דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"ד באייר תשפ"ד 22.05.24
20.7°תל אביב
  • 19.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.4°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 20.6°טבריה
  • 19.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / ביידן ובלינקן: חמאס הוא המכשול להפסקת אש; נתניהו: מתנגד לעסקה לסיום המלחמה

ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן: "לא אקבל עסקה שתכלול את סיום המלחמה" | ארבע פגיעות ישירות בבית פרטי במטולה | ארה"ב: הושמד כלי שיט בלתי מאוייש של החות'ים בתימן

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)
  • חילופי אש בגבול לבנון בין צה״ל לכוחות חיזבאללה (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
    חילופי אש בגבול לבנון בין צה״ל לכוחות חיזבאללה (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
  • נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: מעיין טואף/ לע״מ)
    נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: מעיין טואף/ לע״מ)
  • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרה בבית הלבן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרה בבית הלבן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-208 למלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש היום (רביעי) את מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן  ואמר כי הוא מתנגד לעסקה שתכלול את סיום המלחמה. זאת לאחר שבלינקן וגם נשיא ארה"ב ביידן אמרו כי חמאס היא המכשול היחידי להפסקת אש ברצועת עזה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס הלילה (בין שלישי לרביעי) לשיחות שקיים עם מנהיגי מצרים וקטאר על המשא ומתן לעסקת חטופים, וכתב בפוסט ברשת X כי אמר להם ש"חמאס הוא כעת המכשול היחיד להפסקת אש מיידית ולהקלה עבור תושבי עזה".

לפי דיווח בעיתון הגרדיאן, ארה"ב וסעודיה מכינות "תוכנית ב'" למקרה שנורמליזציה עם ישראל לא תתאפשר בשל חוסר התקדמות ביחסים בין ישראל לרשות הפלסטינית בנוגע למדינה פלסטינית עתידית.

אזעקות הופעלו הבוקר ביישובים בגליל המערבי. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה מטרות של חיזבאללה באזור אל-חיאם וכפר כילא שבדרום לבנון, בהן עמדות תצפית ותשתיות טרור.

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן נחת בישראל, והוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג. בלינקן צפוי לבקר בין היתר במעבר כרם שלום.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

אזעקות בשלומי ובראש הנקרה

ביידן: ״חמאס הוא המכשול היחיד להפסקת אש והקלה עבור תושבי עזה״

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס לשיחות שקיים אתמול עם מנהיגי מצרים וקטאר על המשא ומתן לעסקת חטופים, וכתב בפוסט ברשת X כי אמר להם ש"חמאס הוא כעת המכשול היחיד להפסקת אש מיידית ולהקלה עבור תושבי עזה".

החות׳ים: תקפנו ספינה בבעלות ישראלית ששטה באוקיינוס ההודי

החות׳ים בתימן הודיעו כי תקפו באמצעות רחפן ספינת משא בבעלות ישראלית באוקיינוס ההודי. לפי נתוני הבורסה לניירות ערך בלונדון (LSEG) – הספינה, הנקראת "MSC Orion", שייכת לחברת ספנות בינלאומית בשם "זודיאק מריטיים" שנמצאת בבעלות של איש העסקים הישראלי אייל עופר.

משטרת ניו יורק פשטה על מתחם המחאה באוניברסיטת קולומביה: 20 נעצרו

משטרת ניו יורק פשטה על בניין המילטון באוניברסיטת קולומביה, שבו התבצרו מפגינים פרו-פלסטינים במשך כיממה. המשטרה החלה לפנות את המוחים מהמקום ועצרה יותר מ-20 מהם עד כה. לפי הדיווחים מהמקום, אחד מהסטודנטים איבד את הכרתו במהלך הפשיטה המשטרתית.

ארה"ב: "השמדנו כלי שיט של החות'ים שהיווה איום בים האדום"

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי כוחותיו "התמודדו בהצלחה" עם איום במרחב הים האדום. לדבריו, "הכוחות השמידו כלי שיט בלתי מאויש באזור שנשלט על ידי החות'ים, שליחי איראן בתימן. כלי השיט היווה איום מיידי לארה"ב, לכוחות הקואליציה ולספינות מסחריות באזור. הפעולות ננקטו כדי להגן על חופש הניווט ולהפוך את המרחב הימי הבינלאומי לאזור בטוח".

אזעקה במושב נטועה בגליל המערבי

אזעקות נוספות ביישובים בגליל המערבי

אזעקות הופעלו ביישובים: פסוטה, אלקוש, מתת, נטועה וחורפיש.

