דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
21.5°תל אביב
  • 16.6°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 28.9°אילת
  • 22.9°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / אזעקות בעוטף עזה; בלינקן על התקיפה באיראן: "ארה"ב לא הייתה מעורבת"

דיווח: צה"ל חיסל את מפקד גדוד טול כרם של הג'יהאד האיסלאמי | גורמים ישראלים אישרו לניו יורק טיימס שישראל תקפה הלילה באיראן, פיקוד העורף: אין שינוי בהנחיות לציבור | צה"ל תקף תשתיות חיזבאללה בדרום לבנון

  • מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
    מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
  • הבסיס באיספהאן שהותקף לפי דיווחים על ידי ישראל (צילום: רויטרס)
    הבסיס באיספהאן שהותקף לפי דיווחים על ידי ישראל (צילום: רויטרס)
  • חיילי מערך ההגנה האווירית של איראן בבסיס באיספהאן שהותקף לפי דיווחים על ידי ישראל (צילום: רויטרס)
    חיילי מערך ההגנה האווירית של איראן בבסיס באיספהאן שהותקף לפי דיווחים על ידי ישראל (צילום: רויטרס)
  • פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)
  • שוטרים סמוך לקונסוליה האיראנית בפריז, באירוע בו אדם איים לפוצץ את עצמו (צילום: REUTERS/Benoit Tessier(
    שוטרים סמוך לקונסוליה האיראנית בפריז, באירוע בו אדם איים לפוצץ את עצמו (צילום: REUTERS/Benoit Tessier(
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-196 למלחמה: אזעקות הופעלו בשדרות, איבים וניר עם הערב (שישי).

באיראן דיווחו הלילה (בין חמישי לשישי) על פיצוץ עז שנשמע באספהאן שבמרכז איראן. רשתות פוקס ניוז, CNN, ABC ועוד ציטטו גורמים ישראלים ואמריקאים שאישרו את המתקפה שכוונה לבסיס חיל האוויר באיספהאן.

עוד דווח כי ישראל תיאמה את התקיפה עם ארה״ב, ככל הנראה כ-48 שעות לפניה. בדרג הביטחוני או הצבאי לא התייחסו לתקיפה. באיראן טענו ש-3 כטב״מים יורטו והופלו. בנוסף, טיסות אזרחיות הוסטו מהמרחב האווירי בכל רחבי איראן. ארצות הברית הטילה וטו במועצת הביטחון של האו"ם נגד ההצעה להכיר במדינה פלסטינית.

משטרת צרפת עצרה אדם שאיים לפוצץ את עצמו במבנה הקונסוליה האיראנית בפריז.

מהבית הלבן נמסר בעקבות הפגישה עם הנציגים הישראלים בנוגע לפעולה ברפיח: "שני הצדדים הסכימו על מטרה משותפת לראות את חמאס מובס ברפיח. גורמים רשמיים בארה"ב הביעו דאגה על מסלולי פעולה שונים ברפיח, והמשתתפים הישראלים הסכימו לקחת את החששות האלה בחשבון. המשתתפים ייפגשו שוב בקרוב".

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

אזעקות בשדרות ובעוטף עזה

אזעקות הופעלו בשדרות, איבים וניר עם.

צה"ל מאשר: הותקפו תשתיות חיזבאללה באל-מנצורי ועיתרון בדרום לבנון, שיגורים לעבר יפתח

כלי טיס של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל-מנצורי ועיתרון שבדרום לבנון – כך הודיע דובר צה"ל.

עוד דווח שמוקדם יותר היום זוהו שלושה שיגורים שחצו לעבר מרחב יפתח בצפון הארץ, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל תקף בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

דיווח בלבנון: תקיפה ישראלית בעיירה אל-מנצורי שבמערב דרום לבנון

תקיפה ישראלית בשכונת אל-משעא בעיירה אל-מנצורי, במערב דרום לבנון – כך דיווח ערוץ אל-מנאר המופעל על ידי ארגון הטרור חיזבאללה.

