דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12.05.24
23.6°תל אביב
  • 20.4°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.0°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / דיווח בסעודיה: משלחת חמאס צפויה להגיע מחר לקהיר לשיחות על הפסקת אש

ביידן ונתניהו דנו בפעולה ברפיח, ביידן "חזר על עמדתו הברורה" | הרמטכ"ל אישר תוכניות לפעולה ברפיח | סמוטריץ': אין זכות קיום לממשלה אם תבוטל הפעולה ברפיח; גנץ: אין לה זכות קיום אם היא תמנע את השבת החטופים

  • ישיבת קבינט המלחמה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
    ישיבת קבינט המלחמה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
  • לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • טנק עם חיילי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    טנק עם חיילי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • יחיא סינוואר, ראש חמאס עזה (צילום: עבד רהים חטיב/פלאש 90)
    יחיא סינוואר, ראש חמאס עזה (צילום: עבד רהים חטיב/פלאש 90)
  • פעילות כוחות צה"ל במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות כוחות צה"ל במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-205 למלחמה: על פי הבית הלבן, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו דנו בשיחתם בהיערכות לכניסת צה"ל לרפיח, והנשיא "חזר על עמדתו הברורה". עוד נמסר כי ביידן דנו בהגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועה ובפתיחת מעברים חדשים. בנוסף, השניים שוחחו על המשא ומתן לשחרור החטופים, וביידן חזר על עמדתו שהפסקת אש מותנית בשחרורם.

גורם שמעורה בשיחות המשא ומתן אמר כי ההצעה הישראלית כוללת נכונות לדון בהפסקת אש כוללת לאחר שחרור חטופים ראשוני. כלי תקשורת בסעודיה עדכן כי משלחת חמאס בראשות סגנו של סינוואר, חליל אל-חיה, צפויה להגיע בשני לדון בהצעה.

שרים משני צדי הממשלה מאיימים בפירוקה סביב עסקת החטופים: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי הסכמה לעסקה המצרית תהיה "כניעה משפילה, גזר דין מוות לחטופים שאינם נכללים בעסקה וסכנה למדינת ישראל", וכי אם נתניהו יחליט לבטל את כיבוש רפיח, לממשלה בראשותו אין זכות קיום. בתגובה אמר יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ: "אם יושג מתווה אחראי להשבת החטופים בגיבוי כל מערכת הביטחון, שאינו כרוך בסיום המלחמה, והשרים שהובילו את הממשלה ב-7.10 ימנעו אותו – לא תהיה לממשלה זכות להמשיך להתקיים ולהוביל את המערכה".

במקביל, ישראל נערכת לכניסה לרפיח. הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי אישר תוכניות להמשך המלחמה ופעולה ברפיח עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן וכלל מפקדי האוגדות והחטיבות בפיקוד. דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר בראיון לרשת ABC כי ישראל הבטיחה לארה"ב שלא תיכנס לרפיח לפני ש"נוכל להביע את חששותינו ואת הפרספקטיבה שלנו". עוד הוסיף שישראל החלה לעמוד בהתחייבויותיה לסיוע ההומניטרי בפני הנשיא ביידן.

שר הביטחון יואב גלנט אמר בביקור בבסיס פלמחים: ״בעזה אנו מחויבים לחסל את החמאס וגם להחזיר את החטופים – אנחנו עובדים על שתי המשימות האלה ואני נחוש לבצע את שני הדברים, ייקח כמה זמן שייקח״.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

גורם בחמאס: "אין מחלוקות מהותיות עם ההצעה הנוכחית להפסקת אש"

שר החוץ האמריקני בלינקן יבקר בישראל

על פי משרד החוץ האמריקני, שר החוץ אנתוני בלינקן יבקר בישראל ובירדן לאחר ביקורו בסעודיה. בלינקן יעסוק בניסיון להגיע לעסקת חטופים ובנושא הסיוע ההומניטרי לעזה.

טיל נ"ט ששוגר היום מלבנון פגע בבית פרטי בשתולה שבגליל המערבי, אין נפגעים

הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על ירי לבסיס נצרים בשטח הרצועה

הבית הלבן: "ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לפעולה ברפיח"

על פי הבית הלבן, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו דנו בשיחתם בהיערכות לכניסת צה"ל לרפיח, והנשיא "חזר על עמדתו הברורה". עוד נמסר כי ביידן דנו בהגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועה ובפתיחת מעברים חדשים. בנוסף, השניים שוחחו על המשא ומתן לשחרור החטופים, וביידן חזר על עמדתו שהפסקת אש מותנית בשחרורם.