לפיד יצא לביקור קצר באיחוד האמירויות

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ייצא היום לביקור מדיני קצר באיחוד האמירויות, ויעסוק בין היתר בסוגיית "היום שאחרי" בעזה, והמאמצים הבינלאומיים להחזרת החטופים.

השרה סטרוק נגד עסקת החטופים: "לממשלה שזורקת הכול לפח בשביל להחזיר 33 איש אין זכות קיום"

שרת ההתיישבות, אורית סטרוק (הציונות הדתית) ביקרה את התנהלותה של ישראל במשא ומתן לעסקת חטופים, ואמרה בריאיון לגל"צ: "עסקה איומה ונוראה. חיילים שעזבו הכול מאחור ויצאו להילחם למען מטרות שהממשלה הגדירה ואנחנו זורקים את זה לפח בשביל להציל 22 איש או 33 או לא יודעת כמה. אין לממשלה כזו שום זכות קיום".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ביקר את דבריה של השרה אורית סטרוק, שאמרה כי לממשלה שתשחרר 33 חטופים בתמורה לעצירת המלחמה אין זכות קיום, וכתב בחשבונו ברשת X: "לממשלה עם 22 או 33 חברי קואליציה קיצונים אין זכות קיום".

השר חילי טרופר מהמחנה הממלכתי: "אפשר לתמוך במתווה לשחרור החטופים ואפשר להתנגד לו, אבל הצו היהודי היסודי של 'כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא' אמור לחסוך מאיתנו אמירות אטומות וקהות לסבל הנורא של החטופים ומשפחותיהם כמו דבריה של השרה אורית סטרוק. דרכה של היהדות הרבה יותר אנושית ורגישה לחיי אדם, מאשר מי שלפעמים מבקשים לדבר בשמה".

בלינקן להרצוג: "אנו נחושים להגיע להסכם, הסיבה היחידה שזה לא יקרה היא חמאס"

מזכיר המדינה האמריקני אמר בפגישתו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג כי "ארה"ב נחושה שישראל וחמאס יגיעו להסכם הפסקת אש עכשיו". בלינקן הוסיף: "גם בזמנים קשים אלו, אנחנו נחושים להשיג הסכם הפסקת אש שיחזיר את החטופים הביתה, ונחושים להשיג אותו עכשיו. הסיבה היחידה שזה לא יקרה היא חמאס".

מטה משפחות החטופים לשרה סטרוק: מדינה שמנהיגיה שכחו את ערכיה - אינה חפצת חיים

מטה משפחות החטופים התייחס לדברי השרה אורית סטרוק: "מדינה שמנהיגיה שכחו את ערכי דרכה ואת קדושת החיים עליה נבנתה – אינה חפצת חיים. אנו דורשים מראש הממשלה והקבינט להוכיח במעשים ולא במילים – שכל החטופים, החיים והחללים, הם בראש סדר העדיפויות, ולהשיבם הביתה כבר בעסקה הנוכחית".
עוד נכתב בהודעה: "כל המציל נפש אחת בישראל – כאילו הציל עולם ומלואו. משנה, מסכת סנהדרין, פרק ד', משנה ה: 'ללמד שכל המאבד נפש אחת, מעלים עליו כאילו איבד עולם מלא; וכל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא'".

בלינקן למשפחות החטופים: "לא ננוח עד שכולם יחזרו"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם משפחות החטופים שמפגינות מחוץ למלון קמפינסקי בתל אביב, ואמר להן: "לא ננוח עד שכולם יחזרו". המוחים קראו: "תודה בלינקן".

ניסיון פיגוע בכביש 55 בשומרון: מחבלים השליכו מטען חבלה, לא היו נפגעים

מחבלים השליכו מטען חבלה מאולתר לעבר רכב ישראלי שנסע בכביש 55 בשומרון. המטען לא התפוצץ, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. כוחות חבלה של צה״ל קפצו למקום ונטרלו את המטען המאולתר. נפתח מצוד אחר המחבלים.

דובר חמאס: דברי בלינקן נועדו להפעיל עלינו לחץ ולפטור את ישראל מאחריות

סאמי אבו זוהרי, הדובר הרשמי של חמאס, אמר כי דבריו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן על הסכם הפסקת האש הם ניסיון להפעיל לחץ על הארגון ו"לפטור" את ישראל מאחריות. אבו זוהרי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שהארגון עדיין בוחן את ההצעה האחרונה.

