דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
21.5°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 23.5°באר שבע
  • 30.2°אילת
  • 23.7°טבריה
  • 24.1°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

סטודנטים התבצרו בבניין באונ' קולומביה, לאחר שהחלה השעיית מוחים אנטי ישראליים

מוחים פרצו לבניין ושברו חלונות, אחרי שפג האולטימטום שהציבה האוניברסיטה לפינוי מאהלי המחאה | על אותו בניין השתלטו סטודנטים גם במחאות ב-1968 למען זכויות השחורים ונגד מלחמת וייטנאם

סטודנטים פרו פלסטינים מתבצרים בבניין המילטון באוניברסיטת קולומביה (צילום: Caitlin Ochs, REUTERS)
סטודנטים פרו פלסטינים מתבצרים בבניין המילטון באוניברסיטת קולומביה (צילום: Caitlin Ochs, REUTERS)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מוחים פרו פלסטיניים השתלטו הבוקר (שלישי) על בניין המילטון באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. המוחים פרצו לדלת הכניסה, שברו חלונות והתבצרו בבניין.

לפי הניו יורק טיימס, עשרות סטודנטים עזבו את מאהלי המחאה סביב 12:30 בשעון ניו יורק (7:30 בישראל), ונכנסו לבניין המילטון, שבו שוכנים המחלקה ללימודים קלאסיים וקולג' קולומביה. מוחים קראו "לחשוף ולהסיט השקעות" (לחשוף את השקעות האוניברסיטה בישראל ולהסיט אותן למקומות אחרים), וכן "יש רק פתרון אחד, מהפכת אינתיפאדה".

מוחים מחוץ לבניין המילטון (צילום: REUTERS/Caitlin Ochs)
מוחים מחוץ לבניין המילטון (צילום: REUTERS/Caitlin Ochs)

ההשתלטות אירעה לאחר שאוניברסיטת קולומביה החלה להשעות סטודנטים שהשתתפו במחאות האנטי ישראליות. אתמול הוצב אולטימטום בפני המוחים לעזוב את מאהלי המחאה עד 14:00 שעון ניו יורק (21:00 בישראל). על פי הודעת האוניברסיטה, סטודנטים שהושעו לא יוכלו לסיים את הסמסטר ואת התואר. משפקע האולטימטום, החלו ההשעיות. האולטימטום הוצב בעקבות כישלון המו"מ בין האוניברסיטה לנציגי המוחים.

על אותו הבניין השתלטו סטודנטים במחאות הסטודנטים של 1968. אותם סטודנטים מחו על הקשר בין האוניברסיטה למוסדות שביצעו מחקר נשק עבור מלחמת וייטנאם, וכן על יחסה של האוניברסיטה לשחורים ולבני מיעוטים נוספים שלמדו בה או שגרו בסביבתה, כחלק ממחאות סטודנטים נרחבות באותה שנה בארצות הברית ובעולם.

1968: התומכים בסטודנטים שהשתלטו על בניין המילטון מתקבצים מחוץ לבניין ומתגוננים מזריקת ביצים (צילום: AP Photos/Dave Pickoff)
1968: התומכים בסטודנטים שהשתלטו על בניין המילטון מתקבצים מחוץ לבניין ומתגוננים מזריקת ביצים (צילום: AP Photos/Dave Pickoff)

סטודנטים רבים מודעים למחאות ההיסטוריות באוניברסיטה, שאף נלמדות בשיעורים. אחד הסטודנטים קרא "לסיים את מה שהתחילו ב-1968", כך לפי דיווח ברשת NBC.

תביעה ייצוגית הוגשה נגד האוניברסיטה אתמול בשמו של סטודנט יהודי בשנתו השנייה ללימודים. לפי עורך דינו, "אנחנו תומכים במחאות שקטות, אבל לאלימות, כולל קריאה להרג כל הציונים (למעשה היהודים) ולמתקפות טרור על שטחי ארצות הברית, אין מקום במדינתנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!