דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

'גורם מדיני': לא נסכים לסיום המלחמה, גנץ בתגובה: "לא להפיץ היסטריה משיקולים פוליטיים"

האיתותים מחמאס על תשובה חיובית להצעת המתווכות מחריפים את הוויכוח בתוך הממשלה על עסקת חטופים נוספת בתמורה להפסקת אש | השר סמוטריץ': "עסקת כניעה שתביא לסיום המלחמה ללא ניצחון מוחלט היא אסון. רפיח עכשיו"

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ (צילום: תומר נויברג/ פלאש90)
השר בני גנץ, חבר בקבינט המלחמה (צילום: תומר נויברג/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

האיתותים מחמאס על תשובה חיובית להצעת המתווכות מחריפים את הוויכוח בתוך הממשלה על עסקת חטופים נוספת בתמורה להפסקת אש.

בהודעה שפורסמה היום בשם 'גורם מדיני', ולפי כתבים מדיניים פורסמה על ידי לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאמר ש"בניגוד לפרסומים בתקשורת, ישראל לא תסכים להפסקה מוחלטת של המלחמה, ולא תוותר על הפעולה ברפיח, אלא לכל היותר תסכים ל'הפוגה' למען שחרור החטופים". בהמשך פורסמה הודעה נוספת מפי 'גורם מדיני', לפיה "הפרסומים כאילו ישראל הסכימה לסיום המלחמה כחלק מעסקת חטופים או שישראל תאפשר מתן ערבויות מצד המתווכות לסיום המלחמה-אינם נכונים. עד רגע זה חמאס לא ויתר על דרישתו לסיום המלחמה, ובכך הוא מסכל את האפשרות להגעה להסכם".

עוד פורסם שהמשלחת ישראלית לא תצא לרפיח עד לקבלת תשובת חמאס הרשמית להצעת המתווכות. ב-Ynet פורסם שההחלטה לא נידונה בקבינט המלחמה.

שעות לאחר ההודעה הראשונה אמר השר בני גנץ, החבר בקבינט המלחמה: "טרם התקבלה תשובה רשמית למתווה. לכשתתקבל – יתכנס קבינט ניהול המלחמה וידון בה.
עד אז, מציע ל'גורמים המדיניים' ולכלל מקבלי ההחלטות להמתין לעדכונים רשמיים, לנהוג בקור רוח ולא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הודיע על התנגדותו לעסקה המוצעת: "לממשלת ישראל יש מנדט אחד בלבד – לנצח", כתב סמוטריץ', "עסקת כניעה שתביא לסיום המלחמה ללא ניצחון מוחלט היא אסון. רפיח עכשיו".

בעיתונות המצרית דווח כי משלחת חמאס הגיעה לקהיר לשיחות המו"מ. לפי דיווח הבוקר (שבת) מפי "גורם ערבי מיודע" לא-שרק אל-אווסט, עיתון בערבית בבעלות משפחת המלוכה הסעודית שיוצא לאור בלונדון, חמאס מתייחס בחיוב למתווה המצרי להפסקת אש ושחרור חטופים.

לפי הדיווח בא-שרק אל-אווסט, חטופים ישוחררו בשלושה שלבים לפחות: בשלב הראשון  קשישים, חולים ונשים שאינן חיילות; בשלב השני שאר האזרחים; ובשלב השלישי חיילים וחיילות. לפי המקור, הפרטים האחרונים יידונו היום בשיחות המו"מ בקהיר.

לפי הודעת חמאס על יציאת המשלחת לקהיר, המשלחת תגיע "ברוח חיובית", כדי להגיע להסכם "שיימלא את דרישות עמנו להפסקה כוללת של התוקפנות, נסיגת כוחות צה"ל, חזרת העקורים, תחילת שיקום הרצועה והשלמת עסקת חליפין רצינית". אתמול הגיע לקהיר ראש ה-CIA וויליאם ברנס, במטרה להאיץ את המשא ומתן.

הערב נערכה עצרת של מטה משפחות החטופים בקריאה לעסקה. משה נאוטרה, אביו של החטוף עומר נאוטרה, אמר בעצרת: "אנחנו קוראים לראש הממשלה – גלו תושיה, גלו אומץ לב, עשו מה שצריך כדי להחזיר את החטופים הביתה. קדושת החיים והתקומה מחייבים את החזרתם הביתה".

במקביל פורסם מכתב לראש הממשלה נתניהו ממשפחות חטופים בפורום תקווה, המייצג משפחות שמתנגדות לעסקה. המשפחות דרשו מראש הממשלה לצאת למבצע צבאי ברפיח, שיסייע לשחרר את כל החטופים ולא רק את חלקם. לדברי המשפחות, "שחרור החטופים כעת, והכרעת החמאס הרצחני, הן המטרות העליונות שלשמן הוקם צה"ל והן מטרות המלחמה כפי שהצהרת פעמים רבות. כל עצירה של המלחמה בימים אלו
חוטאת למטרות המלחמה. על תושבי עזה והחמאס לסבול בכל יום שהחטופים אינם בביתם. אזרחי עזה צריכים להיות מפוחדים ונרדפים ולחפש מקלט מידי לילה, עד שיוחזרו החטופים כולם ואיתם גם הביטחון והגאווה של מדינת ישראל. אם אינך יכול לעמוד בלחצים ולהורות לצה"ל לנצח, אנא קום והתפטר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!