דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.7°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 20.1°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

מאבי נשר עד ספיר ברמן: פסטיבל דוקאביב 2024 יוצא לדרך

הפסטיבל הגדול לקולנוע תיעודי יתקיים השנה בפעם ה-26 בסינמטק תל אביב. 13 סרטים ישראלים יתחרו על פרס הפסטיבל בהם סרטים על אבי נשר, הדס שטייף וספיר ברמן וארבעה סרטים קצרים שנעשו בעקבות אירועי 7 באוקטובר

מתוך הסרט "ספיר" שביים לירן עצמור (צילום: אוריאל סיני)
מתוך הסרט "ספיר" שביים לירן עצמור (צילום: אוריאל סיני)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הסרט "אבי נשר: מילים להחלפה" של יאיר רווה ייפתח את פסטיבל דוקאביב ה-16. שיתקיים בסינמטק תל אביב ב-23 במאי.

ההחלטה לפתוח את הפסטיבל בסרט על אחד הבמאים הפוריים שהיו בישראל שסיפורו מתאר את סיפורה של מדינת ישראל היא בחירה מדויקת וראויה לפסיטבל הגדול והיחיד בארץ שמוקדש כולו לקולנוע דוקומנטרי.

הבמאי אבי נשר במהלך צילומי הסרט דיזנגוף 99 (צילום: צחי אוסטרובסקי)
הבמאי אבי נשר במהלך צילומי הסרט דיזנגוף 99 (צילום: צחי אוסטרובסקי)

בנוסף לסרטו של רווה, בפסטיבל יוקרנו 12 סרטים חדשים של יוצרים ישראלים, בהם "ספיר", סרט העוסק בסיפורה של שופטת הכדורגל הטראנסית ספיר ברמן של קשת 12; "הצדק האחרון: שושלת אבוחצירא", סרטו של רפאל בלולו המתאר איך הפכה משפחת רבנים מאזור ספר במרוקו למשפחה הרבנית-ספרדית החשובה בישראל; "אפקט שטייף", המתלווה לצמתים הגדולים בחייה של העיתונאית הוותיקה הדס שטייף; "אם העולם הזה הוא ים", סרט דוקומנטרי-ביוגרפי המביא לראשונה למסך את סיפור חייו של המשורר נתן יונתן; "מבוקש: רוני קלדרון", שבליבו עומדת אגדת הכדורגל הישראלית רוני קלדרון, שהפך לברון סמים שנמלט מבתי כלא בישראל ובברזיל עד שנעלם, ועוד.

העיתונאית הדס שטייף. (מרים אלסטר,פלאש90)
העיתונאית הדס שטייף. (מרים אלסטר,פלאש90)

הפסטיבל יתייחס גם לאירועי 7 באוקטובר במספר אירועים. יוקרנו ארבעה סרטים קצרים שהופקו ביוזמת ובתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, שנעשו מיד לאחר הטבח של מחבלי חמאס בתושבי עוטף עזה ודרום הארץ.

בנוסף תערך שיחה בנושא 'אתיקה ושימור הזיכרון בזמן מלחמה' עם אנשי יוזמת "עדות 710", מאגר עדויות היסטורי של אירועי 7 באוקטובר. במסגרת הפסטיבל יתקיים מפגש עיתונים מיוחד שיעסוק ב"מלחמה ואמת" בהשתתפות נחום ברנע, שמעון אלקבץ, גלעד טוקטלי, אורי משגב וחן ליברמן.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 23 במאי ועד 1 ביוני בסינמטק תל אביב וברחבי העיר. בפסטיבל יוענק פרס ע"ש דב יודקובסקי לסרט הישראלי הטוב ביותר בסך 60 אלף שקלים ובנוסף הסרט הזוכה יקבל מענק כספי לשיווק וקידום הסרט בסך 100 אלף שקלים מטעם מועצת הפיס לתרבות ולאמנות לקראת המרוץ לאוסקר.

פרטים נוספים ומכירה מוקדמת של כרטיסים במחיר מוזל באתר דוקאביב.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!