דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

מצור על קמפוסים ומאות מעצרים: המחאות בארה"ב נגד ישראל מתרחבות

מאות סטודנטים נעצרו בשבוע האחרון באוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית, במהלך מחאות פרו-פלסטיניות נגד המלחמה בעזה | עומר גרנות, בוגר קולומביה שהגיע למאהל מחאה עם תמונות החטופים: "אין למפגינים מילה אחת לומר על זה שאנשים בגילם נחטפו מבתיהם"

מעצרים של מפגינות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת קולומביה שבקליפורניה (צילום: AP Photo/Richard Vogel)
מעצרים של מפגינות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת קולומביה שבקליפורניה (צילום: AP Photo/Richard Vogel)

מאות סטודנטים נעצרו ביממה האחרונה במהלך הפגנות במספר אוניברסיטאות ומכללות בארצות הברית, במחאה על המלחמה בעזה. מחאות הסטודנטים הלכו והתרחבו בשבוע האחרון, לאחר שמאהלים הוצבו באוניברסיטאות קולומביה, ייל ואוניברסיטת ניו יורק, והפגנות התרחבו גם לקמפוסים נוספים בקליפורניה, בטקסס ובמדינות נוספות.

יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון קרא לנשיא אוניברסיטת קולומביה מינוש שאפיק להתפטר "אם היא לא תצליח לעשות סדר בכאוס הזה", והוסיף כי "אם האיומים וההפחדות הללו לא יסתיימו, זה יכול להיות הזמן למשמר הלאומי", זאת לאחר שבשבוע שעבר למעלה מ-100 סטודנטים נעצרו באוניברסיטה במהלך עימותים אלימים עם המשטרה, ודווח על כך שהנהלת האוניברסיטה שקלה לבקש לקרוא למשמר הלאומי, אך בהנהלה הכחישו זאת.

הסטודנטים דורשים מהמכללות והאוניברסיטאות לנתק את הקשרים הכלכליים עם ישראל ולהפסיק את ההתקשרות עם חברות הפועלות עם ישראל. סטודנטים יהודים מעידים כי ההפגנות הפכו לאנטישמיות וכי הם חוששים להגיע לקמפוסים, מה שהוביל את האוניברסיטאות לנסות למנוע מההפגנות להסלים.

"אני רואה את כל האנשים שמאחורי דוגלים בזכויות אדם", אמר עומר לובטון גרנות, בוגר אוניברסיטת קולומביה שהגיע עם תמונות החטופים למאהל. "אני לא חושב שיש להם מילה אחת לומר על כך שאנשים בגילם, שנחטפו מבתיהם או מפסטיבל מוזיקה בישראל, מוחזקים על ידי ארגון טרור".
באוניברסיטת ניו יורק המשטרה דיווחה על מעצריהם של 133 מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי, ובאוניברסיטת ייל נעצרו יותר מ-40 מפגינים בתחילת השבוע. באוניברסיטת קולומביה ההנהלה מנסה להגיע להסכמות עם המפגינים על פינוי המאהל ומניעה של הפרות סדר, במטרה למנוע מעצרים נרחבים כפי שהיו בה ובאוניברסיטאות רבות נוספות במהלך השבוע.

באוניברסיטת טקסס נעצרו 34 סטודנטים ומפגינים, לאחר הפרות סדר נרחבות במקום. בסוכנויות הידיעות דווח על מעצרים אלימים במקום, בהם של שני עיתונאים שנפצעו במהלך המעצרים, לאחר שהנהלת האוניברסיטה דרשה מהמפגינים להתפנות, ומשלא התפנו – הזעיקה את המשטרה שהגיעה בכוחות גדולים.

"הכללים שלנו חשובים והם ייאכפו", אמר נשיא אוניברסיטת טקסס, ג'יי הרטצל, "אנחנו לא נאפשר מצור על האוניברסיטה שלנו". סטודנטים שנכחו במקום העידו כי המעצרים היו אלימים, ולדעתם יובילו למחאות נוספות.

באוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) נעצרו באופן שקט יחסית עשרות מפגינים לאחר שיצרו חומה אנושית ומנעו גישה לאזורים בסביבת הקמפוס, שלא יכול היה להמשיך בשגרת הלימודים ונסגר לפעילות אתמול. באוניברסיטה הפוליטכנית של קליפורניה, סטודנטים היו נצורים בקמפוס בעקבות ההפגנות, והלימודים עברו ללמידה מרחוק.

באוניברסיטת הרווארד ניסו למנוע מהמחאות הפרו-פלסטיניות להתקיים, כשאסרו את הגישה לפארקים שבתחומי האוניברסיטה, אך מפגינים הצליחו להקים מאהל של 14 אוהלים במחאה על השעיית הפעילות של תא סטודנטים "לסולידריות עם פלסטין".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!