דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ארטיום דולגופיאט לקראת אליפות אירופה: "מקווה לעשות את הכי טוב ומה שיהיה יהיה"

המתעמל הישראלי והאלוף האולימפי בתרגיל הקרקע, ינסה לקטוף את המדליה השביעית שלו באליפות היבשתית, שתצא לדרך באיטליה | נבחרת הגברים תנסה לעלות לראשונה לגמר הקבוצתי בגברים | דולגופיאט: "ההתעמלות אצלנו במגמת שיפור, מקווה שבאולימפיאדה הבאה נגיע כקבוצה"

המתעמל ארטיום דולגופיאט באולימפיאדת טוקיו (צילום: Laurence Griffiths/Getty Images)
המתעמל ארטיום דולגופיאט באולימפיאדת טוקיו (צילום: Laurence Griffiths/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה בהתעמלות מכשירים לגברים תצא לדרך היום (רביעי) בעיר רימיני שבאיטליה. המתעמל הבכיר ארטיום דולגופיאט ינסה לקטוף את המדליה השביעית שלו באליפות היבשתית, נבחרת הגברים תנסה לעלות לראשונה לגמר הקבוצתי בגברים והמתעמלים איליה ליובימוב ואורי זיידל ינסו להשיג את הכרטיס לאולימפיאדת פריז 2024.

"הייתה לנו הכנה טובה, עשינו כמה חודשים אינטנסיביים ואני מרגיש מוכן", מצהיר האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט, בשיחה עם 'דבר' לפני האליפות. "המטרה הכי חשובה זה לבוא לעשות את שלנו ושכל אחד יעשה את התרגיל שלו בלי טעויות גדולות".

דולגופיאט (מכבי תל אביב) מחזיק בשתי מדליות זהב (2020 ו-2022) ושלוש מדליות כסף במכשיר הקרקע באליפויות אירופה לצד מדליית ארד בתרגיל הקפיצות (2020). האלוף האולימפי מגיע לתחרות כאשר הוא עדיין מתאושש מפציעה. "בשבועיים האחרונים הכאבים עוד פעם החמירו. היו עכשיו כמה שבועות מאוד עמוסים", אומר דולגופיאט. "אני מקווה להרגיש יותר טוב ביום המוקדמות ושאני אעשה תחרות טובה".

מה המטרות שלך באליפות?
"אני אתחרה בכל המכשירים בתחרות הקבוצתית. לא רוצה לחשוב על מדליות באישי, כי אצלי בראש אני עדיין לא במאה אחוז לקחת מדליה. גם לא הייתי בטוח באליפות העולם שאני אכנס לאולימפיאדה דרך קרב-רב. הייתי צריך להיות ממש בטופ ובסוף כן הייתי. אז עוד פעם אגיע לשם, מקווה לעשות הכי טוב ומה שיהיה יהיה".

אחת המטרות החשובות של הנבחרת באליפות אירופה, היא העפלה לגמר הקרב-רב הקבוצתי. במהלך אליפות העולם שנערכה בבלגיה ב-2023, סיימה נבחרת ישראל במקום ה-16 עם 245.029 נק'. חצי נקודה בלבד מבלגיה שסיימה במקום ה-15 והעפילה למשחקים פריז.

באליפות אירופה מעפילות עשר הנבחרות עם הציון הגבוה במקדמות, המיקום שבו ישראל הייתה בין הנבחרות אירופאיות באליפות העולם. הנבחרת יכולה לרשום חמישה מתחרים, כאשר ישנם שישה מכשירים וכל נבחרת שולחת ארבעה מתחרים בכל מכשיר. שלושת הציונים הגבוהים ביותר במכשיר משוכללים לציון התחרות. רק חברי הנבחרת שעשו את כל המכשירים משתתפים במוקדמות הקרב רב האישי. שמונת המתחרים עם הציונים הגבוהים ביותר בתרגילים האישיים, מעפיל לגמר.

נבחרת ישראל גברים בהתעמלות מכשירים (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)
נבחרת ישראל גברים בהתעמלות מכשירים (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)

מה ההבדל בין להתחרות כקבוצה או כיחיד בקרב-רב?
"באליפות העולם התחרינו כקבוצה ועשיתי תחרות טובה, מצד שני אני חושב שבסופו של דבר, כאשר אנחנו מתחרים אתה נמצא לבד מול המכשיר. בסופו של דבר זאת אותה התחרות. אני צריך לבוא ולעשות את התרגילים שלי".

