דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
20.9°תל אביב
  • 23.3°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 18.2°אשדוד
  • 22.4°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 23.0°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

רז הרשקו זכתה במדליית הזהב באליפות אירופה בג'ודו, ארד לענבר לניר

הרשקו ניצחה בגמר את ג'וליה טולופאה מצרפת | לניר, אלופת העולם, הפסידה בחצי הגמר וניצחה בקרב על המדליה את פטריסיה סמפאיו מפורטוגל | ישראל מסיימת את האליפות היבשתית עם ארבע מדליות, 3 חודשים למשחקים האולימפיים בפריז

רז הרשקו (משמאל) וענבר לניר עם המאמן שני הרשקו והמדליות באליפות אירופה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
אלופת אירופה רז הרשקו (צילום ארכיון: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רז הרשקו זכתה הערב (שבת) במדליית הזהב וענבר לניר זכתה במדליית הארד, באליפות אירופה בג'ודו, הנערכת בזאגרב שבקרואטיה. ישראל מסיימת אליפות אירופה מוצלחת עם ארבע מדליות, כאשר תמר מלכה ותמנע נלסון לוי זכו במדליות הארד ביומה הראשון של האליפות. כשנותרו 3 חודשים למשחקים האולימפיים בפריז, נבחרת הנשים של ישראל בג'ודו נראית נהדר.

הרשקו (מעל 78 ק"ג) פתחה את התחרות בסיבוב השני עם ניצחון באיפון תוך דקה וחמש עשר שניות על קארן סטיבנסון ההולנדית. ברבע הגמר גברה בווזארי על אליס סטראסבה מרוסיה ובחצי הגמר ניצחה את קיארה אוזדמיר הטורקית בעונשים. בקרב הגמר ניצחה את ג'וליה טולופאה מצרפת באיפון נוסף.

רז הרשקו זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב (צילום ארכיון: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב (צילום ארכיון: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)

זוהי מדליית הזהב הראשונה של הרשקו באליפות אירופה והשלישית שלה בסך הכל (שתיים מכסף, אחת בסופיה 2022 ואחת במונפלייה 2023). ״אני מאושרת אבל האושר הזה לא שלם. אני מקדישה את המדליה הזו ליונתן גוטין ז״ל, שבלעדיו הזכייה אינה שלמה", אמרה הרשקו. "מבחינת ג׳ודו היה לי יום טוב וברור שלסיים עם זהב ועם התואר אלופת זה תמיד משמח. מבחינתנו זו עוד תחנה בדרך לאולימיפאידה".

לניר (עד 78 ק"ג) החלה את התחרות בסיבוב השני בגלל דירוגה הגבוה, היא ניצחה בקרב הראשון באיפון תוך שתיים וחצי דקות את מטקה לובניק מסלובניה. ברבע הגמר הרשימה לניר עם איפון נוסף, הפעם תוך תשע שניות על יוליה קורצנקו מאוקראינה.

בחצי הגמר לניר נכנעה באיפון לאודרי צ’ומו מצרפת ובקרב על הארד ניצחה את פטריסיה סמפאיו מפורטוגל עם איפון מהיר נוסף, תוך 19 שניות בלבד. מדובר במדליה השנייה של לניר באליפות אירופה, כשהקודמת הייתה לפני שנה במונפלייה 2023. כזכור לניר היא אלופת העולם המכהנת מדוחא 2023.

ענבר לניר זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם מונגוליה (צילום ארכיון: איגוד הג'ודו העולמי)
ענבר לניר זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם מונגוליה (צילום ארכיון: איגוד הג'ודו העולמי)

ענבר לניר: "אני תמיד שמחה לעמוד על הפודיום, מאוכזבת מההפסד בחצי הגמר אבל מסיימת את התחרות עם המון מסקנות ונקודות לשיפור. אני מקדישה את המדליה הזאת לסבא שלי שלמה שנפטר לפני חודשיים וחצי, אתה חסר לי מאוד ואני מקווה שאתה רואה את זה ומחייך. מרגישה שליחות אדירה להניף את הדגל ונלחמת למען זה בכל הזדמנות, שולחת חיזוק לכל אזרחי המדינה ובפרט לחיילים ולמשפחות החטופים. אמן ויחזרו במהרה ובשלום".

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו: "אין דבר חשוב יותר עבור נבחרת הנשים של ישראל מאשר להשמיע את התקווה בכל מקום אפשרי בעולם ואני שמח שהצלחנו לעשות את זה היום. זו אליפות אירופה השלישית ברציפות בה נבחרת הנשים זוכה בשלוש מדליות ומעלה. ב2022 והשנה זכינו בארבע מדליות ובשנה שעברה זכינו ״רק״ בשלוש. בימים אלה יש משמעות כפולה ומכופלת עבורנו לייצג את המדינה שכולנו אוהבים ולהניף את הדגל בכחול לבן. כמו בכל תחרות אנחנו מפיקים את הלקחים כדי להגיע למטרה העיקרית שלנו, המשחקים האולימפיים בפריז בצורה האופטימלית. המדליות שלנו מוקדשות לחיילי צה״ל ולמשפחות החטופים שכמו כל עם ישראל גם אנחנו מתפללים שיחזרו למשפחותיהם במהרה".

יבגני שמצלין הישראלי (מעל 100 ק"ג) פגש את מוניר ארטוג הטורקי. לצערו של הישראלי, הוא מפסיד והודח בסיבוב הראשון. אך לאחר מכן, התרחש אירוע מכוער בו הג'ודאי הטורקי בחר שלא ללחוץ את ידו של שמצלין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!