דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

הממשלה תקדם: מפעלים שפונו מקו העימות ימשיכו לקבל העדפה במכרזי משרד הביטחון

התיקן לתקנות העדפת תוצרת מאיזורי קו העימות ועדיפות לאומית, פורסם להערות הציבור ובהמשך יועברו לאישור ועדת חוקה, חוק ומשפט | שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "התאמת התקנות תקל על מפעלים אלו ותאפשר המשך עבודתם"

עובדים במפעל סינרג'י כבלים בשדרות (צילום משה שי/פלאש90)
עובדים במפעל סינרג'י כבלים בשדרות (צילום משה שי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מפעלים שנאלצו לעבור לפעול מחוץ לאזורי קו העימות, או שמצבת כוח האדם שלהם ירדה בשל המצב הביטחוני – ימשיכו לקבל העדפה של 15% במכרזי משרד הביטחון. התיקן לתקנות העדפת תוצרת מאיזורי קו העימות ועדיפות לאומית, פורסם אתמול (שלישי) להערות הציבור ובהמשך יועברו לאישור ועדת חוקה, חוק ומשפט.

תקנות העדפת תוצרת מאזורי עדיפות לאומית, מאפשרות מתן העדפה במכרזים של משרד הביטחון להצעות לרכישת תוצרת מאזורי קו עימות ועדיפות לאומית. מטרת התקנות, שקודמו יחד עם משרדי האוצר והביטחון והתאחדות התעשיינים, הינה לעודד ולקדם קיומה של תעשייה באזורים אלו ובכך לאפשר פיתוח כלכלי. בהתאם לתקנות, ניתנת למפעלים היושבים ביישובי קו עימות העדפה של 15% על סחורה המיוצרת באזורים אלו בהשוואה למציעים מאזורים אחרים. 

בעקבות מתקפת ה-7 באוקטובר ומצב הלחימה מאז, נתקלים היצרנים באיזור בקשיים בשמירה על פעילותם וחלקם נאלצו להעתיק את מקום הייצור מאזורי קו העימות לאזור אחר. חלקם ממשיכים לפעול באזורי העימות, אך מצבת כוח האדם שלהם פחתה מתחת לסף הקבוע בתקנות, המחייב כי לפחות מחצית מהעובדים יתגוררו דרך קבע באזורי קו העימות. לאור זאת, יצרנים אלו לא אמורים היו עוד להיות זכאים להעדפה הניתנת לסחורה המיוצרת באזור קו עימות. 

התיקון המוצע כעת הינו יוזמה של 'מטה כחול-לבן' במערך תעשייה במשרד הכלכלה והתעשייה ובשיתוף משרד האוצר ומשרד הביטחון. הוא יאפשר למפעלים, למשך תקופת הוראת השעה, להמשיך ולקבל עדיפות לאומית במכרזי משרד הביטחון על אף שמקום ייצור הסחורה לעת עתה אינו בקו העימות וכן, העסקת 30 אחוז בלבד מכוח האדם המתגורר באזור, ובכך יקל על המפעלים הללו לקבל עדיפות במכרזי משרד הביטחון.  התיקון צפוי להיות מאושר כהוראת שעה למשך שנתיים. 

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "אנו מחויבים לשמירה על המשך תפקודה התקין של התעשייה ועל רציפות הייצור. על אחת כמה וכמה נכון הדבר ככל שמדובר במפעלים היושבים באזורי קו עימות ועדיפות לאומית המאפשרים, בעצם נוכחותם שם, פיתוח כלכלי וחברתי של האזור, ומחובתנו לסייע להם ולתמוך בם. התאמת התקנות תקל על מפעלים אלו לזכות בעדיפות במכרזים של משרד הביטחון ובכך תתאפשר יצירת ביקושים למפעלים והמשך עבודתם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!