דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
20.7°תל אביב
  • 15.6°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 17.9°באר שבע
  • 26.2°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 15.8°צפת
  • 20.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / הרמטכ"ל: "שוקלים את צעדינו, השיגור האיראני ייענה בתגובה"; ביידן: ארה"ב לא תשתתף במתקפה על איראן

חמאס הסכים לשחרור 20 חטופים בלבד בהפוגה של 6 שבועות | 4 לוחמים נפצעו, אחד מהם במצב קשה, מפיצוץ מטען של חזבאללה בפעילות בשטח לבנון | גלנט: יש להיערך לתחילת הפעולה ברפיח

  • הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בבסיס נבטים לאחר המתקפה האיראנית (צילום: דובר צה"ל)
    הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בבסיס נבטים לאחר המתקפה האיראנית (צילום: דובר צה"ל)
  • ישיבת קבינט המלחמה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
    ישיבת קבינט המלחמה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
  • עשן בגבול ישראל לבנון, עקב חילופי אש בין ישראל לחיזבאללה (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
    עשן בגבול ישראל לבנון, עקב חילופי אש בין ישראל לחיזבאללה (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
  • פיצוץ מבנה צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון (צילום מתוך סרטון דובר צה"ל)
    פיצוץ מבנה צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון (צילום מתוך סרטון דובר צה"ל)
  • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום 'מצב האומה', מרץ 2024 Shawn Thew/Pool Photo via AP, File)
    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום 'מצב האומה', מרץ 2024 Shawn Thew/Pool Photo via AP, File)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-192 למלחמה: לפי דיווח מפי גורם מדיני, חמאס לא הסכים לאף מרכיב בהצעה האמריקנית לעסקת חטופים. הארגון הסכים לשחרור 20 חטופים בלבד לעומת 40 שהציבו האמריקנים, ודרש בתמורה את שחרורם של מאות רוצחים פלסטיניים והפוגה של 42 יום.

קבינט המלחמה החליט (ראשון) על תגובה ישראלית למתקפה האיראנית, אך עדיין קיימת מחלוקת בנוגע לאופי התגובה, היקפה ומועדה. יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין אמר בראיון ל"סקיי ניוז" הבריטי כי התגובה תהיה "כואבת ומפתיעה". הקבינט המורחב הסמיך את ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר גנץ לקבל החלטות לגבי תגובת ישראל למתקפה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בביקורו בבסיס נבטים, שנפגע במתקפת הטילים מאיראן: "אנחנו שוקלים את צעדינו, והשיגור הזה של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט וכטב״מים לשטח מדינת ישראל יענה בתגובה". דובר צה״ל דניאל הגרי אמר, בתגובה לשאלה על אפשרות למתקפה ישראלית נגד איראן, כי בעקבות היקף הפגיעות הקטן של האיראנים, ״מרחב האפשרויות שעומד בפני מדינת ישראל גדול יותר״.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ומזכיר המדינה בלינקן שוחחו עם מנהיגי ה-G7, שהסכימו להשתמש בכל הערוצים מול ישראל כדי שלא תתקוף בתגובה את איראן. לפי דיווח ברויטרס, ביידן אמר לנתניהו ישירות כי ארה"ב לא תשתתף במתקפה ישראלית על איראן, ושוחח עם מלך ירדן עבדאללה על מניעת הסלמה אזורית ותגבור הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

שר הביטחון יואב גלנט אמר בדיון הערכת מצב כי בהתאם להחלטת הקבינט, יש להיערך לביצוע שורת פעולות לקראת תחילת הפעילות הקרקעית, בדגש על פינוי האזרחים מרפיח והרחבת הדרכים להכנסת מזון וציוד רפואי לרצועת עזה.

פיקוד העורף עדכן את הנחיות ההתגוננות ברחבי הארץ, ולפיהן החל מהיום (שני) פעילות חינוכית תתאפשר בכל רחבי הארץ. באזורי קו העימות בצפון ובעוטף עזה תתאפשר הפעילות בהתאם למגבלות.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

שינוי בהנחיות פיקוד העורף: הפעילויות החינוכיות יחזרו בכל רחבי הארץ

דובר צה"ל מוסר כי בתום הערכת מצב של פיקוד העורף הוחלט כי החל מהיום (ב') בשעה 00:00, יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. במסגרת השינויים הוחלט על חזרת הפעילויות החינוכיות בכל רחבי הארץ. באזורי הנחיה קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות. כמו כן, הוסרה הגבלת ההתקהלות באזורים הנמצאים במדיניות ירוקה.

