דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

כאוס עקב הסרת ההגבלות בחצות: "יש מחיר להפעלת מערכת החינוך בלחיצת כפתור"

בחלק מהרשויות המקומיות ייפתחו הלימודים באיחור, ובחלקן לא ייפתחו מסגרות חינוכיות | מועצה אזורית אשכול: "העיתוי המאוחר של הודעת פיקוד העורף לא מאפשר התארגנות לפתיחה מסודרת ומיטבית של מסגרות החינוך"

בית הספר של החופש הגדול (צילום: משרד החינוך)
בית הספר של החופש הגדול (צילום: משרד החינוך)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הודעת פיקוד העורף על הסרת המגבלות על הפעלת מסגרות החינוך יצאה בחצות הלילה (שני) וגרמה לכאוס במערכת החינוך. ברשויות מקומיות רבות החליטו שלא לשוב לפעילות היום, בשל חוסר יכולות להיערך בזמן, ביישובים אחרים ייפתחו המסגרות באיחור.

במועצה האזורית אשכול הודיעו להורים כי "נעשים כל המאמצים לפתוח לפחות חלק ממסגרות החינוך הבוקר. המועצה מבצעת מיפוי והודעת עדכון נוספת תצא בשעה 9:00" כאשר בהודעה מתחו ביקורת על פיקוד העורף ואמרו כי "העיתוי המאוחר של הודעת פיקוד העורף לא מאפשר התארגנות לפתיחה מסודרת ומיטבית של מסגרות החינוך הבוקר במועצה, הן מבחינת זמינות הצוותים והסעות".

במועצה האזורית מרחבים הודיעו כי מעונות היום ייפתחו בשעה 9:00, ובתי הספר והגנים בשעה 10:00, אך בשל ההודעה המאוחרת הילדים לא יקבלו ארוחת בוקר וצהריים במסגרות.

עיריית באר שבע: "מאחר שהחלטת פיקוד העורף הגיעה אחר חצות, החלטנו יחד עם הנהגת ההורים העירונית, על חזרת הפעילויות החינוכיות החל ממחר, יום שלישי".

בעיריית ירושלים הודיעו כי הלימודים ייפתחו בשעה 10:00.

מרכז השלטון המקומי: "פתיחת מסגרות חינוך דורשת התארגנות והערכות מסודרת, הכוללת הפעלת צוותי חינוך, הסעות, הזנה ועוד. זה לא נעשה בלחיצת כפתור, ודורש זמן התארגנות מראש".

"הנחתת הודעות באמצע הלילה, מבלי לתאם עם השלטון המקומי, זה חוסר אחריות ומשקפת את הניתוק מהציבור. הרשויות המקומיות צריכות להתמודד עם השלכות ההחלטה וזריקת האחריות. השלטון המקומי פועל במהירות בכדי לחזור לשגרת פעילות כמה שיותר מהר עבור התושבים".

הנהלת איגוד מנהלי מחלקות החינוך מתחה גם היא ביקורת על עיתוי ההודעה: "אם מישהו חושב שאין מחיר להפעלת מערכת החינוך בלחיצת כפתור, הוא טועה! הנהלת האיגוד מבינה את הצורך בשגרה ומבינה את הצורך להפעיל את מוסדות החינוך בשגרה ובחירום! אולם, זמן ההתארגנות לפתיחת המוסדות של מערכת החינוך איננו בלחיצת כפתור.

"מדובר על גיוס צוותים, בדיקה שיש הסעות אבטחה והזנה. מערכת החינוך תפעל הבוקר ברשויות רבות. אבל באיזה מחיר, של לחץ, כעס ותסכול? למה לא לקבל החלטה שתאפשר הפעלה בטוחה וללא תקלות מתוך זמן התארגנות. ברור, שאחר כך יגידו איזו התארגנות מהירה וכל הכבוד למי שפתח אבל, המחיר… כבד מנשוא".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!