"באים יותר ילדים להתעמלות וזה מאוד משמח אותי"

זה בעיניך אפשרי שישראל תשלח נבחרת לאולימפיאדת לוס אנג'לס 2028?
"קודם כל, אני רואה שההתעמלות אצלנו במגמת שיפור. היינו קרובים לזכייה בכרטיס לאולימפיאדת פריז כנבחרת. אני מאמין שזה כן אפשרי וצריך להמשיך לעבוד. עכשיו גם החבר'ה הצעירים שלנו משתפרים ונכנסים לנבחרת הבוגרת. אני מקווה שאולי באולימפיאדה הבאה נגיע כקבוצה".

אתה רואה את הגדילה והתפתחות של הענף מאז הזכייה שלך בזהב האולימפי בטוקיו?
"כן. אני יודע שבמועדון שלי מכבי תל אביב ובמועדונים נוספים הענף שלנו נהיה הרבה יותר מוכר. באים יותר ילדים וזה מאוד משמח אותי".

אתה צופה תחרות קשה על הזהב במכשיר הקרקע?
"אני חושב שכולם יכולים לזכות, כי קרקע בסופו של דבר זה מכשיר קשה. כל נחיתה קטנה לא מוצלחת, אתה יכול להיות בחוץ. בהכנה (לאליפות) לא כולם עדיין עשו את התרגילים הכי טובים שלהם, בלי שינויים בדרגות קושי, אז אני לא יודע עדיין. בסוף כולם מתחרים טובים".

ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב בתרגילי הקרקע באליפות אירופה בהתעמלות מכשירים 2022 (צילום: AP/Pavel Golovkin)
ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב בתרגילי הקרקע באליפות אירופה בהתעמלות מכשירים 2022 (צילום: AP/Pavel Golovkin)

"זאת התחרות הגדולה האחרונה הגדולה לפני אולימפיאדה ויש לנו כמה משימות במהלכה", אומר מאמן הנבחרת סרגיי וייסבורג באימון פתוח לקראת התחרות. "ארטיום צריך להוכיח שהוא אחד הכי טובים בקרקע ויש לנו גם את איליה שעשה גמר באליפות העולם בקרב רב ואלכס מיאקינין שיש לו את רב הסיכויים להיכנס לגמר במתח. כמובן שאנחנו כל הזמן חולמים על גמר קבוצתי".

במהלך אליפות אירופה הנוכחית לא יתקיים גמר בקרב-רב לכן הדירוג הסופי של המתחרים יקבע לפי המוקדמות. במהלך האליפות תחולק קווטה יבשתית אחרונה למתחרים שאינם הבטיחו עדיין את מקומם בפריז דרך הכרטיס האישי או של הנבחרת.

איליה ליובימוב ואורי זיידל ינסו להשיג את הכרטיס האחרון, כדי להצטרף לדולגופיאט שכבר הבטיח את מקומו דרך אליפות העולם ב-2023. ליובימוב נחשב לבעל הפוטנציאל הגבוהה יותר, במהלך אליפות העולם הוא עלה לגמר הקרב רב וסיים במקום ה-18 עם 80.165 נקודות. היה הראשון בין האירופאים שלא הבטיחו את מקומם בפריז.

לעומת זאת, באליפות אירופה שהייתה לפני כן, סיים ליובימוב במקום ה-22 עם 77.559 נק' בלבד וראשון בין האירופאים ללא כרטיס לפריז סיים אליאס קוסקי בן ה-24 מפינלנד עם הציון 79.798 שנתן לו את המקום ה-11 בתחרות. המועמד הבכיר לזכות בכרטיס הוא בוטונד מולנר בן ה-19 מהונגריה שסיים עם 79.464 נק' באליפות אירופה בשנה שעברה וזכה באליפות אירופה בקרב רב ב-2022.

חברי הנבחרת הישראלית לאליפות: ארטיום דולגופיאט, אלכס מיאקינין, פאבל גולידוב, איליה ליובימוב, רון פיאטוב ואורי זיידל (מכבי תל אביב). המאמנים של הנבחרת הם סרגיי וייסבורג ואנדריי גריבנוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!