דיווח: מפקד גדוד טול כרם של הג'יהאד האיסלאמי חוסל בפעילות צה"ל סמוך לטול כרם

מוחמד ג'אבר, המכונה 'אבו שג'עה', מפקד גדוד טול-כרם בגדודי אל-קודס של הג'יהאד האיסלאמי ואחד ממייסדיו חוסל היום בפעילות צה"ל במחנה נור א-שמס הסמוך לטול כרם – כך דיווח הערוץ הלבנוני אלמנאר המקורב לחיזבאללה. בצה"ל לא הודיעו רשמית על החיסול.

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית מען, בחילופי האש נהרג צעיר נוסף.

ארה"ב הטילה סנקציות על יו"ר להב"ה ו-2 עמותות ימין

משרד האוצר של ארה"ב הטיל סנקציות על יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, עקב מעורבות הארגון בתקיפת פלסטינים, וכן על שתי עמותות ימין – קרן שלום אסירייך וקרן הר חברון. לטענת ארה"ב, הסנקציות על העמותות הוטלו מכיוון שסייעו כלכלית לשני מתנחלים ישראלים שעליהם ארה"ב הטילה סנקציות כלכליות – דוד חי חסדאי ויינון לוי.

הסנקציות הוטלו באותו יום שבו גם האיחוד האירופי הטיל סנקציות על מתנחלים וארגונים ישראלים עקב מעורבותם לטענתו בתקיפת פלסטינים, בהם בין היתר יינון לוי, וכן ארגון להב"ה.

משרד הבריאות של חמאס בעזה: 34,012 הרוגים מתחילת המלחמה

משרד הבריאות של חמאס בעזה הודיע שמספר ההרוגים הפלסטינים ברצועה מאז 7 באוקטובר עלה ל-34,012, ומספר הפצועים עלה ל-76,833. המשרד לא מפרסם כמה מתוך ההרוגים והפצועים הם חברי ארגוני הטרור הפועלים ברצועה וכמה הם אזרחים.

מזכ"ל האו"ם על התקיפה באיראן: "לעצור את המעגל המסוכן של הנקמה במזרח התיכון"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את התקיפה באיראן, המיוחסת לישראל, וקרא לעצור את ההסלמה במזרח התיכון. גוטרש כתב בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר): "זה הזמן לעצור את המעגל המסוכן של הנקמה במזרח התיכון. אני מגנה כל פעולת נקם ופונה לקהילה הבינלאומית בבקשה לפעול יחד כדי למנוע כל התפתחות נוספת שיכולה להוביל לתוצאות הרסניות עבור האזור כולו ומעבר לו".

האיחוד האירופי הטיל סנקציות על 4 מתנחלים וארגון להב"ה, בגלל "אלימות נגד פלסטינים"

האיחוד האירופי הודיע על הטלת סנקציות על ארבעה בני אדם ושני ארגונים עקב "אלימות של מתיישבים יהודים ביהודה ושומרון נגד פלסטינים". הסנקציות אושרו על ידי המועצה האירופית.

הסנקציות הוטלו על פעילי הימין הקיצוני אלישע ירד ומאיר אטינגר. וכן על נריה בן פזי וינון לוי. המשמעות היא שהארבעה לא יוכלו לבצע פעולות כלכליות עם מדינות האיחוד.

הארגונים עליהם הוטלו סנקציות הן להב"ה, ארגון ימין קיצוני בראשותו של בנצי גופשטיין, שפועל נגד זוגות מעורבים יהודים וערבים, ופעילים שלו הורשעו ב-2015 בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים. הארגון הנוסף הוא "נוער הגבעות" על אף שלא מדובר במסגרת ממוסדת, כך שלא ברור כיצד הסנקציות ימומשו בפועל.

משטרת צרפת עצרה את האדם שאיים לפוצץ את עצמו בקונסוליה האיראנית בפריז

משטרת צרפת עצרה אדם שאיים לפוצץ את עצמו בקונסוליה האיראנית בפריז – כך הודיעה המשטרה.

