דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

גלנט אישר מינוי 5 אלופים חדשים לצה״ל, בהם שלומי בינדר לראש אמ״ן ואבי בלוט למפקד פיקוד מרכז

חמשת המפקדים שקודמו בלטו במהלך המלחמה, ויועלו לדרגת אלוף בהתאם להמלצת הרמטכ"ל ושר הביטחון | דן גולדפוס יהיה מפקד הגיס הצפוני, אביעד דגן ראש אגף התקשוב ודוד בר כליפא ראש אכ״א | בן גביר דרש מנתניהו לפטר את גלנט

שר הביטחון גלנט בגבול הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון גלנט בגבול הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אורן דגן

דובר צה"ל הודיע הערב (חמישי) כי בתום תהליך ממושך סיכמו שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי על מינוי חמישה אלופים חדשים שייכנסו לתפקידם בחודשים הקרובים.

לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה תת-אלוף אבי בלוט; לתפקיד ראש אגף המודיעין ימונה תת-אלוף שלומי בינדר; לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה ימונה תת-אלוף דן גולדפוס; לתפקיד ראש אגף כוח האדם ימונה תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא; ולתפקיד ראש אגף התקשוב ימונה תת-אלוף אביעד דגן.

בדובר צה״ל הוסיפו כי "סוכם על קידום מפקדים שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת 'חרבות ברזל', לתפקידים בפורום המטה הכללי. שר הביטחון אישר את המלצת ראש המטה הכללי למינויים".

שר הביטחון יואב גלנט עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויי האלופים, לפני פרסום הדברים על-ידי דובר צה"ל. גורמים ביטחוניים אמרו כי "גלנט עיצב עם הלוי את פני המטכ"ל החדש, והוביל את הקריטריון לפיו מי שהצטיין במלחמה יקודם, מי שצריך להוכיח עצמו יישאר בתפקידו ומי שלא הצטיין בתפקידו – יסיים את דרכו". לדברי הגורמים, "גלנט והלוי סבורים שרענון הוא חלק מהתמודדות צה"ל עם המצב המבצעי למול 7 גזרות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להדיח את שר הביטחון יואב גלנט, וטען כי "הוא אינו ראוי להמשיך לכהן כשר הביטחון". בן גביר אמר את הדברים על רקע אישור מינוי האלופים בצה"ל, והוסיף: "לגלנט, ממובילי הקונספציה ואחד מהאחראים הבולטים למחדל ה-7 באוקטובר, אין מנדט לאשר מינוי אלופים ולעצב את המטה הכללי הבא של צה"ל".

לדבריו, "המינויים עליהם החליט גלנט יחד עם הרמטכ"ל מלמדים כי הוא מצפצף על הציבור באופן מוחלט. אין לזה קשר לזהות הקצינים שמונו, שייתכן שחלקם ראוי מאוד, אלא לעצם ההחלטה שלו להמשיך כאילו לא קרה תחת אחריותו כשר ביטחון המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לעצור את השערורייה", ואמר כי "הגיע העת שרה"מ, הנושא באחריות העליונה, ייקח לידיו את המושכות – ויעמיד את שר הביטחון והרמטכ"ל במקום". הוא הוסיף: "ללא קשר לזהות הקצינים, מינויי אלופי צה"ל שיובילו את התיקון של הצבא לאחר המחדל לא יכול להתבצע על ידי הרמטכ"ל שחתום על המחדל הצבאי. זה לא לגיטימי, לא כך מתקנים, לא כך מחזירים את האמון ולא כך ממנים צמרת חדשה לצבא שתפיסותיו צריכות תיקון ותחלופה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: ״מינוי קצינים בצה״ל הוא תפקידם וחובתם של הרמטכ״ל ושר הבטחון. הנסיון המופקר של בן גביר וסמוטריץ׳, שני קומבינטורים שלא באמת שירתו בצבא, להשתלט גם על צה״ל – לא יצליח.

אם מישהו צריך להתפטר הרי זו הממשלה המופקרת וההרסנית הזו שבמשמרת שלה ספגנו את הטבח הנורא בתולדות המדינה ומנהלת מאז מערכה מדינית כושלת ומסוכנת. מאחל הצלחה בתפקידם לאלופים החדשים. תדע כל אם עבריה שגורל בניה לא מופקד בידי קיצונים משיחיים וחסרי אחריות, אלא בידי קצינים רבי נסיון שיגנו על עם ישראל״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!