דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מוקירים את תרומתם: ההסתדרות העניקה את אות יקיר הגמלאים למתנדבים ב'חרבות ברזל'

עוד זכו בהוקרה על תרומה מיוחדת לחברה: ח"כ אתי חוה עטיה, העיתונאית אדווה דדון ויו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, משה מזרחי | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "גאה לראות את גמלאי ההסתדרות עושים למען מדינת ישראל, נמצאים ומתנדבים בכל החזיתות"

ארנון בר-דוד בטקס הענקת אות יקיר הגמלאים של הסתדרות הגמלאים למתנדבי חרבות ברזל (צילום: באדיבות הסתדרות הגמלאים)
ארנון בר-דוד בטקס. "גאווה גדולה בשבילי ובשביל ההסתדרות" (צילום: באדיבות הסתדרות הגמלאים)
הדס יום טוב

הסתדרות הגמלאים העניקה היום (שלישי) את אות יקיר הגמלאים ל-17 גמלאים שהתנדבו במהלך מלחמת 'חרבות ברזל', וכן שלושה תארים על תרומה מיוחדת לחברה לחברת הכנסת אתי חוה עטיה, לעיתונאית אדווה דדון, וליו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, משה מזרחי. 

לח"כ עטיה הוענק התואר על "חקיקה עניפה למען גמלאים וסיעודיים שחלקה כבר נכנסה לספר החוקים"; לעיתונאית אדווה דדון ניתן התואר על "חשיפת עוולות חברתיות גם כלפי קשישים וסיוע בחילוץ מבלים ממסיבת הנובה".

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, משה מזרחי, קיבל את התואר על צירוף 10,000 גמלאים להסתדרות, מה שזיכה גם את מרחב חיפה והקריות בתואר המרחב המצטיין. 

17 הגמלאים המתנדבים שקיבלו את הפרס, מגיעים מכל רחבי הארץ: דוד אלוש, שושנה בויגן, מיקה בן ניסן, דוד גלנוס, אהרון (רוני) גפני, כוכבה דהן, אמנון הלוי, פרידה כהן, אילנה כפיר, אשר לנגה, מירלה מיכלוביץ, שמואל מינץ, אמנון נחום, שושנה עובד, שלמה פרלוב, חיים שאול וצבי שויקה. 

האות שהוענק לח"כ אתי חוה עטיה. "חקיקה עניפה למען גמלאים וסיעודיים" (צילום באדיבות הסתדרות הגמלאים)
האות שהוענק לח"כ אתי חוה עטיה. "חקיקה עניפה למען גמלאים וסיעודיים" (צילום באדיבות הסתדרות הגמלאים)

"מה שמשותף בין הפעולות של הגמלאים זו פעולה מהלב", בירך יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד את הזוכים. "ההתנדבות והפעילות השוטפת של הגמלאים בהסתדרות, בתוך ומחוץ למרחבים, זו גאווה גדולה בשבילי ובשביל ההסתדרות. כולנו נגיע להיות גמלאים, כולנו רוצים את ההזדמנות ליהנות מהשנים האלה אחרי שעבדנו כל כך קשה.

"לכן, אנחנו בהסתדרות מאמינים שהגמלאים צריכים להישאר קרוב, להישאר פעילים. אני את האנשים הטובים משאיר לידי, גם אם הם יוצאים לפנסיה. אין תחליף לניסיון ואין תחליף לעבודה. אני גאה לראות את גמלאי ההסתדרות עושים למען מדינת ישראל, נמצאים ומתנדבים בכל החזיתות. 

"העבודה המאורגנת בישראל נמצאת היום בתנופת שיא, ועובדים רבים מכל הענפים ומכל קצוות הארץ ממשיכים להצטרף אלינו, מתוך הכרה בעוצמתה של ההסתדרות ויכולתה להוביל מהלכים לחיזוק מעמד העובדים והגמלאים. החל בעובדי התעשייה והרשויות המקומיות ועד עובדי תחומים חדשים, כמו סלולר והייטק, שלא היו חלק מעולם העבודה המאורגנת בעבר – כולם שותפים לדרך של סולידריות וערבות הדדית.

"מגמת הצמיחה שממנה נהנית ההסתדרות, שבקרוב תציין 100 שנים להיווסדה, מסמנת אותה כאחד מארגוני העובדים הבולטים בעולם, ומפיחה רוח חדשה במאבקים שאנו מנהלים לטובת כלל הציבור. בתור גורם משמעותי ומשפיע על החברה והכלכלה בארץ, חלה עלינו אחריות למנף את הכוח האדיר הזה לטובת שיפור הפריון בעבודה, קידום מדיניות מעודדת צמיחה, טיפוח ועידוד תוצרת כחול-לבן וביסוס מעמדה של העבודה המאורגנת בתור זו שמניעה את גלגלי המשק קדימה.