מקור משטרתי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שהאדם נראה נכנס לקונסוליה בסביבות השעה 11:00 (שעון מקומי), ונושא מה שנראה כמו רימון יד וחגורת נפץ.

האדם יצא מהקונסוליה וכוחות משטרתיים מיוחדים החלו לחפש אחריו, ולפי המקור המשטרתי, בפועל הוא לא נשא על עצמו חומרי נפץ. משטרת צרפת חסמה את הכניסה למבנה הקונסוליה.

שוטרים סמוך לקונסוליה האיראנית בפריז, באירוע בו אדם איים לפוצץ את עצמו (צילום: REUTERS/Benoit Tessier(
שוטרים סמוך לקונסוליה האיראנית בפריז, באירוע בו אדם איים לפוצץ את עצמו (צילום: REUTERS/Benoit Tessier(

אדם איים לפוצץ את עצמו סמוך לבניין הקונסוליה האיראנית בפריז

אדם איים לפוצץ את עצמו סמוך לבניין הקונסוליה האיראנית בפריז. משטרת צרפת חסמה את הגישה לאזור.

שוטרים וניידת משטרה סמוך לקונסוליה האיראנית בפריז, באירוע בו אדם איים לפוצץ את עצמו (צילום: REUTERS/Benoit Tessier(
שוטרים וניידת משטרה סמוך לקונסוליה האיראנית בפריז, באירוע בו אדם איים לפוצץ את עצמו (צילום: REUTERS/Benoit Tessier(

4 לוחמים נפצעו בינוני וקל במבצע במחנה הפליטים נור א-שמס ליד טול כרם

דובר צה"ל: כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב פתחו הלילה במבצע לסיכול טרור בנור א-שמס שבחטיבת מנשה, במהלכו עד כה הלוחמים חיסלו מספר מחבלים, עצרו מספר מבוקשים, חשפו מטענים וצירים וסרקו מבנים.

במהלך הפעילות נפצעו שני לוחמי צה״ל מסיירת חרוב באורח קל, בנוסף ללוחם מיחידת הלוט"ר וקצין במילואים מחטיבת המרום שנפצעו באורח בינוני. כלל הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

בלינקן: "ארה"ב לא הייתה מעורבת בשום פעולה התקפית"

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר בצהריים (שישי) לאחר פגישת שרי החוץ של ה-G7 באיטליה, בצל הדיווחים על התקיפה באיראן, כי "לא היינו מעורבים בשום פעולה התקפית". הוא סירב להתייחס מעבר לכך, אף שנשאל גם אם ארה"ב עודכנה מראש.

דיווח: ישראל עדכנה את ארה"ב אודות התקיפה באיראן זמן קצר קודם לכן

דיווח בפיננשייל טיימס: גורם ישראלי אמר כי ישראל הודיעה לארצות הברית ביום חמישי בערב על כוונתה לתקוף באיראן, מספר שעות טרם האירוע. ההתרעה לא כללה פרטים מדויקים אודות התקיפה, אך הבהירה שישראל תמנע מפגיעה בטהראן וסביבתה, ותתמקד במתקנים צבאיים ספציפיים הקשורים למשמרות המהפכה.

מדינות ה-G7: איראן תישא באחריות ל"פעולותיה הזדוניות" במזרח התיכון

קבוצת שבע המדינות המתועשות (G7) התייחסה לדיווחים על התקיפה הישראלית באיראן, וקראה לשתי המדינות למנוע הסלמה נוספת של המצב. מדינות ה-G7 הוסיפו כי איראן תישא באחריות ל"פעולותיה הזדוניות והחתרניות" במזרח התיכון.

ב-G7 ציינו כי ישיתו עליה "צעדים חדשים ומשמעותיים" אם תעביר טילים בליסטיים לרוסיה. הקבוצה התייחסה גם למלחמה ברצועת עזה, וחזרה על התנגדותה לפעולה צבאית ישראלית ברפיח.

