דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

ארה"ב שוקלת להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה; צה"ל: "לא מכירים את העניין"

לפי דיווחים, ממשל ביידן בוחן צעדים נגד יחידות צבא ומשטרה אחרות בישראל | נתניהו: "שיא האבסורד ושפל ערכי" | גנץ: "תקדים מסוכן מסר שגוי לאויבינו המשותפים"

חיילי גדוד נצח יהודה באימון (צילום: אביר סולטן/פלאש90)
חיילי גדוד נצח יהודה באימון (צילום: אביר סולטן/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ממשל ביידן צפוי להטיל עיצומים על הגדוד החרדי נצח יהודה בשל חשדות למעורבותו בהפרת זכויות אדם ביהודה ושומרון, ובוחן צעדים נגד יחידות צבא ומשטרה אחרות בישראל, לפי דיווחים ב'הארץ' מפי מקורות בממשל.

אם ההחלטה תצא לפועל, זו תהיה הפעם הראשונה שממשלת ארה"ב נוקטת צעד כזה כלפי יחידה בצה"ל. העיצומים הצפויים אינם קשורים לאירועי המלחמה ברצועת עזה, אלא לתקריות שבהן פגעו חיילי הגדוד באזרחים פלסטינים עוד לפני 7 באוקטובר. "העניין לא מוכר בצה״ל, ואם תתקבל החלטה בעניין היא תיבחן", מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי צה"ל יפעל לבדיקת כל אירוע חריג באופן ענייני ובהתאם לדין.

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן התייחס לנושא בסוף השבוע ואמר כי הממשל לוקח ברצינות את "חוק ליהי", המטיל הגבלות על סיוע צבאי אמריקאי לכוחות שמעורבים בשיטתיות בפגיעה בזכויות אדם. החוק, הקרוי על שם הסנאטור לשעבר פטריק ליהי, שימש עד כה בעיקר להגבלת הסיוע הצבאי האמריקאי למדינות דיקטטוריות, אולם בשנה האחרונה גברו הקולות במפלגה הדמוקרטית הקוראים לכלול את ישראל ברשימה, בשל מקרים רבים של פגיעה באזרחים פלסטינים בגדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל! אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה".

דובר צה"ל: "לוחמי גדוד ״נצח יהודה״ משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה, באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה״ל ועקרונות הדין הבינ״ל. לאורך השנים האחרונות, לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית מסביב לשעון, כדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, לצד היותו גדוד מוביל בשילוב חרדים לוחמים בצה״ל."

השר בני גנץ: "גדוד נצח יהודה הוא חלק בלתי נפרד מצה"ל. הוא כפוף לחוק הצבאי, והוא פועל בהתאם למשפט הבינלאומי. למדינת ישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, שיודעת לבדוק ולבחון כל הפרת חוק או חריגה מפקודות צה"ל, וכך גם נעשה. יש לי הערכה רבה לידידינו האמריקאים, אבל הטלת סנקציות על היחידה היא תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים בזמן מלחמה. אפעל כדי שההחלטה הזו לא תעבור".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "החלטה להטיל סנקציות אמריקאיות על צה"ל בזמן שישראל נלחמת על קיומה היא טירוף מוחלט. הזהרנו שהסנקציות של ממשל ביידן נגד המתיישבים ימשיכו לצה"ל ולכל מדינת ישראל. זה חלק ממהלך מתוכנן לכפות על מדינת ישראל להסכים להקמת מדינה פלסטינית ולהפקיר את ביטחון ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!