דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות מנעה הפחתה של עשרות עד מאות שקלים בקצבה של גמלאי שירות המדינה

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים וקבע כי גמלאי שירות המדינה ימשיכו לקבל את התוספת המוסכמת, של 3.82%, במלואה | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "בית הדין מנע הפחתה של עשרות ואף מאות שקלים בקצבה החודשית של פורשי שירות המדינה. נמשיך להגן על זכויותיהם של משרתי הציבור במהלך העבודה וגם אחרי הפרישה"

הגינה המחודשת בבניין הוועד הפועל של ההסתרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
הגינה המחודשת בבניין הוועד הפועל של ההסתרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל אתמול (רביעי) את עמדת ההסתדרות והסתדרות המורים, וקבע כי כל הגמלאים והשארים בפנסיה תקציבית בשירות המדינה ימשיכו לקבל את "רכיב השלמה לתוספת יוקר" (מקדם 3.82%), כפי ששולם עד היום. בית הדין דחה את טענות המדינה וקבע כי אופן תשלום התוספת עד היום יישם הסכמות קיבוציות בין המדינה להסתדרות, כי המדינה לא הוכיחה קיומה של טעות או תקלה באופן חישוב ותשלום התוספת, ובהתאם לכך היא מנועה משינוי בתשלום הקצבאות.

ההסתדרות והסתדרות המורים פנו ב-2021 לבית הדין, אחרי שמשרד האוצר שלח הודעה לקונית לפורשי שירות המדינה בפנסיה תקציבית, שלפיה החל מקצבת חודש מאי 2021 תבוצע הפחתה בקצבתם. המדינה החליטה על הפחתת הקצבה באופן חד-צדדי ובלי לפנות להסתדרות, בטענה ש"נפלה טעות" באופן חישוב "רכיב השלמה לתוספת יוקר" במשכורת הקובעת לפנסיה. זאת לאחר שהמדינה שילמה את הרכיב באותו אופן לכל הגמלאים והשארים יותר מ-30 שנה, ותשלום התוספת מעוגן בחוק שהוא פרי הסכמות בין המדינה לבין ההסתדרות.

בית הדין נעתר אז לפנייה והוציא צווי מניעה להפחתה בקצבה עד לבירור התיק. כעת פסק ההרכב כי לא הוכחה טעות או תקלה בחישוב ובאופן תשלום השלמת תוספת יוקר לזכאים לקצבאות (פורשים ושארים), ולכן המדינה מנועה מלהורות על שינוי אופן חישוב ותשלום התוספת. כלומר, על המדינה להמשיך לשלם לגמלאים ולשארים את התוספות בקצבתם כפי ששילמה עד היום. יתר על כן, קבע בית הדין שהפחתת הקצבאות לגמלאים שפרשו מינואר 2021 עקב שינוי חישוב ותשלום התוספת אינו כדין, ועל המדינה להשיב להם את כל הסכומים שהופחתו מקצבתם, שמגיעים לעשרות ואף מאות שקלים לחודש.

את ההסתדרות ואת הסתדרות המורים ייצגו בהליך בבית הדין עורכות הדין ארנה לין ואורלי אבן זהב.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, שקיבל את עמדת ההסתדרות, ומנע הפחתה של עשרות ואף מאות שקלים בקצבה החודשית של פורשי שירות המדינה. ההסתדרות לא אפשרה – ולא תאפשר – למשרד האוצר לפעול באופן חד-צדדי נגד גמלאי משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים נוספים במגזר הציבורי. נמשיך להגן על זכויותיהם של עובדות ועובדי המגזר הציבורי במהלך העבודה וגם אחרי הפרישה".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי: "החלטת בית הדין היא הישג גדול לטובת עשרות אלפי גמלאי שירות המדינה, שיוסיפו לקבל את השלמת תוספת היוקר במלואה – כפי  שנעשה כבר 30 שנה. אני מודה לשותפים בהסתדרות על העמידה הבלתי מתפשרת על זכויותיהם של גמלאי שירות המדינה".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "הסתדרות המורים תמשיך להגן בנחישות על זכויות עובדי ההוראה והגימלאים ותסכל כל ניסיון של המדינה לפגוע בזכויות שלהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!