דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

המשלחת גדלה: גולש הרוח דור זרקה הבטיח את הכרטיס למשחקים האולימפיים

זרקה, המתחרה בדגם הקייט פויל, השיג את הכרטיס בתחרות ההזדמנות האחרונה בהייר, צרפת | בעקבות ההישג, גדלה משלחת השייט הישראלית לפריז ל-8 ספורטאים וספורטאיות ב-7 דגמים | זרקה: "שמח שהצלחתי להשיג את הכרטיס, בעיקר בתקופה הזו"

גולש הרוח דור זרקה (צילום: sailing energy)
גולש הרוח דור זרקה (צילום: sailing energy)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גולש הרוח דור זרקה הבטיח היום (חמישי) את הקווטה (הכרטיס) למשחקים האולימפים פריז 2024 בדגם הקייט פויל, אחרי רצף שיוטי מדליות מותח במיוחד בתחרות ההזדמנות האחרונה בהייר, צרפת. אלו המשחקים האולימפיים הראשונים בהם משתתף הדגם.

זרקה העפיל אתמול לחצי גמר שיוטי המדליות מהמקום השישי, מה שהעניק לו ניצחון בונוס בחצי הגמר, אל מול יריבים מפולין צ'כיה ושוויץ. על מנת להבטיח את הקווטה לישראל היה צריך זרקה לסיים בין אחת מחמש המדינות הראשונות בתחרות.

המרוץ הראשון בחצי הגמר היה בשליטה מלאה של המתחרה הצ'כי, שזכה בנקודת הניצחון הראשונה שלו והשתווה לזרקה. במרוץ השני הוביל המתחרה הפולני בבטחה מטרים מקו. סיום ונראה שהוא יעלה לגמר, אך נפילה שלו בישורת האחרונה מנעה ממנו את הניצחון, שהלך לשוויצרי. חצי הגמר בשלב זה היה עם שלושה מתחרים עם ניצחון אחד ומתחרה עם שני נצחונות.

המירוץ השלישי נפתח עם הובלה של המתחרה הצ'כי אך החלטה נכונה של זרקה בהגעה למצוף השלישי נתנה לו את ההובלה, עליה שמר עד הסיום. בכך השתווה לפולני עם שני ניצחונות. ומי מביניהם שינצח במירוץ הבא יעפיל לגמר ויבטיח את הכרטיס.

המירוץ הקובע נפתח בגלישה הגנתית של כלל המתמודדים ששמרו על דבוקה אחת, כאשר זרקה נמצא קרוב מאוד לפולני שהוביל את המירוץ. בסופו של דבר ניצח הפולני את השיוט והעפיל לגמר ובכך סיים זרקה את התחרות במקום השישי הכללי, כאשר ישראלי המדינה החמישית, וכך הובטח הכרטיס לפריז לישראל.

זרקה אמר ביציאה מהמים: "היו שיוטי מדליות מטורפים עם מלא מהפכים, עוד לא היה לי דבר כזה ואני סופר שמח שהצלחתי להשיג את הכרטיס לישראל, בעיקר בתקופה הזו. העבודה של כל הנבחרת הייתה מדהימה, ודחפנו אחד את השני. המאמן שלנו, שחף אמיר גרם לכולנו להגיע לתחרות הזו בשיא היכולת ולו, ולמאמן המקצועי ערן סלע יש חלק עצום בהישג הזה".

שחף אמיר, מאמן נבחרת הקייט פויל: "דור הצליח להתעלות ברגע האמת, להגיע לתחרות הזאת ביכולת גבוהה ולהבטיח את הכרטיס לישראל בזכות. הביצועים של כל הנבחרת היו מרשימים וזו גאווה גדולה להגיע לתחרות כל כך חשובה, להצליח לייצג את המדינה בכבוד ולהגדיל את נבחרת השייט האולימפית בנציג נוסף".

בעקבות ההישג, גדלה המשלחת האולימפית של איגוד השייט לשמונה ספורטאים וספורטאיות בשבעה דגמים, המשלחת האולימפית הגדולה ביותר ששלח האיגוד מעולם למשחקים אולימפיים. הספורטאים שאושרו עד עתה הם שרון קנטור ותום ראובני בגלישת רוח, ניתאי חסון ונועה לסרי בסירות 470 מעורב, שי קקון בסירות ILCA6 וגל צוקרמן בקייט פויל נשים. לאחר חג הפסח תתכנס הוועדה לבחירת הנציגים האולימפיים של איגוד השייט על מנת להחליט על זהות הנציג הישראלי בדגמי הקייט פויל וסירות ה ILCA7.

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: ״קווטה נוספת בקייט גברים והישג אישי מצוין לדור זרקה. מגיעות לו ברכות ולמאמן שחף אמיר שעושה עבודה מצוינת. איגוד השייט הגיע להישג שיא עם ייצוג של 7 דגמים במשחקים האולימפיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!