דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

משטרת סידני: מטרת הרוצח באירוע הדקירה בעיר הייתה לרצוח כמה שיותר נשים

הרוצח ג'ול קאוצ'י נכנס בשבת לקניון בפרברי סידני, רצח בדקירות סכין חמש נשים וגבר אחד ופצע 12 נוספים – רובן נשים | אחת הנרצחות אשלי גוד, בת 38, הגנה בגופה על התינוקת שלה שנפצעה קשה | ראש ממשלת אוסטרליה על השוטרת שניטרלה את הרוצח: "רצה לבדה אל תוך הסכנה והסירה את האיום שנשקף לאחרים"

נשים מניחות זרים באנדרטה מאולתרת בזירת הפיגוע בסידני (צילום: AP Photo/Mark Baker)
נשים מניחות זרים באנדרטה מאולתרת בזירת הפיגוע בסידני (צילום: AP Photo/Mark Baker)
אוריאל לוי

משטרת אוסטרליה מעריכה כי מטרתו של הרוצח ג'ול קאוצ'י (40) הייתה לפגוע בכמה שיותר נשים, כך לפי פרסום בסוכנות הידיעות AP. קאוצ'י נכנס בשבת לקניון בשכונה יהודית בפרברי סידני, רצח בדקירות סכין חמש נשים וגבר אחד ופצע 12 נוספים – רובן נשים. הרוצח סבל מבעיות נפשיות והיה מוכר למשטרה.

"החלוקה המגדרית מדאיגה", אמר ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי ל'גארדיאן' על הערכת המשטרה. משפחתו של קאוצ'י מסרה אחרי הטבח כי מעשיו "מחרידים", וכי היא מנסה לעכל את מה שקרה. הוריו של הרוצח מסרו כי הם נמצאים בקשר עם המשטרה, והדגישו שאינם כועסים על השוטרת שנטרלה אותו, ואמרו: "היא רק עשתה את עבודתה כדי להגן על אנשים אחרים".

המפגע בבונדיי ג'נקשן שבמזרח סידני נורה למוות על-ידי השוטרת איימי סקוט, שהגיעה לזירה, ירתה בו ולאחר מכן ביצעה בו החייאה עד הגעת הצוות הרפואי שקבע את מותו. לפי המשטרה, הגבר היחיד שנרצח בפיגוע הוא פאריז תהיר (30) שומר בקניון, שהגיע לאוסטרליה כפליט מפקיסטן, וניסה להשתלט על הרוצח.

ראש הממשלה אלבניזי שיבח את השוטרת, ואמר שהיא גיבורה וכי במעשיה הצילה חיים רבים. "השוטרת המעולה הזו רצה לבדה אל תוך הסכנה והסירה את האיום שנשקף לאחרים, מבלי לחשוב על הסכנה", אמר אלבניזי. "ראינו גם סרטונים של אוסטרלים רגילים שסיכנו את עצמם כדי לסייע לאזרחים אחרים. האומץ הזה שראינו אתמול היה יוצא דופן".

קאוצ'י פתח במסע הדקירות מעט אחרי השעה 15:00 בצהרי שבת בזמן שהקניון היה עמוס במבלים. סרטונים שהופצו ברשתות מעידים כי רבים נסו על נפשם בבהלה. כלי התקשורת באוסטרליה פרסמו את סיפור גבורתה של– אשלי גוד (38) שתועדה כשהיא נשכבת על התינוקת שלה – בת תשעה חודשים בלבד – בניסיון נואש לגונן עליה. המחבל לא חס עליה ועל התינוקת ודקר אותן בפרעות. גוד מתה מפצעיה בבית החולים, והתינוקת שלה נפצעה באורח קשה אך מצבה השתפר לאחר שעברה אתמול ניתוח.

זירת האירוע בסידני (צילום: AAPIMAGE via Reuters Connect)
זירת האירוע בסידני (צילום: AAPIMAGE via Reuters Connect)

שני גברים שהיו בסמוך לאם בזמן התקיפה סיפרו לערוץ החדשות המקומי '9News' כי גוד מסרה להם את בתה אחרי שנפצעה אנושות, כדי שיטפלו בה במקומה. "האמא נדקרה, היא באה עם התינוקת והשליכה אותה לעברי – ואני החזקתי אותה", סיפר אחד מהם. לדבריו התינוקת נראתה "די רע" ודם רב ניגר על הרצפה, והוסיף לפני שעברה את ניתוח "אני מקווה שהתינוקת בסדר".

אחיו העיד כי באותם רגעי זוועה השניים ניסו ללחוץ על פצעיהן של התינוקת ואמה באמצעות בגדים, וכך לעצור את שטף הדם: "צעקנו שוב ושוב שיביאו לנו בגדים, שיביאו לנו חולצות ושפשוט יעזרו לנו ללחוץ ולעצור את הדימום של התינוקת. אחי החזיק אותה היטב וממש לחץ, אני חושב שהתינוקת בסדר".

הנרצחות הנוספות בפיגוע: דואן סינגלטון (25) שזה עתה התארסה. סינגלטון היא ביתו של איש עסקים מוכר בסידני. ג'ייד יונג (47) אמא לשתיים, ארכיטקטית במקצועה. פיקרייה דרצ'יה (55) אמנית ומעצבת שהתגוררה מזה כעשור בטביליסי בירת גאורגיה. איחואן צ'נג אזרחית סין וסטודנטית באוניברסיטת סידני בשנות העשרים לחייה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!