דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

רן ארז: "לא נפתח את שנת הלימודים הבאה אם לא יהיה הסכם שכר"

יו"ר ארגון המורים במסיבת עיתונאים היום (ה'): "יהיו שביתות נוספות, אנחנו מפסיקים כל קשר עם משרד החינוך" | הארגון השבית הבוקר לשעתיים את מערכת החינוך במחאה על הקיפאון במשא ומתן, ויעתור לבית הדין לעבודה נגד ניכוי שכר למורי התיכונים במאי בעקבות העיצומים שנקטו

רן ארז (צילום: סוניה גרשפט)
רן ארז (צילום: סוניה גרשפט)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

"לא נפתח את שנת הלימודים הבאה אם לא יהיה הסכם שכר", אמר רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר (חמישי). "יהיו עוד שביתות כמו שהיו היום. אנחנו מפסיקים כל קשר עם משרד החינוך. לא נשתף פעולה עם כל רפורמה שמשרד החינוך מבצע – כולל הרפורמה הנוכחית של לימודים אקדמיים בתיכון. נגיש עתירה ביום ראשון הקרוב נגד ניכוי השכר. אנחנו בטוחים שהדבר הוא לא חוקי וננצח".

נציגי הארגון צפויים להיפגש ביום ראשון ב-14:00 עם נציגי האוצר כדי להמשיך במשא ומתן. הארגון השבית הבוקר לשעתיים את מערכת החינוך, במחאה על הקיפאון במשא ומתן על הסכם שכר חדש למורים, וצפוי להחריף את העיצומים. הארגון יעתור לבית הדין לעבודה נגד ניכוי שכר למורי התיכונים במאי בעקבות העיצומים שנקטו – כך הודיעה עו"ד סיגל פעיל, שמייצגת את הארגון, בכנס האחד במאי של ההסתדרות שנערך אתמול. בארגון רוצים למנוע את ניכוי השכר, בגובה אלפי שקלים, ממשכורת מאי.

"אנחנו בקרב על עתיד המדינה", אמר ארז. "קשה לומר זאת ברמה האישית. התקשורת צינית, אבל אולי אתם יכולים להבין יותר טוב מה אנחנו הולכים לעשות. זה מזכיר לי את ילדותי ברומניה, כשזרקו עליי אבנים וקראו לי יהודי מסריח. ופה אנחנו נאבקים שיהודים יישארו בארץ ולא יעזבו.

"משרד החינוך איננו. רפורמות נשלחות לכל עבר, כותרות כל כמה ימים וכולי. שר החינוך ושר האוצר מונחים על ידי פורום קהלת לפרק את מערכת החינוך, לפרק את הערבות ההדדית ואת עובדי הקבלן. חוזים אישיים והפרטת מערכת החינוך יפגעו גם בהורים וגם תלמידים. אינני יכול לתת על זה יד.

"אין פה מאבק על כסף. סיכמנו בעל פה את תוספות השכר, ואחרי שפתחנו שנה משרד האוצר אמר לנו 'לא תקבלו תוספות שכר אם לא תכניסו חוזים אישיים ותפרקו את מערכת החינוך'. חייבים מערכת חינוך ציבורית ממלכתית שבה מלמדים תכני ליבה".

מורי התיכונים עובדים כבר שנתיים ללא הסכם שכר בתוקף. בספטמבר האחרון הגיעו האוצר וארגון המורים לסיכום על תוספות שכר למורים, לאחר מאבק שניהל הארגון. הסיכום כלל גם תשלום מקדמות של 2,400 ש"ח בחודש, סכום עליית השכר שסוכמה, עד לחתימת הסכם קיבוצי. אך מאז המשא ומתן לא התקדם, ולטענת הארגון, האוצר מנסה לכפות עליו להסכים לרפורמות שונות, כמו העברת המנהלים וחלק מהמורים להעסקה בחוזים אישיים, כתנאי לחתימת ההסכם. באוצר טוענים שהארגון הסכים לרפורמות הללו במו"מ בקיץ, ובארגון מכחישים זאת בתוקף.

בפברואר האחרון החל ארגון המורים בעיצומים, במחאה על הקיפאון במשא ומתן. העיצומים כוללים אי מתן ציונים ואי השתתפות בפעילויות חוץ מעבר לשעות הלימודים, וכן בישיבות, השתלמויות וטקסי סיום.

בתגובה לעיצומים הודיע במרץ הממונה על השכר באוצר, אפי מלכין, על ניכוי המקדמות  ועל ניכוי שכר בגלל העיצומים, בטענה שהארגון נסוג מכוונתו לחתום הסכם שכר.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!