "בסיומו של לילה מתוח במיוחד, אנו שבים ומזכירים לתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף".

אזעקות בדרום רמת הגולן ובגליל העליון

אזעקות בקצרין, גדות ומנרה

לאחר כ-25 דקות: הסתיימה שיחת ביידן ונתניהו

דיווח ב-CNN: לאחר השיחה עם נתניהו, התחדשה ההתייעצות הביטחונית של ביידן וצוותו בחדר המצב בבית הלבן.

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום לבקשת ישראל

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן פנה במכתב דחוף לנשיאת מועצת הבטחון של האו״ם ודרש את כינוסה הדחוף של המועצה. לדברי השגריר ארדן: ״התקיפה של איראן מהווה איום משמעותי לשלום ולביטחון העולמי. איראן אף התפארה בהתקפה, המהווה הסלמה חמורה ומסוכנת.

"ישראל דורשת כינוס מידי של מועצת הבטחון וגינוי חד משמעי של איראן על ההפרות החמורות שביצעה. ישראל דורשת כי המועצה תכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור״.

האזעקות בגולן: שיגורים מלבנון

החלה שיחת ראש הממשלה עם נשיא ארצות הברית

אזעקות ברמת הגולן

למרות הודעת פיקוד העורף: תושבי צפון הגולן מתבקשים להישאר בקרבת מרחב מוגן

למרות הודעת פיקוד העורף, פיקוד צפון הנחה את תושבי צפון הגולן להישאר בקרבת מרחב מוגן.

הפיגוע בבנימין: לוחמת מג"ב במילואים נפצעה באורח קל

דוברות המשטרה: "לפני זמן קצר מחבל ירה לעבר כוח שפעל במרחב הכפר סינג׳יל שבבנימין. כוחות מג״ב וצה"ל נמצאים בנקודה וסורקים את המרחב.

"כתוצאה מהירי לוחמת מג"ב במילואים נפצעה באורח קל ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתה עודכנה".

קבינט המלחמה יתכנס מחר פעם נוספות, ישיבת הממשלה לא תתקיים

דובר צה"ל: הרוב המכריע של הטילים ששוגרו מאיראן יורטו מחוץ לגבולות ישראל

דובר צה"ל: "עשרות שיגורים של טילי קרקע-קרקע עשו את דרכם מאיראן לישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת "חץ" ויחד עם המדינות השותפות האסטרטגיות את מרבית השיגורים לפני שחצו לשטח הארץ. זוהו פגיעות בודדות, ביניהן בבסיס צבאי בדרום הארץ עם נזק קל לתשתית.

"בנוסף זוהו ויורטו עשרות רבות של כלי טיס ועשרות טילי שיוט שעשו את דרכם לישראל מאיראן, עשרות ממטוסי חיל האוויר ממשיכים בשעה זו ביירוט האיומים האוויריים שעושים דרכם לשטח מדינת ישראל. כוחות צה״ל פרוסים בכלל הזירות, ערוכים וממשיכים בהגנה על שטח הארץ".

הסתיימה ישיבת הקבינט המורחב: נתניהו, גלנט וגנץ יחליטו על התגובה הישראלית

הסתיימה ישיבת הקבינט המורחב. ראש הממשלה, שר ביטחון וגנץ הוסמכו לקבל החלטות.

פיקוד העורף: אין עוד צורך לשהות ליד מרחבים מוגנים בכל רחבי הארץ

פיקוד העורף: בהתאם להערכת מצב שבוצעה, תושבי היישובים בצפון רמת הגולן, אזור נבטים, דימונה, אילת, באר שבע וערד אינם צריכים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן.

חשד לפיגוע ירי בשומרון: פצועה מירי צלף בחברון

מזכ"ל האו"ם: מגנה בחריפות את ההסלמה החריפה שפתחה אירן על ישראל

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש: "אני מגנה בחריפות את ההסלמה החמורה שמייצגת המתקפה רחבת היקף שפתחה איראן על ישראל. אני קורא להפסקה מיידית של פעולות האיבה הללו. לא האזור ולא העולם יכולים להרשות לעצמם מלחמה נוספת".

