דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בתמוז תשפ"ו 26.06.26
26.5°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 26.5°חיפה
  • 26.9°אשדוד
  • 24.5°באר שבע
  • 28.1°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.7°צפת
  • 26.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

השרה סטרוק נגד מתווה העסקה המצרי: "מונעת השגת יעדי המלחמה ופוגעת בהשבת כלל החטופים"

סטרוק ביקרה את הכוונה לשחרר כ-33 חטופים בלבד בטענה כי הדבר לא ישאיר בידי ישראל כוח מיקוח להשבת שאר החטופים, ואף יפגע בתושבי עוטף עזה והצפון | "משמעות של עסקה היא שעשינו עוד סבב"

שרת ההתיישבות אורית סטרוק (צילום: יונתן זינדל/Flash90)
שרת ההתיישבות אורית סטרוק. "במלחמה הזאת ויתרנו על הרבה מאוד דברים שהם בלב הערכים והאידיאולוגיה שלנו" (צילום: יונתן זינדל/Flash90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בראיון לאפי טריגר בגל"צ הבוקר (רביעי) יצאה שרת ההתיישבות אורית סטרוק נגד מה שכינתה "הפשרות" שעשתה ישראל במשא ומתן מול חמאס לשחרור החטופים, ואמרה על ההצעה המצרית האחרונה כי מדובר ב"עסקה איומה ונוראה".

"ממשלה שמוציאה מאות אלפי אנשים לקרב וזורקת את המטרות שהגדירה לפח כדי לשחרר 22 או 33 חטופים, בעוד רוב החטופים נשארים בעזה ללא סיכוי לשחרור מלבד בעצירת המלחמה – אין לה זכות קיום", אמרה סטרוק.

בהמשך אמרה השרה, כי "יעדי הממשלה שנקבעו כוללים את פירוק והשמדת כל היכולות של חמאס בעזה, יצירת תנאים להשבת החטופים והסרת כל איום מעזה כלפי ישראל לאורך זמן רב". לדבריה, "העסקה הזאת מפנה עורף לשלושת היעדים האלה".

בהמשך אמרה כי שחרור של חלק מהחטופים משמעותו "השארה מאחור" של יתר החטופים, שלטענתה "לא יהיה לנו במה לשלם עבורם, אלא בהפסקת המלחמה. זה עוד לפני שאמרנו שבתשלום הנוכחי אתה מפקיר את תושבי עוטף עזה והצפון".

ההצעה המצרית, יש לציין, כוללת שלושה שלבים שבסופם מצד אחד תסתיים המלחמה, ומצד שני ישוחררו כל החטופים שבשבי חמאס.

"משמעות של עסקה היא שעשינו עוד סבב", המשיכה סטרוק. על האפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו יסכים לעסקה והתרחיש שמפלגת הציונות הדתית תעזוב את הממשלה ותפרק את הקואליציה, השיבה: "אנחנו במלחמה הזאת ויתרנו על הרבה מאוד דברים שהם בלב הערכים והאידיאולוגיה שלנו. אני שואלת את עצמי בכל צעד – האם אני עדיין בתוך יעדי המלחמה".

במטה משפחות החטופים הגיבו לדברי סטרוק: "מדינה שמנהיגיה שכחו את ערכיה, דרכה ואת קדושת החיים שעליה נבנתה – אינה מדינה חפצת חיים. אנו דורשים מראש הממשלה והקבינט להוכיח במעשים ולא במילים, שכל החטופים, החיים והחללים, הם בראש סדר העדיפויות, ולהשיבם הביתה כבר בעסקה הנוכחית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!