שר החוץ הרוסי: העברנו מסרים לישראל כי איראן לא מעוניינת בהסלמה

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, לאחר התקיפה באיראן שיוחסה לישראל: "יש תחושה שבישראל ובמערב מנסים להסיט את תשומת הלב מרצח העם בעזה, באמצעות הצגת איראן כאיום". עוד ציין כי רוסיה העבירה מסרים "בצינורות דיפולמטיים" על כך שאיראן איננה מעוניינת בהסלמה.

צה"ל תקף מבנה צבאי של חיזבאללה בו שהו מחבלים של הארגון בדרום לבנון

דובר צה״ל: תצפיתניות מגדוד 869 זיהו לפני זמן קצר מחבלים ששהו במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון, כלי טיס של חיל האוויר תקפו את המבנה ואת המחבלים ששהו בו.

הוול סטריט ג'ורנל: בממשל ביידן שוקלים עסקאות נשק חדשות בסך יותר ממיליארד דולרים לישראל

הנשיא הרצוג: מחויבים להשבת החטופים, השנה משאירים כיסא ריק בשולחן הסדר

נשיא המדינה יצחק הרצוג פונה אל האזרחים והאזרחיות ומבקש להשאיר לצד שולחן הסדר כיסא ריק כאות הזדהות עם המשפחות השכולות, וכסמל לציפייה לשובם של החטופות והחטופים לביתם.

הרצוג: "השנה ליל הסדר לא יהיה דומה לשום ליל סדר אחר. בחג החירות השנה כולנו זוכרים ומזכירים באופן העמוק ביותר שהברית בין המדינה לאזרחיה מחייבת אותנו לפעול בכל דרך ביצירתיות, בנחישות ובאומץ להשיב את הבנות והבנים הביתה".

עיראק טוענת: טיל ישראלי מהתקיפה נגד איראן נפל בשטחנו

סוכנות הידיעות סבארין, שמזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, פרסמה תמונות של "התקיפה הישראלית הכושלת" לטענתה. לפי הסוכנות, נמצא "טיל ישראלי" באזור ואסט בעיראק.

בכיר איראני לרויטרס: לא ברור עדיין מי עומד מאחורי המתקפה באיספהאן. אין תכנית לתגובה מיידית

הסוכנות לאנרגיה אטומית: אין נזק לאתרי הגרעין באיראן, עוקבים מקרוב אחר המצב

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אישרה כי לא נגרם נזק לאתרים הגרעיניים באיראן, על רקע הדיווחים בדבר תקיפה ישראלית במדינה. סבא"א הוסיפה כי "אנו עוקבים מקרוב אחר המצב וממשיכים לקרוא לריסון מירבי מכל הצדדים. אנו חוזרים על כך שאסור שמתקנים גרעיניים יהוו מטרה בסכסוכים צבאיים".

חיל האוויר האיראני: התקיפה הישראלית התמקדה במטרה אחת באיספהאן, אין נפגעים

מפקד חיל האוויר האיראני אמר לכלי תקשורת במדינה כי התקיפה המיוחסת לישראל התמקדה רק בנקודה אחת בבסיס צבאי באיספהאן, וכי לא היו נפגעים. עוד דווח בתקשורת באיראן כי במשטר האייתוללות קיבלו מסר מארה״ב לפיו התקיפה המצומצמת הסתיימה, ולכן הוחלט לפתוח מחדש את הטיסות בשמי המדינה.

שגרירות ארה״ב בישראל לעובדיה: אין לצאת מאזור תל אביב, ירושלים ובאר שבע

שגרירות ארה״ב בישראל פירסמה חידוד להנחיה לפיה על עובדי השגרירות הנמצאים בארץ להישאר באזורי תל אביב, ירושלים, ובאר שבע בעקבות המצב.

המבצע סמוך לטול כרם: מספר מבוקשים נעצרו, חילופי אש נרשמו באזור

המבצע במחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך לטול כרם נמשך, לאחר שכוחות הביטחון נכנסו אמש למקום לצורך סיכול טרור. עד כה נעצרו כמה מבוקשים, נוטרלו מטענים ונסרקו עשרות מבנים. חילופי אש נרשמו באזור.