דובר צה"ל לתקשורת הזרה: "כמות הסיוע שמועברת לרצועה - גדולה מאי פעם, ותמשיך לגדול"

דובר צה״ל דניאל הגרי בהודעה לתקשורת הזרה, לקראת הכוונה הישראלית לפעול ברפיח ובצל הלחץ הבינלאומי הגובר: ״בשבועות האחרונים כמות הסיוע ההומניטרי שהועברה לרצועת עזה גדלה בצורה משמעותית. בימים הקרובים היא תמשיך לגדול עוד יותר. יותר סיוע מועבר לרצועת עזה מאשר שהועבר אי פעם. נרחיב גם את האזורים ההומניטריים הייעודיים ברצועה״

על רקע ההיערכות לרפיח והמגעים לעסקה: ביידן ונתניהו ישוחחו בשעות הקרובות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן יקיימו שיחת טלפון בשעות הקרובות. על פי הדיווח, ידונו השניים במגעים לעסקה לשחרור החטופים, בהיערכות לכניסה קרקעית לרפיח ובאפשרות להוצאת צווי מעצר בינלאומיים בהאג למנהיגים וקצינים ישראליים.

כוח צה"ל השמיד מבנה של חזבאללה לאחר שנכנס אליו פעיל הארגון

כוח צה״ל זיהה מחבל חזבאללה בעייתא א-שעב שבלבנון מוקדם יותר היום. במהלך המעקב זוהה המחבל נכנס למבנה צבאי במרחב. זמן קצר לאחר הזיהוי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה והשמידו את התשתית. דובר צה"ל מוסיף כי לפני זמן קצר זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב הר דב.

גורם מדיני: ההכנות לכניסה לרפיח נמשכות, ישראל לא תוותר על מטרות המלחמה

גורם מדיני אמר, על רקע הדיווחים על עסקת חטופים אפשרית, כי "ההכנות לכניסה לרפיח נמשכות. בשום עסקה, אם תהיה כזאת, ישראל לא תוותר על מטרות המלחמה".

המטבח המרכזי העולמי, ש-7 מעובדיו נהרגו מאש צה"ל בשוגג, חוזר לפעול בעזה

המטבח המרכזי העולמי (WCK) שב לפעול בעזה, ארבעה שבועות לאחר הטעות שגרמה להרג 7 מעובדיו. ארגון הסיוע כתב בהודעה: "נאלצנו לקבל החלטה: להפסיק להאכיל את תושבי עזה במהלך אחד ממשברי הרעב הגרועים אי פעם, או להמשיך בידיעה שעובדי סיוע ואזרחים עלולים להיהרג. הדיונים היו קשים, אבל החלטנו שאנחנו חייבים להמשיך לספק מזון לאנשים בזמנים הקשים ביותר"

הבית הלבן: ישראל "תקשיב לחששותינו" טרם הכניסה לרפיח

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר בראיון לרשת ABC כי ישראל הבטיחה לארה"ב שלא תיכנס לרפיח לפני ש"נוכל להביע את חששותינו ואת הפרספקטיבה שלנו". עוד הוסיף שישראל החלה לעמוד בהתחייבויותיה לסיוע ההומניטרי בפני הנשיא ביידן.

גנץ: "אם הממשלה תמנע מתווה אחראי להשבת החטופים, לא תהיה לה זכות קיום"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בתגובה להתנגדות השר סמוטריץ' למתווה להחזרת החטופים: ״הכניסה לרפיח חשובה במאבק הארוך נגד חמאס. השבת חטופינו, שהופקרו על ידי ממשלת ה-7.10, דחופה ובעלת חשיבות עליונה הרבה יותר.
"אם יושג מתווה אחראי להשבת החטופים בגיבוי כל מערכת הביטחון, שאינו כרוך בסיום המלחמה, והשרים שהובילו את הממשלה ב-7.10 ימנעו אותו – לא תהיה לממשלה זכות להמשיך להתקיים ולהוביל את המערכה.״

דיווח: חמאס תמסור מחר בקהיר את תגובתה להצעה המצרית

אימו של מתן צגאוקר החטוף בעזה בתגובה לסמוטריץ': "לא תהיה מחילה למי שמפקיר אותם למותם"

עינב צנגאוקר, אימו של מתן החטוף בעזה הגיבה לדברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "לא תהיה מחילה למי שמפקיר אותם למותם. כשלתם בהנהגתכם – כעת קדמו עסקה ותחזירו את יקירנו הביתה"

מוקדם יותר אמר סמוטריץ' כי הסכמה לעסקה המצרית תהיה "כניעה משפילה, גזר דין מוות לחטופים שאינם נכללים בעסקה וסכנה למדינת ישראל", וכי אם נתניהו יחליט לבטל את כיבוש רפיח, לממשלה בראשותו אין זכות קיום.