משרד העבודה: מסגרות החינוך יחזרו לפעול כרגיל

לאחר הערכת מצב שקיימו הערב שר העבודה יואב בן צור ומנכ״ל משרד העבודה ישראל אוזן עם אלוף פיקוד העורף ובאישור ראש הממשלה, היום (שני) תחול חזרה לשגרה ויתקיימו לימודים כרגיל בכל מסגרות החינוך במשרד העבודה לרבות מעונות יום ומשפחתונים.

לפני כשעה: אזעקות נשמעו בגליל המערבי (אילון, אדמית, ערב אל עראמשה)

צבא ארה"ב: השמדנו יותר מ-80 כטב"מים במתקפה מאיראן

לפי הודעת פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) שהתפרסמה ברשת X לפני כ-3 שעות, כוחות פיקוד המרכז, בסיוע פיקוד אירופה של צבא ארה"ב, השמידו יותר מ-80 כטב"מים ולפחות 6 טילים בליסטיים מאיראן ומתימן, בהם טיל בליסטי שהושמד בעודו במשגר ו-7 כטב"מים שהושמדו על הקרקע בשטחים שבשליטת הח'ותים בתימן.

משרד החינוך: הפעילויות החינוכיות בחופשת פסח יוחזרו בכל הארץ

משרד החינוך מודיע כי לאור השינויים במדיניות פיקוד העורף, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. באזורי קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות.

החזרה לפעילות תהיה הדרגתית בהתאם לזמן ההתארגנות הנדרש ולהנחיות הרשויות המקומיות ומפעילי התוכניות. ההודעה תקפה גם ביחס למסגרות החינוך המיוחד.

דובר צה"ל: חיל האוויר יירט הלילה כטב"מ בדרכו לישראל ממזרח

דובר צה"ל מסר כי במהלך הלילה (בין ראשון לשני) במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח.
לפי ההודעה, כוחות צה"ל עקבו אחרי הכטב"מ, שלא היווה איום, והתרעות לא הופעלו, בהתאם למדיניות.

מקרון: מודאג מהסלמה אפשרית, אשוחח עם נתניהו ואנסה לשכנעו לא להגיב למתקפה

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי ארצו תעשה כל שביכולתה כדי למנוע הסלמה נוספת בעימות בין ישראל לאיראן. "כולנו מודאגים מהסלמה אפשרית", אמר מקרון, "נעשה כל שביכולתנו כדי לשכנע את ישראל שהיא לא צריכה להגיב על המתקפה. המצב מאוד לא יציב כרגע. איראן הגיבה על המתקפה של ישראל בדמשק בצורה לא פרופורציונלית. עלינו לעמוד לצידה של ישראל כדי להבטיח את ההגנה שלה בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים. צרפת יירטה את החימושים שנורו מאיראן לבקשת ירדן". מקרון ציין כי ישוחח היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

דיווח פלסטיני: צה״ל החל במבצע מעצרים בשכם, חיילים מכתרים את אחד הבתים בעיר

כוחות צה"ל מנהלים פעילות מעצרים בשכם. לפי דיווחים פלסטיניים הכוחות מכתרים את אחד הבתים בעיר.

קבינט המלחמה יתכנס ב-14:00 לדון בתגובה ישראלית באיראן

קבינט המלחמה יתכנס בשעה 14:00 לדון על תגובה ישראלית באיראן.

צה״ל: ארבעה לוחמים נפצעו בגבול הצפון מ״פיצוץ שמקורו לא ידוע״, מצבו של אחד מהם קשה

דובר צה"ל: במהלך פעילות מבצעית במרחב הגבול בצפון הארץ הלילה, לוחם צה"ל נפצע באורח קשה, שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני ולוחם נוסף נפצע באורח קל מפיצוץ שאינו ידוע מה מקורו. האירוע מתוחקר. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

אחת מנכדותיו של הנייה שנפגעה במבצע לחיסול בניו מתה מפצעיה

מקורות פלסטינים מדווחים כי נקבע מותה של נכדה נוספת של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס לאחר שנפצעה בפעולה לחיסול שלושה מילדיו, שעסקו בפעילות טרור.

חיל האוויר תקף במהלך הלילה תשתיות טרור בכמה אזורים בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן עמדת שיגור, תשתיות טרור ומבנים צבאיים במרחבים צדיקין, אל מטמורה, לבונה ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו להסרת איום במרחבים עייתא א-שעב ולבונה שבדרום לבנון.