דובר צה"ל: "זוהתה פגיעה בבסיס צה״ל בדרום עם נזק קל בלבד"

דובר צה״ל הגרי: "יותר מ-200 איומים אוויריים שוגרו לשטח ישראל. עשרות טילי שיוט וכטב״מים יורטו מחוץ לשטחה של ישראל. רוב מוחלט של הטילים הבליסטיים שחדרו לישראל יורטו בהצלחה.

"האירוע טרם הסתיים, יש עוד איומים בדרך, ברגעים אלה מטוסי חיל האוויר מיירטים טילי שיוט מחוץ לגבולות מדינת ישראל. זוהתה פגיעה בבסיס צה״ל בדרום, נגרם נזק קל בלבד".

שר הביטחון שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני והודה לו "על עמידתה האיתנה של ארה״ב לצד ישראל"

שר הביטחון יואב גלנט מדבר כעת עם מזכיר ההגנה האמריקני, הגנרל לויד אוסטין. שר הביטחון עדכן את מזכיר ההגנה על פעולות ההגנה של ישראל למול המתקפה האיראנית.

השר גלנט הודה למזכיר אוסטין על עמידתה האיתנה של ארה״ב לצד ישראל, והדגיש כי מערכת הביטחון משמרת מוכנות מרבית למול ניסיונות פגיעה נוספים.

המתקפה האיראנית: יותר מ-720 התראות ברחבי הארץ

ביידן: יש לנו מחויבות ברזל לביטחון ישראל מפני איומים מצד איראן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ברשת X: "נפגשתי כעת עם הצוות שלי לביטחון לאומי כדי לקבל עדכון על המתקפה האיראנית נגד ישראל. יש לנו מחויבות ברזל לביטחון ישראל נגד איומים מאיראן ומשלוחותיה".

מד"א: בת 10 מהפזורה נפצע באורח קשה מרסיסי יירוט והוא מורדם ומונשם

מד"א עדכן כי הילדה בת ה-10 שנפצע באורח קשה בפזורה הבדואית שבנגב נפגע בראשו מרסיסי יירוט. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהוא מורדם ומונשם.
פראמדיקית מד"א זוהר סרבינצקי סיפרה: "סמוך לכניסה לערד חברנו לרכב פרטי שהגיע מהפזורה. במושב האחורי הייתה ילדה כבת 10 מעורפלת הכרה עם פציעה מרסיס בראשה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קשה."

דיווחים בירדן: טיל נפל בבירה עמאן

מיד- הצהרת דובר צה״ל

מד"א: בת 7 מהפזורה הבדואית נפצע קשה משברי טיל

חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לילדה בת 7 במצב קשה בפזורה הבדואית בגזרת ערד.

רויטרס: מטוסי קרב ירדניים יירטו עשרות מהכטב״מים ששוגרו לשטח ישראל

דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות לא התקבלו קריאות על נפגעים למעט מקרים של חרדה ואנשים שנחבלו בדרך למרחב מוגן

שרי הקבינט מכונסים בבור בקריה ומקבלים עדכונים שוטפים

אזעקות נרחבות ברחבי הארץ: בדימונה, ערד, באר שבע, ירושלים, ביתר עילית, מג'דל שמס ובעשרות ישובים ברחבי הארץ

אזעקות גם בים המלח, ירושלים ורמת הגולן

אזעקות נרחבות בדרום ובשומרון

דובר צה"ל מאשר: "אירן שיגרה טילים לעבר ישראל, מערך ההגנה האווירית מיירט איומים"

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי: " ״לפני זמן קצר איראן שיגרה טילים משטחה לשטח מדינת ישראל. אתם מתבקשים לגלות ערנות ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף.
מערך ההתראה של פיקוד העורף יודע לספק התראה בזמן אמת באזור בו נשקפת סכנה.
אני מזכיר זה לא משנה מהיכן האיום משוגר בהישמע אזעקה עליכם להיכנס למרחב המוגן ולהמתין בו לפחות עשר דקות. לא פחות. "אנחנו נעדכן בזמן אמת במידה ותידרשו להישאר שם זמן ארוך יותר".