איראן: הוסרו מגבלות הטיסה בכמה שדות תעופה במדינה

ארגון התעופה האזרחית של איראן הודיע כי הוסרו מגבלות הטיסה בכמה שדות תעופה במדינה, אחרי התקיפה שיוחסה לישראל.

גורמי ביטחון ל׳ניו יורק טיימס׳: ישראל היא שאחראית לתקיפה באיספהאן

גורמי ביטחון ישראלים אישרו ל׳ניו יורק טיימס׳ כי ישראל היא שאחראית לתקיפה באיספהאן. עוד נכתב כי ניתנה לארה״ב התראה של 48 שעות לפני שהחלה התקיפה.

דיווח ב׳בלומברג׳: ישראל עדכנה את ארה״ב לפני ביצוע התקיפה באיראן

לפי דיווח ברשת ׳בלומברג׳ האמריקאית, גורמים בארה״ב עודכנו על דבר התקיפה הישראלית על אדמת איראן.

גורם צבאי אמריקאי: ״ישראל ביצעה תקיפה ׳מוגבלת׳ באיראן שלא כללה אתרי גרעין״

גורם צבאי אמריקאי אמר לרשת פוקס ניוז בארה״ב כי ישראל ביצעה תקיפה ״מוגבלת״ על אדמת איראן. עוד אישר הגורם כי לא הותקפו אתרי גרעין, לרבות מתקן נתנז השוכן בעיר איספהאן.

פיקוד העורף: הסתיים החשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל, אין שינוי בהנחיות

חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

המועצה העליונה לביטחון לאומי של טהרן התכנסה, משמרות המהפכה העלו כוננות

המועצה העליונה לביטחון לאומי של טהרן התכנסה לישיבה מיוחדת בעקבות האירועים האחרונים. כמו כן, במשמרות המהפכה העלו כוננות בכל הבסיסים.

סוכנויות ידיעות באיראן: יעד התקיפות - מספר אתרים אסטרטגיים באיספהאן

סוכנות הידיעות הרשמית של הממשל האיראני אישרה כי פיצוצים עזים נשמעו באיספהאן, שבה מספר אתרים אסטרטגיים של איראן, בהם בסיסי חיל אוויר.

איראן: טיסות אזרחיות הוסטו מהמרחב האווירי בחלקים נרחבים במדינה

אזור דרום מערב איראן נסגר לתנועת כלי טיס אזרחיים לפני זמן קצר. טיסות ששהו באוויר הוסטו ממסלוליהם. במדינה מדווחים על תקיפות סמוך לבסיס חיל האוויר באיספהאן.

דיווח: פיצוצים נשמעו באיראן, סוריה ובעיראק; בארה״ב טוענים: החלה התגובה הישראלית

באיראן מדווחים הלילה (בין חמישי לשישי) על פיצוץ עז שנשמע באספהאן שבמרכז איראן. בנוסף דווח על פיצוצים בסוריה ובעיראק – חלקם יוחסו לתקיפות ישראליות. עוד דווח על פעילות אווירית מוגברת בשמי עיראק. בנוסף, התקבלו דיווחים על כך שטיסות אזרחיות הוסטו מהמרחב האווירי באיראן.

דיווחים בתקשורת הערבית: פיצוצים נשמעו בדרום סוריה ודרומית לטהרן

סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה על כמה תקיפות ישראליות באזור הכפרי של דרעא שבדרום סוריה. במקביל, רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה כי פיצוצים נשמעו דרומית לטהרן.

הבית הלבן על פעולה ברפיח: "הישראלים הסכימו לקחת את חששותינו בחשבון"

מהבית הלבן נמסר בעקבות הפגישה עם הנציגים הישראלים בנוגע לפעולה ברפיח: "שני הצדדים הסכימו על מטרה משותפת לראות את חמאס מובס ברפיח. גורמים רשמיים בארה"ב הביעו דאגה על מסלולי פעולה שונים ברפיח, והמשתתפים הישראלים הסכימו לקחת את החששות האלה בחשבון. המשתתפים ייפגשו שוב בקרוב".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!