דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

ברוב גדול: הסנאט בארה"ב אישר את חבילת הסיוע לישראל בסך 26 מיליארד דולר

חבילת הסיוע, שכוללת גם סיוע לאוקראינה ולטאיוואן, אושרה ברוב של 79 נגד 18, והנשיא ביידן צפוי לאשר אותה סופית בימים הקרובים | שר החוץ ישראל כ"ץ: "עדות לחוזקה של הברית בין ישראל לארה"ב"

הסנאט האמריקני בגבעת הקפיטול (צילום: AP/J. Scott Applewhite)
הסנאט האמריקני בגבעת הקפיטול (צילום: AP/J. Scott Applewhite)

הסנאט של ארה"ב אישר היום (רביעי) העברת חבילת סיוע צבאי בסך מיליארדי דולרים לישראל, אוקראינה וטאיוואן. 26 מיליארד דולר מתוכה מיועדים לישראל.

חבילת הסיוע אושרה ברוב גדול של 79 תומכים דמוקרטים ורפובליקנים, ו-18 מתנגדים. זאת לאחר שאושרה בשבת בבית הנבחרים. הצווים ייכנסו לתוקף כשהנשיא ביידן יחתום עליהם, מה שצפוי לקרות היום.

הדיון בסנאט נערך לאחר שהסיוע אושר בשבת בבית הנבחרים, אחרי מבוי סתום בסוגיה במשך מספר חודשים. במהלכו נערכה הצבעה מקדימה שאפשרה לקצר אותו, ובה זכו הצווין לרוב סוחף של 80 סנאטורים נגד 19, הרבה יותר מהרוב המינימלי הנדרש לכך של 60 סנאטורים.

רוב חבילת הסיוע, בסך 61 מיליארד דולר, מיועדת לאוקראינה. 26 מיליון דולר מיועדים לישראל, ו-8.12 מיליארד דולר מיועדים לטאיוואן כדי "לחסום את סין הקומוניסטית" באזור ההינדו-פסיפי. צו נוסף כולל הגבלות אפשריות על הרשת החברתית טיקטוק, וסנקציות חדשות על איראן. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבטיח לחתום על הצווים מיד לאחר שיאושרו בסנאט.

לא ברור כיצד הכסף לישראל ישפיע על המלחמה בעזה. ישראל מקבלת בקביעות מיליארדי דולרים של סיוע בטחוני מארה"ב. החבילה הנוכחית כוללת גם סיוע הומניטרי, שתומכיה מקווים שתסייע לפלסטינים בעזה.

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על אישור חבילת הסיוע: "אני מודה לסנאט האמריקני על העברת חבילת הסיוע לישראל הלילה ברוב דו-מפלגתי מוחץ", כתב כ"ץ בחשבון ה-X שלו, "בעודנו מציינים 200 יום למתקפת הטרור הברברית של חמאס ב-7 באוקטובר, ישראל וארה"ב עומדות יחד במאבק בטרור, בהגנה על הדמוקרטיה והערכים המשותפים שלנו.

"חבילת הסיוע לישראל שעברה את שני הבתים היא עדות ברורה לחוזקה של הברית שלנו ומשדרת מסר עוצמתי לכל אויבינו.

"תודה למנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור שומר, ולמנהיג המיעוט בסנאט, הסנאטור מקונל, על מחויבותם הבלתי מתפשרת לביטחון ישראל. השותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב בלתי ניתנת לשבירה."

חבילת הסיוע, שכולל גם סיוע לאוקראינה ולטאיוואן, אושרה ברוב גדול של 79 תומכים דמוקרטים ורפובליקנים, ו-18 מתנגדים. זאת לאחר שאושרה בשבת בבית הנבחרים. הצווין ייכנסו לתוקף כשהנשיא ביידן יחתום עליהם, מה שצפוי לקרות היום.

הדיון בסנאט נערך לאחר שהסיוע אושר בשבת בבית הנבחרים, אחרי מבוי סתום בסוגיה במשך מספר חודשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!