"מערך ההגנה האווירית פועל במלואו ומיירט איומים בכל מקום בו נדרש, גם ברגעים אלו.
מטוסים רבים של חה״א פועלים כעת בשמיים ומוכנים מול כל איום. יתכן שתשמעו פיצוצים מקורם ביירוטים או נפילות. מאחר ומדובר באיומים מסוגים שונים יתכן וההתראות יפעלו באזורים נרחבים".

"אני קורא לכם להימנע מהפצת שמועות ודיווחים לא מאומתים, התעדכנו בהודעות דובר צה"ל והנחיות פיקוד העורף הרשמיות בלבד. תמשיכו לנהוג באחריות, בקור רוח, כפי שעשיתם עד כה ותקפידו לפעול על פי ההנחיות".

קנצלר אוסטריה: "מגנה בחריפות את המתקפה האיראנית על ישראל"

קנצלר אוסטריה: "אני מגנה בחריפות את המתקפה האיראנית על ישראל. אוסטריה עומדת לצד ישראל ואנו קוראים לאיראן להפסיק מיד כל עוינות".

גם תושבי באר שבע מזרח הונחו לשהות בקרבת מרחבים מוגנים

המשלחת האיראנית באו"ם: התגובה על תקיפת הקונסוליה שלנו בדמשק הסתיימה

המשלחת האיראנית באו"ם ברשת X: "התגובה על תקיפת הקונסוליה שלנו בדמשק הסתיימה. אם ישראל תבצע מעשה טיפשות נגיב בעוצמה גדולה יותר". בנוסף, מסרו האיראנים, "זה עימות בין איראן לישראל – ועל ארה"ב להתרחק ממנו".

דובר ראש הממשלה בערבית: ״התגובה הישראלית תהיה נחרצת וברורה״

דובר ראש הממשלה בערבית אופיר גנדלמן בראיון הלילה לרשת אלערביה: ״התגובה הישראלית תהיה נחרצת וברורה״

השיגורים לרמת הגולן: כ-25 רקטות ששוגרו מלבנון, ללא נפגעים

גם תושבי דימונה ונבטים מתבקשים להישאר סמוך למרחבים מוגנים

תושבי אילת וצפון רמת הגולן הונחו לשהות בקרבת מרחבים מוגנים

פיקוד צפון הנחה את התושבים במספר ישובים ברמת הגולן לשהות בקרבת מרחב מוגן "עד הודעה חדשה": נווה אט"יב, נמרוד, אודם, קלע אלון, רמת טראמפ, שעל, אורטל, אלרום, מרום גולן, עין זיוון וקדמת צבי.

 

צרפת בגינוי חריף למתקפה האיראנית על ישראל

ממשלת צרפת פרסמה גינוי חריף למתקפה על ישראל: ״החלטתה על פעולה כה חסרת תקדים, היא עליית מדרגה נוספת של איראן בפעולותיה מערערות היציבות, והיא מסתכנת בהסלמה צבאית.

"‏צרפת מאשרת שוב את זיקתה לביטחונה של ישראל, ומבטיחה לה שתעמוד לצידה.״

ישראייר מעדכנת על שינויים בלוח הטיסות מחר

ישראייר מעדכנת על שינויים בלוח הטיסות מחר: כל טיסות הפנים ארציות מתל אביב לאילת ומאילת לתל אביב מבוטלות; חלק מטיסות ישראייר הבין-לאומיות- נכון לרגע זה נדחות.

גורמים רשמיים ישראלים לניו יורק טיימס: "אזורי הפגיעה צפויים להיות רמת הגולן, ובסיס חיל האוויר בנגב"

החלה פגישת הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב בבור בקריה

אזעקה בשניר שבגליל העליון

ראש ממשלת בריטניה: מגנה במילים החריפות ביותר את ההתקפה האיראנית על ישראל

איראן מאשרת: החלה מתקפת עשרות כטב״מים וטילי שיוט ל״יעדים מדוייקים״ בישראל

משמרות המהפכה של איראן: פתחנו במתקפה של עשרות כטב"מים וטילי שיוט לעבר יעדים מדויקים בישראל בתגובה על התקיפה הישראלי על הקונסוליה בדמשק.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!