דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

בתו של המרגל אלי כהן: "את אבי לא הסכימו לשחרר, את החטופים מציעים לשחרר במחיר שאנחנו יכולים לעמוד בו"

הפגנות למען החזרת החטופים ונגד הממשלה התקיימו הערב (מוצ"ש) בשורת מוקדים ברחבי הארץ | רובי חן, אביו של איתי חן ז"ל שגופתו מוחזקת בשבי חמאס, בכיכר החטופים בתל אביב: "אנחנו רוצים את החטופים בראש סדר העדיפויות!"

  • מפגינים מול הקריה בתל אביב (צילום: איתי רון/פלאש 90)
    מפגינים מול הקריה בתל אביב (צילום: איתי רון/פלאש 90)
  • מפגינים מול הקריה בתל אביב (צילום: איתי רון/פלאש 90)
    מפגינים מול הקריה בתל אביב (צילום: איתי רון/פלאש 90)
  • מפגינים מול הקריה בתל אביב (צילום: איתי רון/פלאש 90)
    מפגינים מול הקריה בתל אביב (צילום: איתי רון/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אלפים השתתפו בעצרת האחרונה לפני פסח הערב (מוצ"ש) בכיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב. בעצרת נאמו רועי ואופיר אנגרסט, אחיו של החטוף מתן אנגרסט; זיו ברסלבסקי, אחיו של החטוף רום ברסלבסקי; סופי כהן בן דור, בתו של המרגל אלי כהן; דרור אלוני, מנכ"ל מדרשת שדה בוקר והרבה הרפורמית ענת שרבט. ירדן בר כוכבא הנחתה את העצרת ואוהד חיטמן שר בה. העצרת נחתמה בשירת התקווה מפי מקהלת ילדי הקונסרבטוריון של תל אביב.

רובי חן, אביו של איתי חן ז"ל שגופתו מוחזקת בשבי חמאס: "אנחנו רוצים סדרי עדיפויות אחרים, אנחנו רוצים את החטופים בראש סדר העדיפויות!". חן פנה לנתניהו: "למשפחה שלך יש קבר בשביל יוני, גיבור ישראל, גם אנו רוצים קבר! אתה חייב להחזיר את איתי ואת שאר 132 החטופים שנשבו בשבי חמאס במשמרת שלך ובאחריות שלך.

"ביבי, לפני יותר מארבעה חודשים הבטחת לנו המשפחות שעוד קצת לחץ צבאי נוסף וסינוואר יתחנן לחתום על עסקה. איפה העסקה שדיברת עליה? בעזה בינתיים משתזפים בים. נכשלת ובזבזת את האשראי הצבאי והמדיני שארה"ב וגרמניה נתנו לך. עכשיו, תסתכל למשפחות החטופים ולעם ישראל בעיניים ותגיד שיש לנו סדרי עדיפויות חדשים! החטופים בראש! החטופים בראש סדר העדיפויות!

״שעון החול של איתי נשאר בלי חול, אבל אנחנו לא הולכים לשום מקום – נמשיך במאבק בשביל כל המשפחות. צריך לשחרר את כולם עכשיו. לקהל היקר שפה, שמתכנס מדי שבוע בדאגה אמיתית לעתידה של מדינת ישראל יש לי בקשה אחת. להזכיר לכולם שאין נושא דחוף יותר מהשבת כלל החטופים הביתה! תנצלו את האנרגיות האדירות שלכם, לרתום את כלל חלקי העם, ולזעוק לממשלה קריאה אחת ברורה ולא מתפשרת – אנחנו רוצים סדרי עדיפויות אחרים! אנחנו רוצים את החטופים בראש סדר העדיפויות! עשו את המוטל עליכם להחזרת כלל החטופים".

סופי בן-דור, בתו של המרגל הישראלי אלי כהן, קראה לראש הממשלה: "את אבי לא הסכימו הסורים לשחרר באף מחיר שמדינת ישראל הציעה. את השבויים של היום מציעים לשחרר במחיר שאנחנו יכולים לעמוד בו. שלם את המחיר! ידך על החרב המונחת על צוואר החטופים.

"כעת, חיי החטופים שווים אין קץ יותר ממותו של סינוואר. כפי שאמר תמיד פרדו המוערך, ראש המוסד לשעבר – תג המחיר על ראשם של החטופים ידוע לך. את אבי לא הסכימו הסורים לשחרר באף מחיר שמדינת ישראל הציעה. את השבויים של היום מציעים לשחרר במחיר שאנחנו יכולים לעמוד בו. שלם את המחיר – זוהי דרישתנו. את חמאס נחסל ביום אחר, בתנאים טובים יותר ובהצלחה רבה יותר. ידך על החרב המונחת על צוואר החטופים.
אתה עורך את משפט שלמה העכשווי והברירה בידך".

הפגנות למען החזרת החטופים ונגד הממשלה התקיימו בשורת מוקדים, בהם מודיעין מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין, גשר קק"ל וצומת קפלן בתל אביב, אליקים,  חיפה, נתניה, אילת, באר שבע, רחובות, גבעתיים, רמת גן, נהריה, הרצליה, הוד השרון, נס ציונה, קריית גת, רמת השרון, כפר סבא, עפולה, ראש העין, צומת כרכור, צומת עמיעד, צומת חורפיש אלקוש, מגל, אבן יהודה, עין יהב, גשר נעורים וצומת העוגן בעמק חפר, בקעת אונו, צומת נהלל, גשר חמד, צומת תל יצחק, צומת חצבה, גשר בית רבן, ראש פינה, הקריות וצומת צמח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!