דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

חמאס פרסם סרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין: "מצפה ומקווה להיות איתכם בקרוב"

ארגון הטרור פרסם סרטון ראשון מהשבי של הצעיר הישראלי-אמריקני בן ה-23 שנחטף ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר וידו נקטעה | 4 מפגינים נעצרו במחאה בירושלים לאחר פרסום הסרטון

הירש גולדברג-פולין, בסרטון שפרסם חמאס מהשבי (צילום מסך)
הירש גולדברג-פולין, בסרטון שפרסם חמאס מהשבי (צילום מסך)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ארגון הטרור חמאס פרסם היום (רביעי) סרטון ראשון מהשבי של החטוף הירש גולדברג-פולין. מדובר למעשה באות חיים ראשון של הצעיר בן ה-23 שנחטף ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, וידו נקטעה אז. בסרטון, שלא ברור מתי צולם, אכן רואים את יד שמאל שלו שנקטעה.

'דבר' בחר שלא לפרסם את תוכן הסרטון, רק מדבריו של גולדברג-פולין: "אמא, אבא, ליבי ואורלי, אני אוהב אתכם מאוד ומתגעגע אליכם מאוד. אני חושב עליכם בכל יום שאני נמצא פה. אני יודע שאתם עושים הכול כדי שאני אחזור הביתה כמה שיותר מהר. אני צריך שתישארו חזקים בשבילי ולא להפסיק להילחם עד שאני וכל אחד ואחת מהחטופים יחזור הביתה בשלום. אני מצפה ומקווה להיות איתכם בקרוב, אחרי שכל השיגעון הזה ייגמר. לי כבר לא יהיה אבל אני מקווה שלפחות לכם הצלחתי לתת קצת נחת בחג הזה".

לאחר פרסום הסרטון, כ-400 הפגינו סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים בקריאה לשחרור החטופים. המשטרה מתעמתת עם המפגינים, שכמה מהם הבעירו מדורות בכביש והשליכו חזיזים לעבר הבית. שני מפגינים נעצרו על ידי המשטרה.

מפגינים מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, אחרי פרסום סרטון של חמאס החטוף הירש גולדברג פולין (צילום חיים גולדברג/פלאש90)
מפגינים מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, אחרי פרסום סרטון של חמאס החטוף הירש גולדברג פולין (צילום חיים גולדברג/פלאש90)

גולדברג-פולין בן ה-23, תושב ירושלים, הוא ישראלי בעל אזרחות אמריקנית. הוא בנם של רייצ'ל וג'ון שנולד בקליפורניה, ובילה כאמור במסיבת הטבע ברעים כשמתקפת הפתע של חמאס יצאה לדרך לפני 201 ימים.

ההורים הגיבו לסרטון של בנם מהשבי: "לראות את הסרטון של הירש היום זה מדהים. הוקל לנו לראות אותו בחיים, אך אנו מודאגים גם מבריאותו ורווחתו, כמו גם לבריאותם של כל בני הערובה האחרים וכל הסובלים באזור זה".

"אנחנו נמצאים כאן היום עם תחינה לכל מנהיגי המפלגות שניהלו משא ומתן עד היום. זה כולל את קטאר, מצרים, ארצות הברית, חמאס וישראל: היו אמיצים, נצלו את הרגע הזה ותעשו עסקה כדי לאחד את כולנו עם אהובינו ולסיים את הסבל באזור הזה", הוסיפו. "הירש, שמענו את קולך היום לראשונה מזה 201 ימים ואם אתה יכול לשמוע אותנו, אנחנו אומרים לך, אנחנו אוהבים אותך, תהיה חזק, תשרוד".

ממטה משפחות החטופים: "133 חטופים ישראלים נמצאים בשבי חמאס כבר למעלה מ-200 ימים. זעקתו של הירש, היא זעקתם של כל החטופים – הזמן שלהם נגמר! למדינת ישראל אין עוד זמן לבזבז, יש לשים את החטופים בראש, בלעדיהם למדינת ישראל לא תהיה תקומה ולא יהיה ניצחון. יש להחזיר את כולם הביתה – החיים לשיקום, הנרצחים לקבורה בכבוד".

הירש גולדברג-פולין, לפני שנחטף לעזה (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
הירש גולדברג-פולין, לפני שנחטף לעזה (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

"ראינו תמונה שבה הוא נראה במיגונית וראינו שהוא נפצע מירי", סיפרה בעבר אמו – שלפני שבוע בדיוק הוכללה ברשימת 100 המשפיעים בעולם של מגזין "טיים" האמריקני, בשל פועלה לשחרור בנה ושאר החטופים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!