"תקופה זו היא חלון הזדמנויות חשוב להכיר בשינויים הרבים שמתחוללים בעולם העבודה, להיערך לאתגרי העתיד ולהצעיד את ההסתדרות להישגים חדשים, תוך שיפור השירות ושינוי לטובה בתדמית הארגון. לעובדים בארץ יש גב איתן ובתור הסתדרות חזקה ואחראית, זו המחויבות שלנו להניף דגלים של יצירתיות, ניהול נכון, הגברת השקיפות וקידום השוויון במקומות העבודה.

"צמצום פערים אמיתי חייב להתחיל בעובדים שזוקפים את גוום ומרגישים תורמים ומוערכים. על מנת שזה יתקיים, לא נחשוש לפעול בנחישות על מנת להסיר חסמים מהדרך ולנטרל כל גורם שינסה לחבל במאמציה ובעשייתה של ההסתדרות למען העובדים.

"אפעל בכל הכלים שעומדים לרשותי על מנת שכל עובד ועובדת החברים בהסתדרות, כל ועד וכל איגוד מקצועי, יהיו גאים בארגון הזה, וירגישו חלק ממשפחה חזקה ומלוכדת. נמשיך לפעול לצמצום צורות העסקה נצלניות במשק, נהיה הקול הרועם של אוכלוסיות מוחלשות שזעקתן לא נשמעת, וננפץ ביחד את כל תקרות הזכוכית למען אלו שסובלים מהדרה ומחוסר שוויון. כמו כן, ההסתדרות תמשיך להיות גורם מוביל במאבק לתיקון עיוותים, כמו שחיקת קצבאות הזקנה וכרסום מתמשך במעמדם של הגמלאים.

"בתור הסתדרות חזקה ואחראית, נמשיך להשקיע משאבים רבים לטובת קידום רווחת העובדים והגמלאים, נפתח שירותים ומוצרים חדשים שייתנו ערך נוסף לחברי ההסתדרות, ונאמץ חדשנות טכנולוגית על מנת להנגיש מידע, לייעל את השירות ולהמשיך להיות הכתובת לכל הדברים שחשובים לכם".

ביחס למצב הביטחוני ולבלימת המתקפה האיראנית הוסיף בר-דוד: "בלילות האחרונים אנחנו רואים את העליונות של התעשיות הביטחוניות שלנו, שרבים מבוגריהן המסורים יושבים פה. העליונות הביטחונית שלנו היא בזכות העובדים המסורים והמאוגדים שלנו". 

יו"ר נעמת, חגית פאר: "אתם אלה שהקמתם את מדינת ישראל, ואתם ממשיכים לרתום את עצמכם תוך ידע וניסיון אדיר. אנחנו צריכים אתכם, אתם נותנים לנו את הכוח, אתם פני המדינה המופלאה שלנו. תודה מכל הלב, המשיכו לעשות, אנחנו בנעמת עומדות לרשותכם".

יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי: "אנחנו ערב חג הפסח, חג החירות, חג האביב שמבשר פריחה. לצערנו, יש הרבה מדי נשים, צעירים וגמלאים שנמצאים במרתפי עזה. כולנו תפילה שיחזרו למשפחות שלהם. אנו מודים לכוחות הביטחון, מאחלים החלמה לפצועים ומשתתפים בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן.

"אין נושא אחד שקשור לגמלאים שאנו לא מביעים את דעתנו לגביו ומנסים לפתור, מול חברי הכנסת והשרים. גם בנושא הסבים והסבתות שאיבדו את הנכדים שלהם מאז אירועי 7 באוקטובר ותחילת המלחמה, פנינו למשרד הביטחון כדי שהם יקבלו מענה. בנושא שחיקת הגמלאות אנו עוסקים בכל השנה. הבית של העובדים והגמלאים בישראל, הוא הבית היחיד בישראל שפועל למען הגמלאים".

יו"ר ועדת יקירי הסתדרות הגמלאים, רוני כהן: "אתם התמצית של האזרחים במדינת ישראל, שתורמים מכוחם ומרצם ועושים את הטוב ביותר למען ציבור הגמלאים. עברנו את תקופת הקורונה, שגבתה לא מעט מהמבוגרים, ועכשיו אנו חווים את התקופה הנוכחית. נרתמנו לקטיף, לאריזות, זאת ארץ ישראל וזה עם ישראל במלוא הדרם. עם ישראל חי!"

יו"ר מרחב חיפה בהסתדרות, משה מזרחי, שכאמור קיבל את 'אות היקיר' על תרומה מיוחדת לחברה: "אנחנו שליחים שפועלים כדי לסייע. נמשיך בכל הכוח והעוצמה לעשות למען האחר. זה מה שמאחד את החברה. לוועדה שבחרה בי אני רוצה לומר: אני לא לבד. אני עובד יחד עם אנשים מדהימים שנמצאים פה היום".

העיתונאית אדוה דדון: "עבורי המשימה העיתונאית היא לא רק עבודה, אלא שליחות של ממש. אני מקווה להמשיך לנסות להפוך את המקום הזה לקצת יותר טוב. אומרים לי 'יש כל כך הרבה נוכלים', אבל המטרה היא לתפוס אחד ועוד אחד ולהרתיע אחרים. תודה על ההכרה הזאת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!