דובר צה"ל בערבית שלל את טענת חיזבאללה כי פגע ברכב צה"לי אמש: "מדובר במשאית עופות"

סא"ל אביחי אדרעי פרסם תמונה של משאית עופות וענה: "יש פער עצום בין ההצהרות של חיזבאללה לבין האמת. זו משאית אזרחית של עופות. חיזבאללה ממציא תירוצים כדי לגרור את לבנון לסכנה ולפגוע באזרחים ישראלים".

החלה פגישת נתניהו ובלינקן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגשים כעת בארבע עיניים, בלשכת רה"מ בירושלים. בהמשך תתקיים פגישה מורחבת, שבה ישתתפו, בין היתר, ראש המל"ל צחי הנגבי, השר רון דרמר ושגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג.

דיווח: ההצעה שהועברה לחמאס - שחרור חטופים, הפסקת אש ושיקום הרצועה על פני 122 ימים

העיתון אלאח'באר הלבנוני פרסם היום (רביעי) את נוסח ההצעה שהעבירה מצרים להנהגת חמאס בשישי האחרון. ההסכם כולל את שחרור כל החטופים הישראלים שנמצאים ברצועת עזה עבור אסירים פלסטינים, חזרה לשקט בר-קיימא תוך ניסיון להגיע להפסקת אש, ותחילת שיקום הרצועה. הערבים להסכם: קטר, מצרים וארצות הברית.

דיווח בלבנון על ירי ארטילרי לעבר כפר בדרום המדינה

רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על ירי ארטילרי לעבר ראשיא אל-פחאר שבדרום לבנון.

בקבוק תבערה הושלך לעבר בית כנסת בוורשה: "אי-אפשר לסבול התקפות אנטישמיות"

יעקב ליבנה, שגריר ישראל בפולין, עדכן כי בקבוק תבערה הושלך הלילה לעבר בית הכנסת נוז'יק, "בית הכנסת היחיד ששרד בוורשה את השואה".

בחשבונו ברשת X, לצד תיעוד הנזק, כתב: "אי-אפשר לסבול התקפות אנטישמיות מקוממות כמו זו. יש למצוא את העבריינים ולהעניש אותם".

אחותו של איסמעיל הנייה שוחררה למעצר בית

בית משפט השלום בבאר שבע הורה לשחרר למעצר בית את צבאח עבד אל סאלם הנייה, אחותו של יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה, למרות הגשת כתב אישום נגדה על עבירות ביטחוניות

כוחות צה"ל פוצצו מטען הושלך לעבר רכב ישראלי בשומרון, לא היו נפגעים

כוחות צה"ל שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. בכפר דומא שבחטיבת בנימין הכוחות עצרו שלושה מבוקשים והחרימו נשק. בפעילות חטיבתית באל פאוור שבחטיבת יהודה הלוחמים תחקרו חשודים רבים והחרימו נשק. כך מפרסם היום (רביעי) דובר צה"ל.

בכפרים עין עריכ שבאפרים, דהיישה שבחטיבת עציון ובעין אום אשרייט שבבנימין נעצרו שלושה מבוקשים נוספים. במרחבי עין הסולטאן ועקבת ג'אבר שבחטיבת הבקעה הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים.

לוחמי צה"ל פוצצו מוקדם יותר היום באופן ייזום מטען לאחר שהושלך על ידי מחבלים לעבר רכב ישראלי סמוך לכפר עזון שבחטיבת אפרים, אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה״ל ממשיכים לסרוק אחר המחבלים.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,850 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,650 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

שר החוץ הטורקי: החלטנו לתמוך בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל

שר החוץ הטורקי הקאן פידאן אמר היום (רביעי) כי מדינתו החליטה לתמוך בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) בהאג, באישום של רצח עם.

אזעקה במטולה

האזעקה במטולה: רקטה אחת נורתה למושבה והתפוצצה בשטח לבנון

נ״ט ששוגר מלבנון פגע בבית בשתולה, תושב שהה במבנה ולא ספג פציעות בגוף

טיל נ"ט פגע בבית בשתולה, תושב שהה במבנה ולא נפגע. חיזבאללה לקח אחריות.

