דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מזכ"ל האו"ם השאיר את חמאס מחוץ לרשימת הארגונים שביצעו פשעי מין באזורי מלחמה

בדו"ח למועצת הביטחון הזכיר אנטוניו גוטרש את ממצאי האו"ם על אונס ופשיעה מינית שביצעו מחבלי חמאס, אך הסתפק בקריאה להפסקת אש ולשחרור החטופים | שר החוץ ישראל כ"ץ: "גוטרש התייצב רשמית לצד אנסי ומרצחי החמאס"

הפגנה מול מטה האו"ם בניו יורק במחאה על התעלמות הארגון מפשעי המין של חמאס ב-7 באוקטובר (צילום ארכיון: יעקב בנימין / פלאש 90)
הפגנה מול מטה האו"ם בניו יורק במחאה על התעלמות הארגון מפשעי המין של חמאס ב-7 באוקטובר (צילום ארכיון: יעקב בנימין / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, השאיר את חמאס מחוץ לרשימת הארגונים שחשודים בביצוע אונס ואלימות מינית באזורי מלחמה, למרות הדיווחים והמידע אודות מקרי אונס רבים שביצעו מחבלי חמאס במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. ההחלטה עוררה ביקורת חריפה בישראל.

בדו"ח השנתי בנושא אלימות מינית באזורי עימות שהגיש גוטרש למועצת הביטחון, הוא מזכיר את מקרי האונס שביצעו מחבלי חמאס באזור עוטף עזה ובחטופים שהוחזקו ברצועת עזה, ווהוכרו גם בדו"ח הנציגה המיוחדת של האו"ם לנושא, פרמילה פאטן. אך לצד זאת הוא מזכיר גם טענות לפגיעה מינית בנשים פלסטיניות מצד כוחות הביטחון הישראלים. בסיומו של החלק על ישראל בדו"ח הוא ממליץ למועצת הביטחון לקרוא להפסקת אש הומניטרית וכוללת, לשחרור מיידי של כל החטופים הישראלים, ולמתן גישה לגופי האו"ם וארגונים הומניטריים לפיקוח על תנאי הכליאה של האסירים הפלסטינים בישראל.

אך בסיומו של הדו"ח מופיעה רשימה ארוכה של ארגונים וכוחות חמושים ברחבי העולם שחשודים בביצוע פשיעה מינית באזורי לחימה, בין היתר בלוב, סודאן ומיאנמר, ובה חמאס לא נכלל.

שר החוץ ישראל כ"ץ ביקר בחריפות את דו"ח מזכ"ל האו"ם. בהודעה מטעם לשכת השר נאמר ש"דו"ח המזכ"ל הוא כישלון נוסף בסדרת המחדלים של מוסדות האו"ם השונים אשר לא הצליחו עד כה לגנות ולו פעם אחת את החמאס ולהוסיף חטא על פשע, מסרבים להכריז באופן פומבי שחמאס אשר טבח, אנס, פגע פגיעות מיניות וחטף נשים, זקנים וטף ב-7 באוקטובר ולאחר מכן, הוא אכן ארגון טרור.

"בניגוד לדו"ח של פאטן, אשר הכיר בצורה מפורשת בזיקה בין מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר לבין מעשי האלימות המינית הקשים שבוצעו בצורה שיטתית ומכוונת, מזכ"ל האו"ם נמנע מלייחס אחריות לארגון הטרור חמאס. הדו"ח הזה הוא תעודת עניות עצובה וטרגית לתפקודו של האו"ם והעומד בראשו מאז 7 באוקטובר, והוא מהווה רוח גבית לטרור ולאלימות."

שר החוץ כ"ץ אמר: "מזכ"ל האו"ם גוטרש התייצב היום רשמית לצד אנסי ומרצחי החמאס, כאשר סירב להטיל את האחריות לפשעי המין החמורים המופיעים בדו"ח פאטן על החמאס ולהכריז עליו כארגון טרור. מזכ"ל האו"ם מתנהג כמו משתפי הפעולה עם המשטרים הרצחניים ביותר בהיסטוריה האנושית, ואני משוכנע שאם פשעי המשטר הנאצי היו עולים לדיון במהלך כהונתו, הוא היה מסרב להוקיע גם אותם אם האינטרס הפוליטי שלו היה מחייב זאת. גוטרש הפך את האו"ם למוסד אנטישמי ואנטי ישראלי קיצוני, וכהונתו תיזכר כאפלה ביותר בהיסטוריה של הארגון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!