דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

טילים איראניים נחתו בחבל הכורדי בעיראק: ״אנחנו השעיר לעזאזל של טהרן מול ישראל״

בחבל הארץ הכורדי בעיראק נחתו מספר טילים מאלו ששוגרו מאיראן, ועיתונאי מקומי ששמו אסור לפרסום אמר ל׳דבר׳: ״הכל תוכנן כדי שלא ייגרם נזק, המשטר האיראני חלש״ | על היחסים עם ישראל: ״מעריצים את המדינה אבל מדובר באהבה חד צדדית״

טיל בליסטי מאיראן שנחת בחבל הכורדי בעיראק (צילום Andam Jabar - Rudaw)
טיל בליסטי מאיראן שנחת בחבל הכורדי בעיראק (צילום Andam Jabar - Rudaw)
אוריאל לוי

בכפרים שבכורדיסטאן העיראקית לא נשמעו אזעקות הלילה, אך כמה טילים נחתו בשטחים שונים. עיתונאי מארביל ששמו לא מפורסם מחשש לשלומו אמר ל'דבר' כי בחבל הכורדי נמצאו שרידים של ארבעה או חמישה טילים.

"התכוננו לזה שהאיראנים ישגרו עלינו טילים, כי בכל פעם שיש להם בעיות עם ישראל הם מעדיפים לפגוע בנו. אנחנו חסרי הגנה, והם יודעים את זה, ולכן פוגעים בנו ובאזרחים שלהם ולא בישראל״.

לפני כשלושה חודשים שיגרה איראן טילים לכורדיסטן העיראקית, במתקפה שלדבריה כוונה נגד "מטה המוסד" בעיר ארביל. במתקפה הזו נהרג מיליונר כורדי, שבאיראן טוענים כי שיתף פעולה עם ישראל.

העיתונאי מארביל הוסיף שהאווירה אמש, לקראת המתקפה של איראן, הייתה מתוחה, אולם הכורדים אינם מפחדים מאיראן כי מכירים את חולשותיה. "זה היה כמו סרט הודי. אצלנו כולם עשו מזה בדיחות. אנשים העלו תמונות של גווילי הטילים וכתבו שהם ישתמשו בהם כדי להכין דוד מים״.

"איראן לא מסוגלת לפגוע בישראל, אז היא פוגעת בנו. המתקפה הלילה חשפה בפני כל העולם את חולשתה של איראן. אותנו הכורדים זה לא מפתיע כי אנחנו חיים באיראן, וסמוך אליה, ויודעים שהמשטר שלה חלש. היא מסוגלת לפגוע רק באזרחים שאינם מסוגלים להגן על עצמם. אנחנו משמשים להם שעיר לעזאזל״.

העיתונאי הכורדי סבור שלפני המתקפה איראן הגיע להסכמות כלשהן עם מדינות באזור במטרה למסגר את התקיפה, ולהפחית את מפלס המתח. "הכל תוכנן כך שהטלים והכטב"מים יהיו רק מופע אימים אך לא יסבו נזק לישראל. איראן לא מעזה לפגוע בישראל באמת. הרבה מהכורדים סבורים שישנם הסכמות חשאיות בין איראן לישראל. הרי זה לא סוד שהמשטרים בטהרן ובירושלים משתמשים זה בזה למטרותיהם. עכשיו אנחנו רואים שהמתקפה האיראנית רק חיזקה את ישראל.

איך זה לחטוף טילים בשם ישראל?
"תמיד חשנו שישראל קרובה אלינו מאוד. ישראל חולקת איתנו את אותן מטרות ואותן בעיות. היהודים היו חלק מכורדיסטאן ותמיד היו שכנים טובים. אבל לצערנו ישראל לא עושה מספיק כדי לשמור על הקרבה הזו. לאחרונה הרבה אנשים פה מדברים אחרת על ישראל. התחושה היא שישראל משתמשת בנו כקלפים אל מול מדינות אחרות. אנחנו חשים שישראל משתמשת בנו כשהיא זקוקה לנו ולא מסייעת לנו. זוהי אהבה חד צדדית. ישראל לא אוהבת אותנו כמו שאנחנו מעריצים אותה״. 

מה תרצה להגיד לציבור הישראלי?
"יש לנו הרבה במשותף. אל תתנו לזה להיעלם. אל תפקירו אותנו. תשמרו עלינו קרובים. בשכונה קשה תמיד טוב שיש שותפי אמת, אז תראו לנו שאתם כאלה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!