שר הביטחון גלנט חתם על צווי מעצר מנהלי ל-5 צעירים יהודים

הצעירים חשודים שהשתתפו בפרעות אלימות על יישובים פלסטיניים לאחר רצח הנער בנימין אחימאיר, ובין השאר שרפו כלי רכב ובתים על יושביהם, בעשרה כפרים. שר הביטחון יואב גלנט חתם על הצווים בהמלצת שב"כ.

הרצוג שוחח עם משפחות החטופים: "החזרתם – משימה בחשיבות עליונה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם לפני זמן קצר: ״לפני החג ובמהלכו שוחחתי עם בני משפחותיהם של מרבית החטופים. למעלה ממאה שיחות קשות ומרגשות – שמעתי אימהות ואבות מיוסרים, אחים ואחיות מודאגים, ילדות וילדים שמתגעגעים.

"הסרטונים שחמאס מפיץ בימים האחרונים הם חלק מלוחמה פסיכולוגית אכזרית אבל גם נותנים אות חיים חשוב כפי שבני משפחותיהם ציינו בפניי. החזרת החטופים הביתה היא משימה בחשיבות עליונה שהרי כמאמר הרמב״ם- ׳אין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים׳. יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל ומייחל לכך שהחג והימים הקרובים יביאו עמם בשורות טובות.״

גלנט בבסיס פלמחים: מחויבים לחסל את החמאס וגם להחזיר את החטופים

שר הביטחון יואב גלנט, ביקר בבסיס פלמחים ונפגש עם לוחמי יחידת ״זיק״ של חיל התותחנים. במהלך הביקור שמע השר סקירות של מפקד הבסיס על פעילות מערך הכטמ״מ במהלך המלחמה.

השר גלנט: ״בעזה אנו מחויבים לחסל את החמאס וגם להחזיר את החטופים – אנחנו עובדים על שתי המשימות האלה ואני נחוש לבצע את שני הדברים, ייקח כמה זמן שייקח, אבל אנחנו את המשימה הזאת חייבים לעשות. אני לא חושב שיש איזשהו צבא בעולם שמסוגל לעשות את מה שאתם עושים, בהיקפים ובאיכויות האלה״.

הרמטכ"ל אישר תוכניות עם מפקדי האוגדות והחטיבות בפיקוד הדרום

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי אישר תוכניות להמשך המלחמה ופעולה ברפיח עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן וכלל מפקדי האוגדות והחטיבות בפיקוד.

דיווח בסעודיה: משלחת חמאס תגיע מחר לקהיר לדון בהצעה החדשה להפסקת אש

העיתון הסעודי "א-שרק" דיווח:  "משלחת של חמאס תצא לקהיר ביום שני כדי לדון בהצעה החדשה להפסקת אש". לפי הדיווח בראש המשלחת יעמוד חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר.

משרד הבריאות בעזה: 34,454 נהרגו מפרוץ המלחמה

משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, עדכן כי 34,454 פלסטינים נהרגו ו-77,575 בני אדם נפצעו ברצועה מפרוץ המלחמה.

דיווח בעזה על תקיפות חיל האוויר במרכז הרצועה

כלי תקשורת בעזה מדווחים על תקיפות של חיל האוויר באזור נוסריית שבמרכז הרצועה

דיווח: צה"ל תוקף בדרום לבנון

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, דיווחה על תקיפה ישראלית בעייתא א-שעב בדרום לבנון.

דיווח: ההצעה הישראלית כוללת נכונות לדון בהפסקת אש כוללת לאחר שחרור חטופים ראשוני

באתר החדשות 'אקסיוס' האמריקני נכתב כי שני גורמים רשמיים בישראל מסרו לו שההצעה כוללת נכונות לדון ב"השבת רגיעה בת קיימא" בעזה לאחר שחרור ראשוני של חטופים ממניעים הומניטריים.

אבו מאזן: "ישראל תיכנס לרפיח בימים הקרובים"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר בפגישה מיוחדת של הפורום הכלכלי העולמי (WEF) בריאד כי "ישראל תיכנס לרפיח בימים הקרובים".