נתניהו על דברי המבקר: ״הגיעו אלינו דרך התקשורת, התנגחות מיותרת במלחמה״

לשכת רה״מ התייחסה לדברי מבקר המדינה בהם דרש מנתניהו לשתף פעולה עם חקירת מחדלי ה-7 באוקטובר: ״מכתבו של המבקר הגיע אלינו דרך התקשורת. בניגוד לנטען, משרד ראש הממשלה משתף פעולה באופן מלא עם משרד מבקר המדינה. כל בקשה נענתה במלואה, לרבות כל שאלה בעניינו של ראש הממשלה, על אף העובדה שכל צוותי משרד ראש הממשלה עובדים סביב השעון בעניין המלחמה.

העובדה שדובר המבקר בחר להוציא ידיעה אחרת, משוללת כל יסוד, במקום לפנות למשרד ראש הממשלה – היא התנגחות מיותרת בזמן מלחמה. משרד ראש הממשלה ימשיך לשתף פעולה באופן מלא עם משרד מבקר המדינה״.

משפחות שכולות מפורום ״תקווה״ לקבינט: ״להגיע לרפיח כדי להשיג ניצחון במלחמה והשבת החטופים״

נציגי "פורום הגבורה" המאגד כ-150 משפחות שכולות, בהן כאלו ששכלו את בניהן ובנותיהן ברצועת עזה ובקרבות בעוטף ב-7 באוקטובר, פנו לקבינט לניהול המלחמה ודרשו: "כנסו לרפיח עכשיו". בהצהרת שקיימו המשפחות בירושלים אמר אביו של אורי מרדכי שני, שנפל בקרב בכיסופים, כי "הניצחון עובר ברפיח, שם המעוז האחרון של חמאס. הצבא מוכן וערוך, אנחנו כאן כדי לתת לכם את הכוח – ופותחים הערב בשביתת מחאה״.

לראשונה מפרוץ המלחמה: מעבר ארז נפתח להכנסת סיוע הומניטרי לרצועה

בהתאם להנחיית הדרג המדיני, וכחלק מהמאמץ להגברת הכמות ונתיבי הסיוע לרצועת עזה ולראשונה מפרוץ המלחמה, צה"ל באמצעות היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים ורשות המעברים במשרד הביטחון, פתחו את מעבר ארז לטובת כניסת סיוע הומניטירי לרצועת עזה. במסגרת זאת, הוכנסו היום לאחר בידוק ביטחוני מוקפד 30 משאיות סיוע הומניטרי שהגיעו מירדן וכללו מזון וציוד רפואי למרחב צפון הרצועה.

הכנסת הסיוע ההומניטרי דרך מעבר ארז התאפשרה לאחר עבודות הנדסיות שבוצעו במרחב בשבועות האחרונים על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, יחידת ההנדסה של אוגדת עזה, מערך ההנדסה בפיקוד הדרום וכוחות החטיבה הצפונית, בהן באמצעות כלים הנדסיים נבנה המעבר המחודש, לאחר שבעבר שימש כמעבר רגלי בלבד. במסגרת העבודות, עבדו הכוחות לבניית תשתיות בידוק ומיגון במרחב וכן לסלילת צירים, בשטח ישראל ובשטח הרצועה, המאפשרים הכנסה של סיוע לצפון הרצועה תוך מתן מענה לחיזוק ההגנה על יישובי העוטף במרחב.

תיעוד: כלי טיס חיסל שני מחבלים ששיגרו פצמ״רים על לוחמים במרכז הרצועה

מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורי פצמ"רים לעבר כוחות צה"ל שפעלו במרכז הרצועה.
כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99 חיסלו את המחבלים שביצעו את השיגורים, תקפו את מרחב השיגור ותשתית טרור במרחב וחיסלו שני מחבלים שפעלו בתשתית טרור בסמוך הכוחות במרכז הרצועה.

מוקדם יותר היום זוהו ארבע נפלים בשטח פתוח במרחב חולית, אין נפגעים ולא נגרם נזק.

הרמטכ״ל: ״למדנו מה-7 באוקטובר, אנחנו מכינים מתקפה בצפון״

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב בגבול הצפון לצד מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, וערך סיור בגבול לצד מפקד אוגדה 146 תת-אלוף ישראל שומר ומפקדים נוספים. הלוי אמר ללוחמים בגזרה כי "אתם פועלים למגננה התקפית ואתם עושים את זה בצורה מעולה – ואנחנו מכינים מתקפה בצפון". הוא הוסיף כי "התעשתנו אחרי האירוע הקשה של 7 באוקטובר, יצאנו חזק קדימה ולעולם המילואים יש בזה חלק נכבד".

נשיא קולומביה הודיע על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל ״בשל פעולותיה בעזה״

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הודיע כי החליט לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, "בשל פעולותיה בעזה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!