דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

ארוחת החג של לוחמי צה"ל: אנטריקוט, סלמון ופחזניות כשל"פ

לוחמים רבים יציינו את ערב פסח בשטח, ובצה"ל נערכו לארוחת החג עם מנות מיוחדות, וגם עם פוד טראקס מפנקות ושת"פ עם אחת מרשתות ההמבורגרים הגדולות במדינה| ויהיו גם מנות מיוחדות לנמנעים מגלוטן

ארוחת חג בבסיס או בשטח. 108 טון מצות, 84 טון בשר בקר (צילום: דובר צה"ל)
ארוחת חג בבסיס או בשטח. 108 טון מצות, 84 טון בשר בקר (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בצה"ל נערכו השנה בכוחות מתוגברים גם במרכז האספקה המטכ"לי (מרה"ס) לקראת חג הפסח, כדי לספק ארוחות חג מושקעות לכל החיילים המשרתים בעורף ובחזית, וכדי להתאים אותן גם ללוחמים בתנאי שטח.

הארוחות לחיילים הוכנו בין היתר מ-108 טון מצות, 84 טון בשר בקר, 130 טון שניצלים כשרים לפסח, 24 טון חרוסת ו-450,000 יחידות של קינוחים אישיים.

"הגדלנו את הרכש משמעותית ביחס לשנים קודמות", מסבירה ראש תחום השברת מזון במרה"ס, סא"ל אורטל גבריאל-אדרי, "בטווחים של 200%-500% במגוון מאכלים, זאת כדי לתת מענה לצורך".

דג ברוטב. גורמה למשרתים (צילום: דוב רצה"ל)
דג ברוטב. גורמה למשרתים (צילום: דוב רצה"ל)

במרה"ס נדרשו לאתר פתרון מותאם לכוחות שהולכים לציין את ליל הסדר השנה במוצבי קצה על גבול לבנון, או תוך כדי התמרון הקרקעי ברצועת עזה.

כדי לעשות זאת, אל הלוחמים המתמרנים יגיעו "מנות מצווה", המכילות את כלל סימני החג – חרוסת, חזרת, מלפפון חמוץ, מצות, יין וכמובן הגדה של פסח.

בערב החג יקבלו החיילים חמגשיות של מזון חם לסעודת ליל הסדר. זאת בנוסף למנות קרב ייעודיות המכילות מוצרים כשרים לפסח, ולמארז "לחם אבירים" בגרסתו הכשרה, שיסופקו להם לאורך החג.

450 אלף קינוחים. "שלל צ'ופרים ופינוקים" (צילום: דובר צה"ל)
450 אלף קינוחים. "שלל צ'ופרים ופינוקים" (צילום: דובר צה"ל)

לוחמים המשרתים במוצבי קצה, בקדמיות במשימות הגנה או ביחידות ללא מטבח, יקבלו תגבורי הסעדה מחברות חיצוניות, בנוסף לערכת סדר שתכיל את כלל סימני החג ותוספות חגיגיות אחרות, בהן שתייה וקינוחים.

ובאשר למשרתים בכלל בסיסי צה"ל, את סדר הפסח הם יעשו מסביב לשולחן עם כלל סימני החג, ועם מנות חדשות שינסו לקלוע לטעם האישי שלהם, כמו נתחי אנטריקוט, דג סלמון, ולקינוח – פחזניות כשרות לפסח. המענה בגזרות השונות – צפון, דרום ומרכז – יהיה זהה.

בענף מזון וענף טכנולוגיות מזון במרה"ס, פועלים בין היתר לבניית חלופה לחיילים בעלי רגישות לגלוטן. "ערכנו סיעור מוחות יחד עם מנכ"ל אגודת הצליאקים, כדי לספק תפריט רחב ומקיף", אומרת סא"ל גבריאל-אדרי, "הצלחנו ליצור את המענה הבסיסי של חמגשיות, והעשרנו אותן עם שלל צ'ופרים ופינוקים".

שולחנות חג מפנקים. "שירגישו שבצבא הם אוכלים טוב, כמעט כמו בבית" (צילום: דובר צה"ל)
שולחנות חג מפנקים. "שירגישו שבצבא הם אוכלים טוב, כמעט כמו בבית" (צילום: דובר צה"ל)

"מעבר לארוחות שיסופקו על ידי המטבחים, המרה"ס יפעיל לראשונה 5 פוד-טראקים בפסח", מתגאה ראש מינהל ההזנה בחיל הלוגיסטיקה, סא"ל אבי שאול. "שיתוף פעולה נוסף שעומד על הפרק עם אחת מרשתות ההמבורגרים הגדולות במדינה, יאפשר לספק לחיילים והחיילות כמויות אדירות של המבורגרים כשרים לפסח או אפילו שניצל ב'חלה' כשרה לפסח במהלך החג".

הפתרונות החדשים, הוא מדגיש, הם אלו המאפשרים את הגמישות הנחוצה לתקופת המלחמה: "הפוד-טראק אידיאלי עבור יחידות ללא מטבח או שינויים בסדרי הכוחות. גם אם גדוד ייצא פתאום מעזה יום לפני ערב החג ולא תוכננה עבורו הסעדה – נוכל להביא פוד-טראק עד אליו".

"הרצון שמוביל אותנו הוא שהתמונה שכל חייל וחיילת ישלחו להורים שלהם משולחן החג בבסיס תגרום להם נחת", מסכמת סא"ל גבריאל-אדרי, "ושהם ירגישו שבצבא הם אוכלים טוב, כמעט כמו בבית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!