דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

שני הרוגים ו-3 פצועים קשה בשריפה בהוסטל בירושלים: "לא הותקנה הגנה מאש כנדרש"

השריפה פרצה בהוסטל של עמותת 'עלי שיח' לאנשים עם מוגבלויות בפסגת זאב | מלבד הפצועים קשה, פונו מהמקום גם ארבעה פצועים בינוני | מתחקיר ראשוני עולה שמדובר בבית פרטי שהוסב להוסטל בלי שרשות הכבאות וההצלה עודכנה בכך

צוותי הצלה לצד ההוסטל שעלה באש (צילום: איחוד הצלה)
צוותי הצלה לצד ההוסטל שעלה באש (צילום: איחוד הצלה)
הדס יום טוב

שני בני אדם נהרגו הבוקר (ראשון) ו-7 נפגעו, בהם שלושה במצב קשה, כתוצאה משריפה שפרצה בהוסטל לנערים של עמותת 'עלי שיח' בשכונת פסגת זאב בירושלים. העמותה מפעילה מסגרות לאנשים עם מוגבלויות במגזר הדתי והחרדי.

בתחקיר ראשוני שבוצע בזירה בהשתתפות נציב כבאות והצלה אייל כספי ומפקד מחוז ירושלים, עלה שהשריפה פרצה בבית פרטי שהוסב להוסטל בו התגוררו חוסים, מבלי שהרשות לכבאות והצלה עודכנה בכך, ומבלי שהותקנו במקום סידורי הגנה מאש כנדרש – כך עולה מהודעת רשות הכבאות וההצלה.

ממערך הכבאות וההצלה נמסר ש"הנציב הנציב הגיע לזירת האירוע, קיבל סקירה על מאמצי החילוץ ועקב מקרוב אחר השתלטות הלוחמים על האש כמו גם החקירה הראשונית לבחינת מחולל השריפה. מהתחקיר עלה כי לוחמי האש הגיעו תוך זמן קצר לזירה, חתרו למגע תוך סיכון עצמי, פרצו את דלת הכניסה הנעולה וחילצו מתוך האש המפושטת 9 לכודים לטיפול רפואי, שניים מהם נספו תוך זמן קצר. הנציב ציין לשבח את נחישותם של הלוחמים שחתרו למגע, פעלו במקצועיות ומנעו אסון כבד יותר".

נזקים מהשריפה בהוסטל לאנשים עם מוגבלויות בירושלים (צילום: כבאות והצלה לישראל)
נזקים מהשריפה בהוסטל לאנשים עם מוגבלויות בירושלים (צילום: כבאות והצלה לישראל)

השריפה פרצה בקומה העליונה של מבנה מגורים בן 2 קומות ברחוב אורי בראון. למקום הגיעו פראמדיקים של מגן דוד אדום שקבעו במקום את מותם של שני גברים כבני 30, ופינו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והר הצופים 7 נפגעים עם כוויות ולאחר ששאפו עשן. בהודעת מד"א מהבוקר נמסר ששניים מהנפגעים פונו במצב קשה, שלושה במצב בינוני ושניים במצב קל, אך מצבו של אחד הנפגעים החמיר ומספר הנפגעים באורח קשה עלה לשלושה.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר שארבעה נפגעים מהשריפה פונו לשני בתי החולים של הדסה. בהדסה הר הצופים מטופלים שני נפגעים במצב קשה, שניהם סובלים משאיפת עשן וכוויות והונשמו בבית החולים; ובהדסה עין כרם מטופלים שני נפגעים, אחד מונשם במצב קשה והשני במצב בינוני בהכרה".

ההוסטל שנשרף בירושלים (צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה)
ההוסטל שנשרף בירושלים (צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה)

מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר התקבל דיווח במוקד המשטרה בירושלים על שריפה בבניין מגורים בשכונת פסגת זאב בירושלים. למקום הוזעקו כוחות משטרה מתחנת שפט לצד גורמי החירום וההצלה, והחלו בפעולות להצלת חיים, סגירת הזירה וחילוץ הדיירים, טיפול בנפגעים וכיבוי האש. בשעה זו שוטרי תחנת שפט של מחוז ירושלים פועלים בזירה, והחלו בחקירת נסיבות השריפה בסיוע חוקר דליקות של כבאות והצלה."

מעמותת 'עלי שיח' שמפעילה את ההוסטל נמסר: "משפחת 'עלי שיח' כואבת ודואבת את האסון הנורא שהתרחש בשעות הבוקר, בדירת 'עלי שיח' בפסגת זאב.

"לצערנו הרב, שניים מאלו ששהו בדירה של 'עלי שיח' נספו באירוע הטראגי. אנו עומדים לצד המשפחות האבלות ומשפחות הפצועים ומחבקים אותן בשעתן הקשה, ונעשה כל שביכולתנו כדי לתמוך בהן ולעמוד לצידן ככל שנדרש. בנוסף, אנו מלווים מקרוב את הדיירים הפצועים המאושפזים ודואגים לרווחתם.

"הצוות המקצועי של 'עלי שיח', הכולל אנשי מקצוע מתחום הטיפול הנפשי והסוציאלי, מעניק תמיכה רגשית לדיירי הדירה שנפגעו ולכלל הדיירים והמדריכים ואנשי הצוות בקהילות שלנו ברחבי הארץ. אנו מודעים לכך שאירוע כה קשה עלול להותיר חותם עמוק, ונפעל בכל דרך על מנת לסייע לדיירינו להתמודד עם השלכותיו.

"הנהלת 'עלי שיח' משתפת פעולה באופן מלא עם רשויות החוק והחקירה, במטרה להבין את הנסיבות שהובילו לאסון. בתיאום עם הרשויות, נבצע בדיקות מקיפות בכל המסגרות שלנו, כדי להבטיח את ביטחונם ושלומם של כל הדיירים. בטיחות ורווחת הדיירים עומדות בראש סדר העדיפויות שלנו.

"משפחת 'עלי שיח' מביעה את תנחומיה הכנים למשפחות האבלות ומאחלת החלמה מהירה לפצועים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!