דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שירות התעסוקה: הירידה במספר דורשי העבודה נמשכה בחודש מרץ

מספר דורשי העבודה בחודש החולף עמד על 223.7 אלף - ירידה של 8.9% לעומת חודש פברואר | הירידה הינה בקרב תובעי אבטלה וגם בקרב תובעי הבטחת הכנסה

תורים בלשכת התעסוקה (צילום: הדס יום טוב)
תורים בלשכת התעסוקה (למצולמים אין קשר לידיעה). בשנה החולפת מספר תובעי אבטחת ההכנסה היה יציב יחסית (צילום ארכיון: הדס יום טוב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נמשכת הירידה במספר דורשי העבודה הרשומים בלשכות התעסוקה, שעמד בחודש מרץ על 223.7 אלף – ירידה של 8.9% לעומת חודש פברואר. בשירות התעסוקה מעריכים כי ככל ולא תירשם הסלמה ביטחונית משמעותית בעת הקרובה, מספר דורשי העבודה צפוי להמשיך לרדת, זאת לאחר שבחודש פברואר ירד מספר הרשומים ב-10.5% ובינואר ב-7.9%. 

עם זאת, בדומה לחודשים הקודמים, ועל רקע המלחמה והשפעותיה הכלכליות, מספר הנרשמים החדשים בלשכות התעסוקה עודו גבוה מהתקופה שקדמה למלחמה, ולמעשה מדובר במספר הנרשמים הגבוה ביותר ברוב חודשי מרץ ב-15 שנים האחרונות (מלבד מרץ 2020 ו-2021 שהושפעו מסגרי הקורונה). 

הירידה במספר דורשי העבודה הכללי באה לידי ביטוי הן בקרב תובעי האבטלה והן בקרב תובעי הבטחת ההכנסה, אך מקורה בעיקר בירידה המשמעותית שנרשמה במספר תובעי האבטלה.

במהלך חודש מרץ, ירד מספר תובעי האבטלה בכ-10.5%, מ-185.2 אלף בפברואר ל-165.8 אלף במרץ. באשר לתובעי הבטחת ההכנסה, גם החודש הוסיף מספרם לרדת – מ-54.6 אלף בפברואר ל-52.6 אלף במרץ, ובכך הושלמה ירידה של 6.7% ממספרם בחודש ינואר.  

בשירות התעסוקה הבהירו, כי בשנה החולפת מספר תובעי אבטחת ההכנסה היה יציב יחסית ועמד על כ-50 אלף, עם תנודות קלות, אולם לנוכח העובדה שעובדים רבים עתידים לסיים את זכאותם לדמי אבטלה בקרוב, וייתכן שחלקם יתקשו לחזור למעגל העבודה, הם צופים כי מספרם עלול לעלות בחודשים הקרובים. 

בחינה השוואתית של מספר דורשי העבודה בהתפלגות לפי משלחי יד בחודש מרץ, למול מספרם בחודש ינואר, מלמדת על תהליך ההתאוששות של שוק העבודה הישראלי והסתגלותו לשגרת החירום.

ב-56 מתוך 61 משלחי היד נרשמו ירידות של למעלה מ-9% במספר דורשי העבודה, כאשר רק בשלושה משלחי יד נרשמו עליות שוליות: בעלי משלח יד בתחום המשפט (0.3%), רופאים (0.8%) ואחיות מוסמכות ומיילדות מוסמכות (0.8%).

הירידות המשמעותיות ביותר במספר מבקשי העבודה נרשמו בקרב מלצרים ומוזגי משקאות (45.5%); סוכני שירותים עסקיים (42.4%); מנהלי בתי מלון ומסעדות (38.4%); עובדים העוסקים במתן מידע ללקוחות או באיסוף מידע (33.3%); בעלי משלח יד נלווה בתחומי האמנות, התרבות והקולינריה (31.6%) ומעצבי שיער, עובדים במכוני יופי ובעלי משלח יד דומה (30.5%). בנוסף, נרשמו ירידות גם בקרב בעלי משלחי היד מענפי ההייטק (לשם המחשה, מספר דורשי העבודה שהם הנדסאים וטכנאי ICT ירד ב- 11.7% מאז ינואר). 

בכל הערים נרשמו החודש ירידות במספר דורשי העבודה, כאשר שיעור הירידה הממוצע עמד על 9.6%. בכמחצית מהערים נרשמו ירידות בשיעורים גבוהים יותר ובכמחציתן בשיעורים נמוכים יותר.

עוד יצוין, כי בזמן שבינואר עלה מספר דורשי העבודה באילת ב-2.5%, הרי שבמרץ נרשמה בעיר ירידה של 17.5% בהשוואה למספרם בפברואר, הממשיכה את מגמת הירידה בפברואר שעמדה על כ-12% בהשוואה למספרם בינואר. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!