דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים בג'ודו: "גאה בספורטאיות שלי, הן חלק מהמורשת של הספורט הישראלי"

הרשקו, אחד המאמנים המעוטרים בישראל, התארח בפודקאסט "WSP – הקול של הספורטאיות בישראל", בהובלת הכדורסלנית נועה זליבנסקי | בראיון סיפר הרשקו על ההצלחה שהובילה את ישראל למעמד של מעצמת ג'ודו וההכנות לאולימפיאדת פריז: "המאמץ חייב להיות כל הזמן 100 אחוז"

שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים בג'ודו, מתארח בפודקאסט "WSP – הקול של הספורטאיות בישראל", בהנחיית הכדורסלנית נועה זליבנסקי (צילום: WSP)
שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים בג'ודו, מתארח בפודקאסט "WSP – הקול של הספורטאיות בישראל", בהנחיית הכדורסלנית נועה זליבנסקי (צילום: WSP)
WSP הקול של הספורטאיות
WSP הקול של הספורטאיות
מיזם חברתי ופודקאסט
צרו קשר עם המערכת:

מאמן נבחרת הנשים בג'ודו, שני הרשקו, התארח בפודקאסט "WSP – הקול של הספורטאיות בישראל", בהובלת הכדורסלנית נועה זליבנסקי. הרשקו, בן 51 מפרדסיה, הוא אחד המאמנים המעוטרים בישראל, עם שלל הישגים בזירה העולמית ושתי מדליות אולימפיות, שהושגו תחת הדרכתו.

הרשקו סיפר בראיון על ההצלחה שהובילה את ישראל למעמד של מעצמת ג'ודו, על הרגעים המרגשים בקריירה, ההכנות לאולימפיאדת פריז והחלום לעשות היסטוריה. "אני מאוד גאה בדרך שעשיתי כמאמן ואני מאוד גאה בספורטאיות שלי, שהן חלק מהמורשת של הג'ודו והספורט הישראלי".

מה סוד ההצלחה של נבחרת הנשים בג'ודו?
"הסוד הוא קודם כל שזה לא סוד אחד. שתיים מצד אחד צריך שתהיה לך סוג של אסטרטגיה קבועה, אבל חלק מהן צריכות להשתנות בהתאם לספורטאיות שאתה מאמן. בהתאם ליריבים שלך בחוץ ותמיד זה מתחלק בין שני דברים. שהדבר העיקרי הוא באחריותך ויש דברים שהם פחות באחריותך".

"מה שבאחריותי זה מחויבות בלי פשרות, ובלי אפילו אחוז אחד של להגיד יכולתי לעשות יותר. אני מבחינתי אחראי על המאמץ והמאמץ חייב להיות כל הזמן מאה אחוז. על היריבים יש פחות יכולת לקחת אחריות, אבל על המאמץ תמיד מאה אחוז".

רז הרשקו (משמאל), ענבר לניר והמאמן שני הרשקו, עם המדליות באליפות אירופה בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו (משמאל), ענבר לניר והמאמן שני הרשקו, עם המדליות באליפות אירופה בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)

אתם מתאמנים ארבע שני בשביל רגע אחד באולימפיאדה, איך עושים את זה?
"אנחנו לא מתאמנים ארבע שנים, מתאמנים כל החיים בשביל רגע אחד. הקמפיין הוא ארבע שנים. ספורטאית לא מתעוררת בסוף אוגוסט אחרי המשחקים האולימפיים ואומרת בוא נתחיל להתכונן לאולימפיאדה. זה תהליך שאתה מנסה כל דבר למקסם, כדי להתכונן בצורה הכי טובה".

"מצד אחד צריכה להיות תכנית, לא רק איך אתה מתאמן הכי טוב, אלא איך אתה מתאמן יותר טוב מהיריבים שלך. זה המקומות של הסיכון והניסיון, כי בסופו של דבר אתה תגיע לאולימפיאדה עם ערך מוסף שהאחרים לא הגיעו. יש המון משתנים שאתה צריך לייצר, כשאתה מכין את הספורטאיות להתחרות ברמה אולימפית".

קישור לפרק המלא: יוטיוב, ספוטיפיי ובאתר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!