דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

בוטל רשיון העסק של חברת 'תשתיות אנרגיה', שמחזיקה במכלי דלק גדולים בקריית חיים

ההחלטה התקבלה בעיריית חיפה לאחר שימוע, בגלל עיכובים בהסדרת בנייה לא חוקית של מבנים ומכלים, ומחשש לשלום התושבים המתגוררים בסביבה | תשתיות אנרגיה: "החווה מהווה מתקן תשתיות אסטרטגי למדינת ישראל ובעיקר לגופי הביטחון, בייחוד בעת הזו הכה גורלית"

מפרץ חיפה (צילום: irisphoto1 / Shutterstock.com)
מפרץ חיפה. "אינטרס על של שמירה על בטחון הציבור" (צילום: irisphoto1 / Shutterstock.com)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, הודיע לחברת "תשתיות אנרגיה" (תש"א) על ביטול רשיון העסק לחוות המיכלים הממוקמת בקריית חיים. 

לפי הודעת העירייה הבוקר (שלישי), הודעת ראש העיר מגיעה לאחר הליך שימוע שנערך לחברה בגין הקמת עשרות מבנים ומיכלים ללא היתר בנייה כדין, המשמשים בחלקם לאחסון חומרים מסוכנים, בצמידות לבנייני מגורים ומתחמי עסקים ובילוי הומי אדם. 

לפי תושבים ברחוב דגניה בקריית חיים, הסמוך לחוות המיכלים, קיימים ברחוב שיעורי תחלואה גבוהים בסרטן.

חוות המיכלים הוקמה בשנת 1934, לפני שנבנו בנייני המגורים באזור, שבמשך השנים נבנו בקרבה הולכת וגדלה אליו.  

מצב המלחמה מגביר הן את הסיכון והן את החיוניות במיכלי הדלק. פגיעה בהם עלולה להיות הרסנית לסביבתם, ומלאי הדלק שבהם עשוי להיות חיוני מאוד, אם תשובש יכולת ייבוא הדלק.

למרות ביטול רשיון העסק, ספק אם עיריית חיפה תצליח לאכוף את הפסקת השימוש במיכלים ללא תמיכת הממשלה במהלך.  

"העירייה התריעה תוך כדי מתן ארכות חוזרות לביצוע ההסדרה"

במסמך סיכום הליך השימוע שהועבר לחברה, מציין ראש העיר כי "בבסיסה של ההחלטה עומד אינטרס העל של שמירה על בטחון הציבור, בטיחותו ובריאותו, ומניעת פגיעה קרובה לוודאי בחיי אדם, גופו ורכושוקל וחומר, הדברים מקבלים משנה חשיבות לנוכח המתיחות הרבה השורה באזורנו כעת".  

עוד מציין ראש העיר, כי "במצב הדברים המפורט באריכות במסמך השימוע, והעובדה כי מאוחסנים חומרים מסוכנים בהיקפים ובכמויות משמעותיים בסמיכות לאזורי מגורים, מתחמי עסקים ובילוי הומי אדם, מתחדדים הצורך והחובה בנקיטת כל הפעולות הנדרשות לשם הגנה על שלום הציבור ובטיחותו, ולפיכך לא ניתן לאשר את המשך הפעלת העסק במתכונת בה הוא פועל כיום.

"יצוין ויובהר, כי העירייה התריעה בפני חברת תש"א על החובה לבצע הסדרה במקום, תוך כדי מתן ארכות חוזרות לביצוע ההסדרה, וכן הבהירה לחברה מהן המשמעויות המשפטית, הציבוריות, הביטחוניות והבריאותיות במתן הרשאה להפעלת העסק במתכונת ובנסיבות המתקיימות בעת הזו 

"אשר על כן, החליטה עיריית חיפה על ביטול רשיון העסק של חברת תש"אחוות המיכלים, על כל המשתמע מכך". 

במהלך השימוע טענה החברה כי העירייה אינה פועלת בהגינות, שכן החברה עושה מאמצים כבירים להסדרה תכנונית, כאשר חלק מהמבנים בחווה נבנו לפני קום המדינה ולפני חקיקת חוק התכנון והבנייה.

כהסבר לעיכובים במהלכי ההסדרה מצד החברה, ציין עו"ד אשר אקסלרד, המייצג של תשתיות אנרגיה בשימוע, כי בחברה התחלפו שלושה מנכ"לים ושלושה מנהלי אגף נכסים.

לטענת העירייה בשימוע, שטח המבנים ללא היתר בנייה עולה על 15% משטח העסק כולו, ולפי תצלומי אוויר משנת 1965, בוצעה במקום בנייה אסורה כשחוק התכנון והבנייה היה בתוקף. 

"מתקן תשתיות אסטרטגי למדינת ישראל"

מחברת תשתיות אנרגיה נמסר: "פעולתו של ראש העירייה מר יונה יהב התקבלה בהפתעה מוחלטת. החברה תלמד את ההחלטה ומשמעויותיה ודרכי התגובה האפשריות. יש להדגיש, כי חוות המיכלים בחיפה מהווה מתקן תשתיות אסטרטגי למדינת ישראל ובעיקר לגופי הביטחון, בייחוד בעת הזו הכה גורלית, בה לרציפות אספקת תזקיקי הנפט ישנה חשיבות עליונה.

"ככלל, מתקני האחסון של חברת תשתיות אנרגיה בנויים על פי התקנים הבינלאומיים הנהוגים בתעשיית הנפט, ומופעלים בהתאם להנחיות הרגולציה המחמירות ביותר בכל הקשור לבטיחות וכיבוי אש, איכות סביבה, תפעול, תחזוקה, ובנייה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!