דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

הנשיא הרצוג העניק תעודות הוקרה למשפחות החטופים שנהרגו מאש צה"ל

בטקס שנערך בבית הנשיא הוענקו תעודות ההוקרה למשפחותיהם של יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז, שנהרגו בשוגג בעת הלחימה בעזה | "בנחישות, בתושייה, ובערבות הדדית יוצאת דופן, הם יצאו למסע הצלה וחילוץ עצמי הירואי מגיא צלמוות נגד כל הסיכויים"

עיטור למשפחות שלושת החטופים שנפלו ברצועה (צילום: קבי גדעון, לע"מ)
הנשיא יצחק הרצוג עם המשפחות. "סיפור של גבורה עילאית" (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ערך היום (שני) טקס הוקרה לשלושת החטופים – יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז, שנהרגו מאש כוחות צה"ל בעזה בעת שניסו להיחלץ משוביהם. במסגרת הטקס שהתקיים בבית הנשיא, הוענקו למשפחותיהם תעודות הוקרה בשם מדינת ישראל.

"רעות שכזאת לעולם לא תתן את לבנו לשכוח. אהבה מקודשת בדם, את תשובי בינינו לפרוח", פתח הנשיא הרצוג בשירו של חיים גורי. "מילותיו הנוקבות, הכואבות, של חיים גורי – הלוחם והמשורר של דור התקומה – חוזרות על עצמן בראשי שוב ושוב ושוב, כשאנו מתכנסים כאן היום כדי להוקיר ביחד את גבורתם של יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז זכרם לברכה.

"שלושה ישראלים אמיצי לב, שברית גורל נכרתה ביניהם, עת נפלו מאש כוחותינו כשניסו להציל את עצמם מידם הרצחנית של שוביהם. בנחישות, בתושייה, ובערבות הדדית יוצאת דופן, הם יצאו למסע הצלה וחילוץ עצמי הירואי מגיא צלמוות נגד כל הסיכויים; מסע שנגמר באופן טראגי ואיום כל כך עם מותם בשדה הקרב.

הנשיא יצחק הרצוג והמשפחות בטקס לזכר אלון שמריז, יותם חיים וסאמר טלאלקה (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
הנשיא יצחק הרצוג והמשפחות בטקס לזכר אלון שמריז, יותם חיים וסאמר טלאלקה (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

"הסיפור הבלתי ייאמן הזה, וסופו הנורא, פילחו את לב כולנו. הכאב המתסכל, מלא היגון, על מה שהיה עשוי להיות, על התפנית המרה כל כך, על התקוות שנגוזו, צרב את הנשמה והלב של אומה שלמה באותו ערב שישי קשה מנשוא.

מראה המילה "הצילו" הכתובה בשאריות אוכל, בשאריות כוח, ומשמע הצעקה "חטופים" – עדיין מהדהדים בנו, כזעקות של עם שלם שפקד אותו אסון נורא. הסיפור של שלושת הגיבורים הוא בראש ובראשונה סיפור של גבורה עילאית. ולפני הכול – סיפור מפעים על רוח האדם.

"הרעות והכאב שחוו על בשרם סאמר, אלון ויותם – הולידו בהם גבורה מיוחדת, מפעימה, גבורה השמורה ליחידי סגולה. גבורה שחשתי צורך וחובה עמוקה לציין, לכבד ולהוקיר בשם העם כולו. שלושה ישראלים שלא נולדו לאותו אורח חיים; אשר הרוע הצרוף של חמאס כרך אותם יחד, בעיוורון רצחני, לחלוק גורל אחד; וכך הם גם בחרו להילחם בו יחד, לקום מעפר ולדבוק בכל כוחם בחיים, כאיש אחד בלב אחד.

"בנות ובני משפחות שמריז, טלאלקה וחיים האהובים, עברתם טלטלות נפש עזות כל כך, עברתם לילות ארוכים של חרדה ושל דאגה לשלומם של הבנים, ימים חסרי נשימה, מלאי תפילה ותקווה. ואחריהם ימי שבר ומשבר, זעזוע ואבל נורא, כשנודע דבר אסון מותם, כשנגוזו התקוות לשוב ולראותם. צריך תעצומות נפש אדירות כדי לעבור את כל זה.

"מול ההתמודדות שלכם, האמיצה כל כך, ברור לכולנו מהיכן קיבלו יותם, אלון וסאמר, את גבורתם הבלתי נתפסת, ומהיכן ינקו כוח. אני כולי תקווה ותפילה, כי בתוך הכאב הזה, רוח הרעות והגבורה שגילו אלון, סאמר ויותם, תבטיח גם לכם, שעוד יבואו ימים של אור וחסד. אנחנו כולנו שואבים תקווה מיופיים ומעוז רוחם, ואני מתפלל, ומאחל ומאמין – ואפילו בטוח, שעוד תזכו למזור ואפילו לשמחה כאן בארץ האהובה שלנו.

"במעמד החשוב הזה אנו מבקשים לאמץ אל ליבנו את כל משפחות החטופות והחטופים שנמצאות כבר חצי שנה בסיוט מתמשך ומטלטל, ולזעוק את זעקתן. הלב של מדינה שלמה פועם בעזה כבר חצי שנה, ואנחנו לא שוכחים לרגע – לרגע – לא את המשפחות ולא את החטופים. הברית בין המדינה ואזרחיה מחייבת אותנו לפעול בכל דרך, ביצירתיות, בנחישות ובאומץ, להשיב את הבנות והבנים הביתה.

"בתוך ומתוך השבר הזה, ובימים מתוחים ומאתגרים ביותר מבחינה בטחונית, אני מבקש לחזק ולחבק את צה"ל, שב"כ וכלל כוחות הביטחון – טובי בנותינו ובנינו – בסדיר ובמילואים, הנלחמים בשדה קרב מורכב וקשה ביותר. אני יודע מהמון שיחות עם הלוחמים כי הם נושאים על לוח ליבם את הציווי – 'להחזיר את החטופים הביתה'.

"משפחות אהובות ויקרות, בתעודת ההוקרה שאני – כנשיא מדינת ישראל – מעניק לכן היום, כתוב כך: "מדינת ישראל מביעה בזאת את הוקרתה והערכתה העמוקה לגבורתם של יותם, סאמר ואלון, אשר כל אחד מהם, בעוז רוח וערבות הדדית עילאית, פעל לחלץ מיד זדים את עצמו ואת אחיו לצרה ולשבי, ונפל תוך חירוף נפש בליבו של שדה הקרב. נחקוק על לוח ליבנו לעד את היוזמה, הנחישות ויצר החיוּת המפעם אותם גילו בקו התפר הדק, הכואב והמטלטל בין צרה לרווחה, בין אפלה לאורה, בין שעבוד לגאולה.

"יהי זכרם של סאמר, אלון ויותם חקוק בלב ישראל לדור דור, וצרור בצרור החיים לעד. ולמשפחת טלאלקה אני אומר: רחימא אללה סאמר ואסקנאהו פסיח ג׳נאתיהי ואלהמקום אלסבר ואלסלואן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!