דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 17.6°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליהיא רז לקראת אליפות אירופה בהתעמלות מכשירים: "עברתי שנה לא קלה, מוכנה לטרוף את האולם"

נבחרת ישראל תפתח ביום חמישי את הופעתה באליפות היבשתית לנשים שתיערך באיטליה | רז (20) המתעמלת הבכירה של ישראל, תוביל את הנבחרת בתחרות הקבוצתית ותתחרה בתרגילים האישיים | בראיון ל'דבר' היא אומרת: "זו הכנה מצוינת לקראת האולימפיאדה"

ליהיא רז בגביע האתגר בהתעמלות מכשירים, בתל אביב (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)
ליהיא רז בגביע האתגר בהתעמלות מכשירים, בתל אביב (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה בהתעמלות מכשירים לנשים תצא לדרך ביום חמישי ברימיני שבאיטליה. ישראל תצא עם נבחרת המורכבת מחמש ספורטאיות ותתחרה גם בתחרות הקבוצתית. את הנבחרת תוביל המתעמלת הבכירה של ישראל ליהיא רז.

"אני מאוד מתרגשת לקראת האליפות, עבדנו ממש קשה לקראתה. אני מתייחסת לתחרות הזאת כהכנה לאולימפיאדה. אני מתכננת לעשות את התחרות הכי טובה שלי", אומרת רז ל'דבר' לקראת התחרות. "העליתי דרגות קושי, אבל אני עוד לא בשיא שלי. אנחנו בונים את זה לקראת האולימפיאדה ששם אנחנו נהיה במצב הכי טוב".

מה המטרות שלך באליפות?
"המטרה היא לעשות תחרות טובה. זאת הולכת להיות תחרות ממש כייפית עם נבחרות חזקות. אליפות אירופה היא תחרות הכנה מצוינת לקראת האולימפיאדה. השנה בתחרות אין גמר בקרב-רב, שהייתי רוצה להעפיל אליו".

מה המכשיר היותר חזק שלך בתחרות?
"אני חושבת שבקרקע. העליתי גם דרגת קושי במקבילים ובקפיצות. אני עוד עובדת על קפיצות חזקות ומקווה שיהיו מספיק מוכנות בזמן בשביל התחרות".

"אני הרבה יותר בוגרת כספורטאית"

רז בת ה-20 נולדה בניו-יורק ועלתה לישראל בגיל חמישה חודשים. בגיל חמש החלה את דרכה בענף תחת המאמנת מורן קלפנר בא.ס. רמת השרון, שמאמנת אותה עד היום. הפריצה שלה הגיעה באליפות אירופה 2020 בטורקיה. רז הפכה למתעמלת המכשירים הראשונה מישראל שזוכה במדליה באליפות אירופה לנשים, כשזכתה במדליית הארד בתרגיל הקרקע.

המתעמלת ליהיא רז זוכה במדליית הארד באליפות אירופה 2020 (צילום: באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)
המתעמלת ליהיא רז זוכה במדליית הארד באליפות אירופה 2020 (צילום: באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)

רז הבטיחה את מקומה באולימפיאדת פריז במוקדמות אליפות העולם שנערכה בבלגיה בתחילת חודש אוקטובר. במהלך התחרות סיימה רז בין ה-14 הראשונות שזכו בכרטיס האישי, בניקוי המתעמלות שעלו דרך התחרות הקבוצתית.

"הייתי מאוד מאושרת. זאת הייתה המטרה הכי גדולה שלי ועבדתי נורא קשה בשבילה", מספרת רז. "הייתה לי שנה מאוד קשה. זאת שנה מאוד קריטית, כי שנה של קריטריון היא שנה שאת צריך להיות ביכולת שיא שלך. עברתי שנה לא קלה והייתי מאושרת שבכל זאת הצלחתי להשיג את הקריטריון. גאה בעצמי".

ליהיא רז באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Morry Gash)
ליהיא רז באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Morry Gash)

חמישה ימים בלבד, אחרי שהייתה על גג העולם בעקבות השגת הכרטיס למשחקים בפריז, הגיעה השבת של ה-7 באוקטובר. פרוץ המלחמה והאירועים הקשים השפיעו גם על הספורטאית הצעירה. "בהתחלה היה לי מאוד קשה", אומרת רז, "עם כל זה שאנחנו ספורטאיות מקצועניות, אין מה לעשות לפעמים קשה לשים דברים בצד. לפעמים הראש מלא במחשבות כאלו ואחרות. אז היה מאוד קשה בהתחלה, אבל היינו צריכות ללמוד להיות מפוקסות ולהתרכז באימונים ולתת את הכל".

המשחקים האולימפיים בפריז יהיו המשחקים השניים בהם היא משתתפת, לאחר שעשתה את טבילת האש שלה עם העפלה מפתיעה לטוקיו 2020, כאשר הייתה בת 17 בלבד. לפריז היא מגיעה מוכנה יותר פיזית ונפשית במטרה הפעם להעפיל גם לגמר הקרב-רב "אני הרבה יותר בוגרת כספורטאית, עברתי המון תחרויות מאז ואני מגיעה יותר בשלה לחוויה שאני עוברת, אני לא אהיה בהלם כמו בפעם הראשונה ואני מוכנה לטרוף את האולם".

"קבוצה היא כוח גדול ואני מקווה שנהיה חזקות ביחד"

ישראל תשתתף באליפות אירופה גם בתחרות הקבוצתית. ביחד עם רז, אמורה להוביל את הנבחרת אופיר נצר הוותיקה. לצידן יתחרו לראשונה אלמוג לייזרוביץ', יהלי שושני ורוני שמאי הצעירות. "אנחנו מגיעות השנה כקבוצה ואנחנו חזקות מאוד", אומרת רז. "רוצות לעשות את ההישג הכי טוב שלנו עד היום, ליהנות מהתחרות ולתת את הכל".

נבחרת ישראל בהתעמלות מכשירים (צילום: איגוד ההתעמלות בישראל)
נבחרת ישראל בהתעמלות מכשירים (צילום: איגוד ההתעמלות בישראל)

מה צריך לעשות כדי להגדיל ולחזק את נבחרת הנשים?
"עכשיו יש דור חדש, מתעמלות עלו לדרגת הסניור (בוגרות). יש בנות מצוינות שיצטרכו לצבור עוד ניסיון, כי הן עוד צעירות, אבל זה נראה מבטיח והבנות עובדות קשה. זה מדהים בעיני שאנחנו מגיעות כקבוצה, כי קבוצה היא כוח גדול ואני מקווה שנהיה חזקות ביחד".

מה ההבדל מבחינתך בין להתחרות לבד ולהתחרות כקבוצה?
"זה משהו שונה לגמרי. זה הרבה יותר כיף. אפילו קל יותר, כי יש סביבי בנות שמרימות אותי ואני לא מתחרה לבד. אני רוצה לעשות תרגיל טוב יותר, לא רק בשביל עצמי, אלא גם בשביל הקבוצה שלי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!