אבו מאזן הוסיף כי הוא "מודאג מכך שישראל תנסה להוציא פלסטינים מחוץ לגדה המערבית אחרי שתסיים עם רצועת עזה. ארה"ב היא המדינה היחידה שיכולה לעצור את ישראל מלתקוף את רפיח. אנחנו דורשים את עצירת הלחימה ואספקת סיוע לרצועה".

בחג ובחול המועד: צה"ל תקף יותר מ-20 תשתיות לשיגור רקטות ברצועה

דובר צה"ל פרסם היום (ראשון) כי חיל האוויר תקף במהלך החג וחול המועד כ-270 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, מתוכן יותר מ-20 תשתיות לשיגור רקטות שהיו מכוונות לשטח ישראל. "בתקיפות שבוצעו בשיתוף פעולה בין מרכז האש ומרכז המודיעין של פיקוד הדרום לחיל האוויר, הושמדו אתרי שיגור רקטות", נמסר.

עוד נמסר כי צה"ל תקף בשיתוף עם השב"כ עמדת שיגור שמוקמה במרחב ההומניטרי בדרום הרצועה, באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. עמדת השיגור הייתה טעונה והותקפה לפני שבוצע ממנה ירי לשטח ישראל. "טרם התקיפה נקט צה"ל באמצעי זהירות ואפשר לאזרחים להתפנות מהאזור, ובכך נמנעה פגיעה בבלתי מעורבים בתקיפה", נמסר. "מדובר בעדות נוספת לשימוש הציני של חמאס במרחבים האזרחיים לצורכי טרור".

דובר צה"ל עדכן עוד כי לאחר הירי שביצעו חמאס והג'יהאד האיסלאמי במהלך ימי החג וחול המועד לעבר כמה אזורים בעוטף עזה, ביניהם שדרות וזיקים, תקף צה"ל עמדות ואתרי שיגור שמהם בוצע הירי.

רקטה שוגרה מצפון הרצועה ונפלה בשטח פתוח ליד בארי

רקטה נפלה בשטח פתוח בין קיבוץ בארי לקיבוץ עלומים שבנגב, ללא נפגעים ומבלי שהופעלה התרעת צבע אדום. הרקטה שוגרה מצפון רצועת עזה.

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מארון א-ראס שבדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מספר תשתיות טרור ומבנה צבאי. כמו כן, מטוסי קרב תקפו תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפא, ומבנה צבאי של הארגון במרחב יארין שבדרום לבנון.

התרעות על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו במרכז אזורי מבואות חרמון, מלכיה, דישון, רמות נפתלי ויפתח שבגליל העליון. לאחר מספר דקות הודיע פיקוד העורף "האירוע הסתיים".

המועמדת לנשיאות ארה"ב ג'יל שטיין נעצרה במהלך מחאה נגד ישראל

משטרת מיזורי עצרה את ג'יל שטיין, המועמדת לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הירוקה, במהלך פינוי בכוח של מחאה פרו-פלסטינית שהתקיימה בקמפוס של אוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס. שטיין, פוליטיקאית יהודייה-אמריקנית, הגיעה לתמוך בסטודנטים שדורשים שהאוניברסיטה תמשוך את כל השקעותיה בחברת בואינג, בגלל החוזים שלה עם צה"ל והתעשייה הביטחונית בישראל. לאורך השנים האשימה שטיין את ישראל באפרטהייד ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו בפשעי מלחמה.

שר החוץ של צרפת יגיע לביקור בלבנון: "במטרה למנוע הסלמה אזורית"

שר החוץ של צרפת, סטפן סז'ורנה, יגיע היום לביקור מדיני בלבנון, במטרה למנוע הסלמה נוספת בין ישראל לחיזבאללה. כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. עם זאת, ארגון הטרור הלבנוני כבר הבהיר בעבר שלא ייכנס לשום דיון בנוגע למצב הביטחוני – עד שתהיה הפסקת אש ברצועת עזה.

"מטרת הביקור היא למנוע הסלמה אזורית והידרדרות נוספת של המצב בגבול בין ישראל ללבנון", נמסר ממשרד החוץ של צרפת. לאחר ביקורו בלבנון, סז'ורנה ימריא לפגישות מדיניות בסעודיה ומשם יגיע לביקור בישראל.

אל-ג'זירה: 30 רקטות שוגרו מלבנון לעבר הגליל העליון

מועצה אזורית מרום הגליל: חלק מהרקטות יורטו, אין נפילות ביישובים

מטח רקטות כבד נורה מלבנון ליישובים באזור הר מירון

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!