דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליות ארד לתמנע נלסון-לוי ותמר מלכה באליפות אירופה בג'ודו

נלסון-לוי (עד 57 ק"ג) קטפה את המדליה השלישית שלה באליפות אחרי זהב ב-2022 וארד ב-2016 | מלכה (עד 48 ק"ג) רשמה הישג שיא בקריירה | שירה ראשוני וגפן פרימו הודחו כבר בסיבוב השני, שמאילוב נפצע ופרש מהתחרות

תמנע נלסון לוי מנצחת בגמר גרנד סלאם תל אביב (צילום ארכיון: עודד קרני, איגוד הג'ודו)
תמנע נלסון לוי מנצחת בגמר גרנד סלאם תל אביב (צילום ארכיון: עודד קרני, איגוד הג'ודו)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

תמר מלכה ותמנע נלסון לוי זכו הערב (חמישי) במדליות ארד באליפות אירופה בג'ודו, שיצאה לדרך היום בזאגרב. מלכה השיגה ניצחון באיפון על טוגצ'ה בדר מטורקיה. נלסון-לוי ניצחה בקרב על הארד את פאולין שטארק מגרמניה.

מלכה בת ה-23 (עד 48 ק"ג) גברה בקרב הראשון שלה היום את סילה הרסין, גם היא מטורקיה. לאחר מכן גברה גם על יריבה מספרד ובסיבוב השלישי חלפה על פני יריבה פורטוגלית (שצברה שלושה עונשים) – והעפילה לחצי גמר. במעמד ארבע הגדולות, הפסידה הישראלית ליריבה מרוסיה באיפון תוך עשר שניות, ומשם נשרה לקרב על הארד.

תמר מלכה (מימין) בקרב חצי הגמר בגרנד סלאם תל אביב (צילום ארכיון: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
תמר מלכה (מימין) בקרב חצי הגמר בגרנד סלאם תל אביב (צילום ארכיון: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

בקרב על המדליה פגשה את טוגצ'ה בדר מטורקיה. בדר השיגה ווזארי מוקדם יחסית, ונראתה בדרך לניצחון, אלא שמלכה השיגה ווזארי משלה 8 שניות לסיום, ושלחה את הקרב לניקוד זהב. דקה ו-40 שניות בתוך ניקוד הזהב, השיגה מלכה איפון שהעניק לישראל מדליה ראשונה באליפות. זה הישג השיא בקריירה של מלכה והמדליה השלישית בה היא זוכה בסבב העולמי, אחרי כסף בגרנד סלאם ת"א והארד בגרנד סלאם אולן בטור.

נלסון-לוי בת ה-29, (עד 57 ק"ג), אלופת אירופה לשנת 2022, החלה את התחרות בסיבוב השני וניצחה באיפון יריבה מפולין. בשמינית הגמר גברה שוב באיפון (דרך ריתוק) על מתחרה אוסטרית.

היא נשרה לבית הניחומים לאחר הפסד בווזארי בניקוד הזהב לאוקראינית דריה בילדודית (אלופת העולם פעמיים) ברבע הגמר, אחרי שלא ניצלה יתרון של שני עונשים. ניצחון בבית הניחומים על יריבה גרמנייה הבטיח לישראלית מקום בקרב על הארד.

תמנע נלסון לוי באליפות אירופה בקוסובו (צילום ארכיון: איגוד הג'ודו האירופי)
תמנע נלסון לוי באליפות אירופה בקוסובו (צילום ארכיון: איגוד הג'ודו האירופי)

בקרב על הארד ניצחה את פאולין שטארק מגרמניה אחרי ווזארי שהגיע שתי דקות וחצי בתוך ניקוד הזהב, ושש דקות וחצי מתחילת הקרב. בכך, היא קטפה מדליה שלישית באליפות אירופה לאחר שגם זכתה בארד ב-2016.

שירה ראשוני (48 ק"ג) וגפן פרימו (52 ק"ג) הודחו בסיבוב השני. ראשוני ניצחה באיפון יריבה מפורטוגל בקרב הראשון שלה תוך 37 שניות, אך הפסידה לאחר מכן ליריבה מאיטליה וסיימה את דרכה. פרימו העפילה אוטומטית לסיבוב השני, אך שם נוצחה על-ידי יריבה אזרית.

אצל הגברים, ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג), שחזר במרץ האחרון מהשעיה בת שמונה חודשים, העפיל לרבע הגמר, אך פרש ממנו בשל פציעה – כמו גם מההופעה בבית הניחומים. הוא פתח את התחרות עם ניצחון בווזארי על יריב בריטי ולאחר מכן גבר על ג'ודוקא גרמני, אך נפגע רגלו ולא עלה, כאמור, לקרב הבא. באותו המשקל, טל פליקר גבר בסיבוב הראשון על מתחרה מאסטוניה, אך הפסיד לאחר מכן לג'ודוקא אוקראיני והודח מהתחרות.

אריאל שולמן (עד 60 ק"ג) הפסיד באיפון בסיבוב השני ליריב מבלגיה, כאשר רותק למזרן שניות לסיום הקרב. קודם לכן, ניצח בקרב הראשון שלו ג'ודוקא מהולנד, אחרי שהשיג ווזארי ואז הוסיף איפון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!