דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יפה בן דויד קוראת להכיר בימי מילואים בתור השתלמות למורים: "45% היעדרות לא מספיקים למי שנלחם בחזית"

מזכ"לית הסתדרות המורים אמרה בדיון בוועדת החינוך של הכנסת שבכירה באוצר הסכימה להצעה להכיר ב-60 שעות, אבל משרדה מסרב לכך | נציגת האוצר: "הפתרון של משרד החינוך מידתי ומאוזן"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

"נציגה בכירה מאוד באוצר הסכימה להצעה שלנו להכרה ב-60 שעות, אבל אמרה שדרוש אישור של האוצר", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד לנציגי משרדי האוצר והחינוך בדיון בוועדת החינוך היום (שלישי) בהכרה בשירות מילואים בתור השתלמות למורים. "האוצר סירב, כי יש השלכות רוחב. לא מדובר בכסף. 45% היעדרות יכול להתאים למי שיכול לבוא להשתלב, אבל מי שבמלחמה בצפון או בעזה לא יכול להשתלב. אז מה נתתם פה?"

מורים מחויבים ב-90 שעות השתלמות בשנה שמעניקות להם דרגה. נוסף על העלייה בשכר, משמעות הדרגה נוגעת לוותק ולזכויות פנסיוניות. לכן נפגעת יכולתם להתקדמות מקצועית של מורים המשרתים שירות מילואים פעיל בחצי השנה האחרונה ומחמיצים את היכולת להשתתף בהשתלמויות. למשרד החינוך אין נתונים על מספר המורים המצויים במצב זה.

כיום מאפשר המשרד למשרתי המילואים היעדרות עד 45% משעות ההשתלמות לאחר שעד המלחמה האישור ניתן אישור ל-40%. "התוכנית היא לקורסי קיץ עבור מורה מילואימניק וגם לנשות המילואימניקים ולמפונים", אמרה עינת רום, מנהלת אגף פיקוח מקצועי במשרד החינוך. "אני מבינה את הרצון לצ'פר את המילואימניק, ומנהיגות ודוגמה אישית זה מצוין, אבל זאת לא השתלמות. לא נוכל להכיר בשירות מילואים לגמרי בתור השתלמות, כי זה לא מה שמלמד איך להיות מורה טוב יותר".

נציגת אגף השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר גלי אמיר גיבתה עמדת משרד החינוך: "אני לא מכירה את ההסכמה הזאת", אמרה על עמדתה של בן דויד. "הפתרון של משרד החינוך הוא מידתי ומאוזן".

ח"כ משה טור פז (יש עתיד) העיר: "השנה זה צריך להיות לא מידתי. אפשר לעשות הוראת שעה, כך שלא יחול על השנים הבאות. אם לא לוותר על ההשתלמות, אז להכיר על לפחות בשני שלישים מהנוכחות בקורס".

מנכ"ל ארגון מורים מובילים שינוי, יאיר וייגלר, מורה ורכז שכבה בתיכון, העיד על הקושי של מורים: "סיימתי שירות מילואים ממושך, ואני בדרכי לשירות מילואים נוסף בגולן. אין לי יכולת לדעת אם אחסיר 45% מקורסי ההשתלמות. פנינו למנכ"ל משרד החינוך, ואנחנו חושבים להתקדם הלאה גם לבג"ץ על סעיף השוויון".

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב (ש"ס): "אני קורא למשרדי החינוך והאוצר למצוא את הדרך להכיר בשירות מילואים בתור חלק מהשתלמות של מורים. צריך לתת לאנשי המילואים את מה שמגיע להם בדין ולא בחסד. אם לא תהיה פריצת דרך בעוד שבועיים מהיום – הוועדה תפעל לחקיקה של הכרה בימי המילואים של מורים בתור ימי השתלמות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!