דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

במקום ייבוא מטורקיה: שר החקלאות נפגש עם מקבילו בארה"ב לקידום שיתופי פעולה

השר אבי דיכטר ומזכיר החקלאות בבית הלבן, טום וילסאק, החליטו להקים צוות משותף לקידום ביטחון מזון | דיכטר נפגש גם עם נשיא הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח, במטרה לקדם שיווק טכנולוגיה חקלאית ישראלית לאמריקה הלטינית

השר דיכטר במפגש עם מקבילו האמריקני טום וילסאק. "מברך על הרחבת שיתוף הפעולה" (צילום: דוברות משרד החקלאות)
השר דיכטר במפגש עם מקבילו האמריקני טום וילסאק. "מברך על הרחבת שיתוף הפעולה" (צילום: דוברות משרד החקלאות)
מאיה רונן

שר החקלאות אבי דיכטר, ומזכיר החקלאות של ארה"ב טום וילסאק, החליטו על הקמת צוות משותף שיעסוק בביטחון המזון ואספקתו בחירום. 

השר דיכטר נפגש עם מקבילו האמריקני במהלך ביקורו בארצות הברית. נסיעתו של דיכטר, חבר הקבינט המדיניביטחוני, נועדה לחיזוק שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקני בנושאי בטחון המזון ורתימת גופים אמריקניים לשיתוף פעולה ולהקצאת משאבים למחקר ופיתוח חקלאי בישראל.  

השר דיכטר סקר בפני וילסאק את השפעות המלחמה בעזה והלחימה בחזית הצפונית על בטחון המזון של ישראל. דיכטר הציג את אסטרטגיית משרד החקלאות הישראלי לביסוס בטחון המזון של מדינת ישראל על תוצרת חקלאית מקומית.

השניים דנו במצוקות הנובעות מהלחימה הממושכת ובצורך להגביר את שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב בסוגיות של בטחון מזון ואספקת מזון בזמן חירום, במיוחד בנוגע למלאי החיטה. 

השרים סיכמו על הקמת צוות משותף לנציגי משרד החקלאות הישראלי והאמריקני, שינהל קשר שוטף בין המדינות בסוגיות שעלו לדיון. 

השר דיכטר: "אני מברך על המפגש המשותף ורואה בשיתוף הפעולה עם ארצות הברית גם בתחום בטחון המזון הישג ונכס אסטרטגי למדינת ישראל. לצד עידוד הייצור המקומי, חשוב שהייבוא המשלים יגיע ממדינות ידידות למדינת ישראל, כמו ארה"ב, ולא ממדינות עוינות, המגנות את הזכות שלה להגן על עצמה ועל אזרחיה בעולם". 

וילסאק, שנחשב למקורב מאוד לנשיא ביידן, עמד בראש משרד החקלאות האמריקני לאורך תקופת נשיאותו של ברק אובמה, ושב לתפקיד עם בחירתו של ביידן לנשיאות. הוא בעל היכרות עמוקה עם תחום החקלאות וניסיון רב בעיצוב אסטרטגיית הייצור החקלאי האמריקנית.

כחלק ממדיניות הגברת הייצור המקומי שמנהיג הנשיא ביידן, מתווה וילסאק מדיניות חקלאית ששמה דגש על ייצור מקומי, והגדלת קיבולת הייצור וההיצע על ידי הכנסת יצרנים מקומיים קטנים לשוק, במטרה להנגיש מזון מזין לזמין לכלל האמריקנים, בהם גם קהילות מוחלשות. 

"הבעת אמון וסולידריות בתעשייה הישראלית בתקופה מאתגרת"

במסגרת הביקור נפגש דיכטר גם עם נשיא הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח (IDB), אילן גולפיין. השניים סיכמו על הרחבת שיתוף הפעולה בין משרדי החקלאות והאוצר הישראליים לקבוצת הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח. 

שיתוף הפעולה עם הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח נועד לעודד אימוץ טכנולוגיה חקלאית ישראלית לתעשיית החקלאות והמזון על ידי חברות מאמריקה הלטינית והקריביים. טכנולוגיות חדשות שיפותחו בישראל בעזרת השקעות הבנק, יסייעו למדינות אמריקה הלטינית לספק מענה לגידול בביקוש למזון, ולהתמודדות עם אתגרי ביטחון תזונתי וסיכוני משבר האקלים. 

שיתוף הפעולה של זרוע החדשנות של קבוצת IDB, IDB Lab עם משרדי החקלאות והאוצר הישראליים, הניב את השקת פרויקט AGRInnova ליצירת חיבור בין LAC Agribusinesses וסטארט-אפים מישראל בתחום ה-Climate smart agriculture. הפרויקט יממן פיילוטים להטמעת טכנולוגיה ישראלית אצל חברות מאמריקה הלטינית והקריביים. גובה התמיכה לפרויקטים מכספי הקרן צפוי להגיע עד 80% מעלות כל פרויקט.  

במסגרת פרויקט AGRInnova, יתפרסמו שני קולות קוראים: הראשון הושק השבוע ומיועד לחברות מאמריקה הלטינית והקריביים, המעוניינות למצוא פתרון טכנולוגי לאתגר ספציפי בתחומי תעשיית החקלאות והמזון, במטרה להגדיל תפוקה ולהתמודד עם משבר האקלים. לאחר בחירת האתגרים, יושק קול קורא נוסף לבחירת פתרונות מישראל.  

"אני מברך על הרחבת שיתוף הפעולה, ויחד נוביל אותו לשיאים חדשים ולהישגים חסרי תקדים", אמר השר דיכטר, "כפי שהגדרתי מיום כניסתי לתפקיד, עידוד חדשנות, פיתוח ויישום טכנולוגיות ישראליות מתקדמות בענף החקלאות, הוא עוגן חשוב בביסוס ביטחון המזון בישראל ובעולם. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה ונעמיק אותו למען מטרות חשובות אלה". 

נציגת ישראל בדירקטוריון קבוצת IDB, בר בן יעקב: "השקת תוכנית Agrinnova יחד עם הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח היא Win-win עבור אמריקה הלטינית וישראל, ומהווה הבעת אמון וסולידריות בתעשייה הישראלית בתקופה מאתגרת. כעת, כל מדינות אמריקה הלטינית והקריביים יוכלו ליהנות מגישה ייחודית וסיוע במימון לפתרונות ישראליים חדשניים לאתגרים הבוערים ביותר בתחום החקלאות, ובכך לשפר את בטחון המזון ואת המענה שלהן למשבר האקלים". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!