דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מאסר בפועל הוטל על שניים מהמעורבים בקרטל המסעות לפולין

בית המשפט המחוזי גזר עונשי מאסר על צבי סער ואיילת יונגסטר, מנהלים בחברות נסיעות שהורשעו בניסיון למנוע תחרות בהוצאת מסעות לפולין | השופט חגי טרסי: "רבה האכזבה שדווקא בשליחות כזו דבק רבב כה חמור"

בני נוער במסע לפולין, במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו (צילום: יוסי זליגר/פלאש 90)
בני נוער במסע לפולין, במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו (צילום: יוסי זליגר/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי מרכז גזר עונשי מאסר בפועל על צבי סער ואיילת יונגסטר, מנהלי מחלקות פולין בחברות הנסיעות 'הלל' ו'גשר', לאחר שהורשעו בנטילת חלק בניהול קרטל מסעות לפולין בשנים 2010-2016.

בית המשפט גזר אתמול (שני) על סער 7 חודשי מאסר ועל יונגסטר 5 חודשי מאסר. הם הורשעו לאחר שהודו בחלקם בפרשה במסגרת הסדר הטיעון.

הקרטל כלל הסכמה של חברות הנסיעות 'אקדמי', 'גשר' ו'הלל' שלא יתחרו זו בזו על לקוחות שיצאו בעבר למשלחת בפולין עם אחת החברות האחרות להסדר. סער ויונגסטר אף הודו כי תיאמו את מכרז שירות בתי הסוהר להוצאת משלחת לפולין ב-2010.

שופט בית המשפט המחוזי חגי טרסי התייחס ל"פן הערכי המחמיר שבעבירות". טרסי: "עיסוקם המרכזי של הנאשמים היה בהוצאת משלחות תלמידים לפולין, כחלק מהפעילות החינוכית להנחלת זיכרון השואה במערכת החינוך בישראל. כפי שהיטיבו הצדדים להבהיר, אין מדובר בעיסוק בעל אופי כלכלי-ניטראלי גרידא, אלא בשליחות ציבורית בעלת ממד ערכי בלתי מבוטל, ועל כן רבה האכזבה על כך שדווקא בגדרה של שליחות מעין זו דבק רבב כה חמור".

סער ויונגסטר הורשעו גם בעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. זאת בשל מצגים כוזבים של תחרות שהציגו בפני הגורמים הקשורים בהוצאת משלחות תלמידים לפולין, וכן בפני שירות בתי הסוהר. בית המשפט קבע כי המשך הזכיינות שלהם להוצאת משלחות לפולין בהתאם למכרז משרד החינוך, וכן זכיית 'הלל' במכרז השב"ס, הושגו במרמה.

חקירת התיק נעשתה על ידי חוקרי רשות התחרות וחוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ), בליווי המחלקה המשפטית ברשות התחרות והמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. הפרשה מטופלת ע"י עורכי הדין עפר מעוז, ונריה ויניצקי-רוקח מהמחלקה הפלילית ברשות התחרות, ועורכי הדין בן-עמי כהן וכוכבית קלדרון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

"רשות התחרות ממשיכה את המלחמה בקרטלים, ובמקרה זה הדברים מתחדדים לנוכח החשיבות הערכית והציבורית שבמסעות בני הנוער לפולין", אמרה הממונה על התחרות מיכל כהן, "בית המשפט אימץ את עמדתנו העקרונית כי העונש המתאים על עבירות על חוק התחרות הכלכלית הוא מאסר מאחורי סורג ובריח, גם בהתחשב בנסיבות אישיות מורכבות, ומעביר באופן ברור את המסר לציבור כולו, ובפרט למנהלים במשק."

גזר הדין מהיום מצטרף לגזרי הדין שניתנו בשנה האחרונה למנהלי מחלקות פולין בחברות אחרות – 'אקדמי טרוול' ו'דיזנהאוז', שנידונו ל-7.5 ו-6.5 חודשי מאסר בהתאמה, כך שכל מנהלי מחלקות פולין בחברות המעורבות הורשעו ונידונו למאסר בפועל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!