דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
30.4°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 26.7°חיפה
  • 26.1°אשדוד
  • 33.9°באר שבע
  • 37.4°אילת
  • 36.0°טבריה
  • 27.1°צפת
  • 30.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

אביו של עמרי מירן: "נתניהו והקבינט, אנא מכם, אשרו כל עסקה"

עינב צנגאוקר, שבנה מתן נחטף לעזה, פנתה בנאומה בכיכר החטופים הערב (ש') לראש הממשלה נתניהו: "אין כיסא בעולם ששווה את חייו של מתן ושל 132 חטופים נוספים. השארת במנהרות החמאס 133 חטופים להירקב כדי לשמור על הכיסא שלך"

  • דני מירן (צילום: פאולינה פטימר)
    דני מירן (צילום: פאולינה פטימר)
  • מפגינים בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: מאיה רונן)
    מפגינים בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: מאיה רונן)
  • מפגינים בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אלון דוד)
    מפגינים בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אלון דוד)
מאיה רונן

אלפי מפגינים הגיעו הערב (שבת) לכיכר החטופים ברחב מוזיאון תל אביב בקריאה לממשלה לאשר עסקה.

"הערב הזה אני עומד נרגש", אמר דני מירן, אביו של החטוף עמרי מירן, שחמאס פרסם סרטון שהופיע בו. "ערב שבו ראיתי יחד עם כל עם ישראל את הסרטון המרגש של עמרי בני ושל קית' סיגל. מה ביקש עמרי – להיות איתנו ביום העצמאות? מה ביקשתי – שעמרי וכל החטופים יהיו איתנו?

"אני רוצה לפנות ליחיא סינוואר ששיחרר את הסרטון הזה. הסרטון ריגש אותי ואת כל עם ישראל. עשה צעד אחד קטן וחסוך שפיכות דמים של שני העמים. גלה אנושיות ותיווכח שהקבינט שלנו יילך לקראתך. אני משוכנע בכך, כל עם ישראל ואומות העולם רוצות לראות את סיום שפיכות הדמים, ובעיקר את גמר הסבל של העם שלך.

"ראש הממשלה ביבי נתניהו והקבינט, אנא מכם, אשרו כל עסקה. אנא מכם, בקשה אחת – קבלו החלטה עכשיו".

"לא נוותר עד שתחזרי, אהובה שלי, עד שכולם יחזרו", אמרה מרב לשם גונן, שבתה רומי נחטפה לעזה. "את בחיים לא תוותרי על מי שאת ועל הזכות לחיות כמו שאת רוצה וכמו שאת ראויה לו. גם אנחנו לא מוותרים, וגם כל העם כולו. נכעס, ואז נירגע.

"כולנו יודעים שהמלחמה מול חמאס לא התחילה ב-7 באוקטובר, וכולנו יודעים שהיא תימשך הרבה אחרי שכולם יחזרו. אני מצפה מחברי הכנסת מכל הסיעות, מהקבינט, אנחנו העם שבחר אתכם, ומצפים מכם לשים בצד את המריבות הפוליטיות שלכם. אנחנו עם אחד. החטופים האהובים שלנו הם עם אחד. אם הם עושים הכול כדי לעזור אחד לשני בלי לשאול למי כל אחד הצביע, גם אתם יכולים".

מתנדבים באוהל של נחל עוז בכיכר החטופים בתל אביב. שנייה מימין: תמר לויתן, שבתה יהודית רענן ונכדתה נטלי רענן שוחררו ראשונות משבי חמאס (צילום: מאיה רונן)
מתנדבים באוהל של נחל עוז בכיכר החטופים בתל אביב. שנייה מימין: תמר לויתן, שבתה יהודית רענן ונכדתה נטלי רענן שוחררו ראשונות משבי חמאס (צילום: מאיה רונן)

באוהל של נחל עוז בכיכר שמחו לקבל אות חיים ממירן. "כל כך משמח לראות אותו. הוא נראה בסדר. העובדה שהסרטון עדכני מעודדת. אנחנו לא מפסיקים לחכות".

עינב צנגאוקר, שבנה מתן נחטף לעזה: "הממשלה שהפקירה את מתן ועוד רבים ב-7 באוקטובר ממשיכה להקשות את ליבה. אני פונה לראש הממשלה: אין כיסא בעולם ששווה את חייו של מתן ושל 132 חטופים נוספים. השארת במנהרות החמאס 133 חטופים להירקב כדי לשמור על הכיסא שלך.

"גנץ ואייזנקוט, הבנתם את מעשיו של נתניהו. הכריזו על סוף המלחמה, החזירו אלינו את החטופים. החטופים מוחזקים על ידי החמאס, אבל הם מוחזקים כבני ערובה על ידי הממשלה".

אלי שתיוי, שבנו עידן נחטף לעזה: "עידן, ילד שלי אהוב. עברו 200 ימים ולילות שאתה פיזית לא איתי, אבל נוכח בכל רגע ביום ובלילה. במיוחד בלילה. ביחד אנחנו צריכים להציל את המדינה מלהפקיר עצמה לבית. עוד מעט יחזרו החטופים ועלינו לבנות את המדינה מחדש.

"מדברים עכשיו על עסקה. אני רק מבקש מממשלת ישראל – תנצלו את מנופי הלחץ שהשגתם עד עכשיו, ותחזירו את כולם הביתה. אסור לפספס את המאמצים שהיו בשבעת החודשים האחרונים. ישראל כפסע משסע. זה הזמן להתאמץ למרות הפחד להיות כולנו אחים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!