משרד הבריאות של חמאס: 33,797 הרוגים בעזה מפרוץ המלחמה, 68 ביממה האחרונה

משרד הבריאות של חמאס מעדכן על 33,797 הרוגים ברצועת עזה מפרוץ המלחמה, 68 מהם ביממה האחרונה.

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי

חיזבאללה קיבל אחריות לתקרית המטען בה נפצעו 4 לוחמים: ״מטען הופעל על כוח צה״ל״

ארגון הטרור חיזבאללה קיבל לפני זמן קצר אחריות לתקרית עליה הכריז צה״ל בה נפצעו ארבעה לוחמים, בהם אחד קשה. לפי ההודעה, מחבלי הארגון הפעילו לפחות מטען חבלה אחד על כוח צה״ל שחלף במקום.

קנצלר גרמניה: ״איראן הוזהרה מתקיפה נוספת, עומדים בסולידריות עם ישראל״

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הזהיר את טהרן מפני הסלמה נוספת במזרח התיכון לאחר המתקפה של איראן על ישראל. שולץ אמר שהמתקפה "היא הסלמה רצינית של המצב ואינה מקובלת, מובנת או נסבלת בשום אופן. אנו מגנים בחריפות את המתקפה האיראנית ומזהירים מפני כל הסלמה נוספת. אסור לאיראן להמשיך בנתיב זה. גם ישראל יכולה לתרום להורדת המתח באזור. עם זאת, ברור לנו לחלוטין שאנו עומדים בסולידריות עם ישראל, אשר זכותה המלאה להגן על עצמה לאחר מתקפה נוראית של חמאס על אזרחי ישראל באוקטובר אשתקד".

פעילות צה״ל בשכם: מבוקש אחד נעצר, מחבל חוסל ו-2 מפרי סדר נפצעו

מוקדם יותר היום, מסתערבי מג״ב איו״ש פעלו בגזרת שכם שבחטיבה המרחבית ׳שומרון׳ יחד עם כוחות צה״ל בהכוונה מודיעינית מדויקת של שירות הבטחון הכללי למעצר מבוקש. הכוח איתר את המבוקש ועצר אותו. במקום הפרות סדר אלימות נגד הכוחות במהלכן מחבל אשר השליך מטען נפץ לעברם חוסל בירי על ידי כוח המסתערבים, בנוסף לכך מפר סדר נוסף נורה ברגלו לאחר שסיכן את בטחון הכוחות. כמו כן, במהלך הפעילות פתחו הלוחמים בירי לעברו של רכב חשוד אשר סיכן את הכוחות ונסע לכיוונם במהירות ולא נענה לקריאות הלוחמים וכתוצאה מכך נפצע נהג הרכב.

שגריר איראן בגרמניה זומן לשיחת נזיפה בעקבות המתקפה על ישראל

גרמניה זימנה את שגריר איראן בעקבות מתקפת הטילים והכטב"מים של טהרן בליל שבת נגד ישראל. כך לפי דובר משרד החוץ בברלין, שהוסיף כי "הפגישה מתקיימת כרגע".

הותר לפרסום: הפיצוץ ממנו נפצעו לוחמי צה״ל בצפון אירע בשטח לבנון

הפיצוץ שבו נפצעו ארבעת הלוחמים בגבול הצפון אירע בין עשרות למאות מטרים בעומק לבנון. מוקדם יותר, דובר צה"ל עדכן כי במהלך פעילות מבצעית בצפון הלילה נפצעו הלוחמים מפיצוץ שאינו ידוע מה מקורו. חיזבאללה קיבל אחריות על הפיצוץ.

מפקד פיקוד העורף: המלחמה ארוכה ויכולים להיות שינויים, יש להמשיך להתעדכן בהנחיות

מפקד פיקוד העורף:  אנחנו במלחמה ארוכה ויכולים להיות שינויים גם בימים הקרובים לאור הערכת מצב. המשיכו להקשיב ולפעול בהתאם להנחיות.

נדחתה פגישת העדכון הביטחוני של ראשי האופוזיציה אצל ראש הממשלה

אזעקה בחניתה

אזעקה נוספת בחניתה

דיווח בלבנון על תקיפות של צה"ל בדרום המדינה

האזעקות בחניתה: כ-5-6 שיגורים לשטח ישראל נפלו בשטחים פתוחים

תרגיל צבאי יתקיים מחר (ג׳) בגליל המרכזי והעליון, החל מהבוקר ועד הצהריים

במהלך התרגיל תורגש תנועה ערה של כלי טיס, כלי רכב וכוחות ביטחון רבים במרחב.

התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים השנתית של צה"ל לשנת 2024, וכחלק ממוכנות צה"ל לאיומים השונים בכלל הגזרות.

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרכבא ומג'דל ז'ון בדרום לבנון

מוקדם יותר היום כוח צה"ל ביצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים ג'בל בלט ואל חמרה.

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב חניתה, זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי.

השם שניתן למבצע יירוט המתקפה האיראנית: מגן ברזל

דיווח: חמאס הסכים לשחרור 20 חטופים בלבד ולא 40

לפי דיווח מפי גורם מדיני, חמאס לא הסכים לאף מרכיב בהצעה האמריקנית לעסקת חטופים. הארגון הסכים לשחרור 20 חטופים בלבד לעומת 40 שהציבו האמריקנים, ודרש בתמורה את שחרורם של מאות רוצחים פלסטיניים והפוגה של 42 יום.

הרמטכ"ל: שוקלים את צעדינו, השיגור מאיראן יענה בתגובה

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בביקורו בבסיס נבטים, שנפגע במתקפת הטילים מאיראן: "איראן רצתה לפגוע ביכולות אסטרטגיות של מדינת ישראל, זה דבר שלא היה בעבר. אנחנו נערכנו במבצע ׳מגן ברזל׳, ההיערכות הזו הביאה את איראן לפגוש גם עליונות אווירית שאתם ביטאתם בצורה מאוד טובה.
ביום שני שעבר ראינו את מה שמתארגן, ואנחנו חושבים שמדינת ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד, אבל עם איום כל כך מרובה וכל כך רחוק אנחנו תמיד שמחים שיש איתנו… ואני אומר לכם, טלפון למפקד פיקוד המרכז האמריקאי, גנרל קורילה, ביום שני שעבר, חמישי בבוקר הוא כבר נחת בארץ, התחלנו תיאומים משותפים. יש משהו באמירה הזו – איראן פוגשת פה יכולת בינלאומית מאוד מאוד חזקה.
"כשאנחנו מסתכלים קדימה, אנחנו שוקלים את צעדינו, והשיגור הזה של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט וכטב״מים לשטח מדינת ישראל יענה בתגובה".

גלנט בתום הערכת מצב: יש להיערך לתחילת הפעולה ברפיח

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב דיון בנושא ההיערכות לביצוע הפעולות האזרחיות הנדרשות, לקראת הכניסה הקרקעית של כוחות צה״ל לרפיח.

בדיון, שהתקיים בהשתתפות מנכ״ל משרד הביטחון האלוף (מיל׳) אייל זמיר ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, הדגיש השר כי בהתאם להחלטת הקבינט, יש להיערך לביצוע שורת פעולות לקראת תחילת הפעילות הקרקעית, בדגש על פינוי האזרחים מרפיח והרחבת הדרכים להכנסת מזון וציוד רפואי לרצועת עזה.

דובר צה״ל: אילו יכולנו להודיע על שינויים לגבי המסגרות לפני חצות היינו עושים זאת, ייתכנו שינויים נוספים

דובר צה"ל: בעקבות היקף הפגיעות הקטן מאיראן, מרחב האפשרויות שלנו גדול יותר

דובר צה״ל דניאל הגרי אמר, בתגובה לשאלה על אפשרות למתקפה ישראלית נגד איראן, כי בעקבות היקף הפגיעות הקטן של האיראנים, ״מרחב האפשרויות שעומד בפני מדינת ישראל גדול יותר״.

דיווחים באיראן על שיבושים חמורים במערכת ה-GPS

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה שבו שהו מחבלי חזבאללה

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי במיס אל ג'בל שבלבנון, שבו שהו מחבלי חיזבאללה, לצד מבנה צבאי נוסף של הארגון בט'יר חרפא שבדרום לבנון.

מוקדם יותר היום כוח צה"ל ביצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחב שבעא.

שני פלסטינים נהרגו בעימותים לאחר שפלסטיני תקף רועה צאן יהודי בגיתית שבבקעה

מדובר צה"ל נמסר כי מוקדם יותר היום (שני) התקבל דיווח על חשוד פלסטיני שתקף רועה צאן יהודי במרחב גיתית שבחטיבת הבקעה והעמקים.

במקום התפתח עימות אלים בין פלסטינים לאזרחים ישראלים. כוחות צה"ל הוקפצו למקום ופעלו על מנת לפזר את העימות.

במהלך האירוע נהרגו שני פלסטינים, מתחקיר ראשוני עולה כי לא על ידי כוח צה"ל.

צה"ל ומשטרת ישראל מתחקרים את האירוע.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!