דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליפות אפריקה בכדורגל / גאנה וגרנט ברבע גמר. מצרים ניצחה אך לא הבטיחה את עלייתה

הקפטן הותיק אסמואה ג'יאן הכריע את מאלי בנגיחה אדירה | מצרים ניצחה את אוגנדה המפתיעה רק בדקה ה-89', אחרי בישול של סלאח | גרנט: "אחרי הטורניר אעזוב את גאנה, מקווה שהזיכרון האחרון יהיה הטוב מכולם"

אברהם גרנט (צילום ארכיון: נועם מוסקוביץ \ פלאש90)
אברהם גרנט (צילום ארכיון: נועם מוסקוביץ \ פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בית ד' עדיין לא עומד בציפיות המוקדמות, ומקמץ בשערים. אמש, שתי הנבחרות הפייבוריטיות בבית, גאנה ומצרים, השיגו נצחונות חשובים בדרכן לשלב הבא, אבל עם יכולתן הירודה בכיבוש שערים הן עשויות להיעצר בשלב רבע הגמר. במחזור הבא ייפגשו שתי המוליכות לקרב על ראשות הבית, כאשר למאלי יש עדיין סיכוי תאורטי להעפיל לרבע הגמר על חשבונם של המצרים.

גאנה (אסמואה ג'יאן 21') – מאלי 0:1

נבחרת גאנה ומאמנה אברהם גרנט עשתו את המוטל עליהם והבטיחו את עלייתם לשלב רבע הגמר, עם ניצחון 0:1 על נבחרת מאלי, משער יפיפה שננגח מראשו של אסמואה ג'יאן.

"הכוכבים השחורים" לא היו במיטבם והשיגו גם הפעם ניצחון דחוק בשער בודד, שאומנם עזר להם להבטיח את עלייתם לשלב הבא אבל הם עדיין רחוקים מהיכולת שציפו מהם להפגין.

דקה 17: לאחר פתיחת משחק שקולה באיצטדיון פור ז'נטיל, גאנה השיגה את ההזדמנות הראשונה לשער כאשר אנדרה אייו קיבל כדור בתוך הרחבה, עשה סיבוב יפה והחטיא מחמישה מטרים.

דקה 19: מאלי תוקפת במרץ ומשיגה כדור קרן, הכדור מוגבה לרחבה ומגיע לראשו של הבלם מולה וואגה שנוגח מעל השער.

דקה 21: ג'ורדן אייו המצויין פורץ מצד ימין, מגביה כדור נפלא לרחבה שפוגש בראשו של הקפטן הוותיק אסמואה ג'יאן שנוגח בצורה מדוייקת ועוצמתית אל הפינה הימנית של שוער מאלי, שמזנק לכדור אבל לא מצליח להדוף נגיחה מדוייקת וחזקה שכזו. 0:1 לגאנה.

עם כיבוש השער שחקני גאנה ביצעו את חגיגת הגול המסורתית שלהם בתנועת רכיבה לאחור ולאחר מכן הניפו חולצות עם הכיתוב "Get well baba" לכבוד המגן באבה רחמן שנפצע וגמר את הטורניר ב-0:1 על אוגנדה ביום שלישי.

"הכוכבים השחורים" הורידו מעט את הרגל מדוושת הגז ושחקני מאלי זיהו זאת והחלו לתקוף.

דקה 52: מאלי מפספסת הזדמנות מצויינת לשער שיוויון כאשר החלוץ מוסא מארגה, מקבל כדור טוב ברחבה וממרחק חמישה מטרים אלכסונית לשער, בועט לעננים.

דקה 54: מאלי מוסיפה ללחוץ וכמעט סוחטת פנדל, סאליף קוליבאלי בעט מקצה הרחבה החוצה ושחקני מאלי טענו לנגיעת יד של אנדרה אייו, אבל השופט לא השתכנע.

שחקני מאלי המשיכו לסכן את שערו של ראזק ברימה שהפגין קור רוח וביטחון רב בין הקורות.

דקה 90: זה כבר היה הכי קרוב לשיוויון כאשר החלוץ קאליפה קוליבאלי הגיע להזדמנות מצויינת בתוך הרחבה, אבל נעצר אצל השוער רזאק ברימה ששוב סיפק הצלה נהדרת ושמר על התוצאה עבור נבחרתו.

בסיום המשחק הודיע אברהם גרנט בראיון ל-BBC כי יעזוב את נבחרת גאנה בסיום אליפות אפריקה הנוכחית ובכך שפך המאמן הישראלי אור על השאלה שהעסיקה רבים: "באתי לגאנה לשנתיים והארכנו את ההתקשרות לשנתיים ושלושה חודשים כי עלינו לאליפות אפריקה. תמיד יהיו לי זיכרונות חיוביים מכאן, אבל אנו מקווים שהזיכרון האחרון יהיה הטוב מכולם".

מצרים (עבדאללה אל סעיד 89') – אוגנדה 0:1

המשחק השני בבית הפגיש את ה"הפרעונים" ממצרים שכל דבר חוץ מניצחון על "העגורים" מאוגנדה היה מסכן את הישארותם בטורניר.

המשחק לא התעלה לרמה גבוהה והתאפיין בהגנות קשוחות ובהחמצות רבות עד שלבסוף בדקה ה-89' כשהיה נראה כי המשחק יסתיים בתיקו מאופס, הגיע השער המכריע מרגליו של עבדאללה אל סעיד שקבע את תוצאת הסיום 0:1 ונתן הרבה אוויר לנשימה ל"פרעונים".

המצרים פתחו עם עיסאם אל-חדרי בן ה-44 בין הקורות בשל פציעתו של השוער אחמד אל שנאווי במהלך המשחק הקודם נגד מאלי.

מנגד, האוגנדים עלו כנבחרת מגובשת ולוחמנית ולא הראו רגשי נחיתות מול השמות הגדולים של שחקני מצרים.

דקה 20: מוחמד סלאח, שחקנה של רומא באיטליה, פורץ בסערה לרחבת השער של אוגנדה, מנסה לעבור את השוער שסוגר היטב את הפינה ולא מאפשר לסלאח להגיע למצב בעיטה.

דקה 25: עבירה שנשרקת לחובתו של טארק חאמד לאחר שביצע עבירה חריפה על פארוק מיה האוגנדי הזריז שמזכה אותו בכרטיס צהוב.

דקה 51: הפתעה גדולה בפתח, כאשר התקפה מתפרצת של אוגנדה מגיעה לרגליו של של אוצ'איה שמכניע את השוער אל חדארי, אבל השער נפסל בטענה לנבדל.

דקה 75: המצרים רוצים כל כך להבקיע את שערם הראשון בטורניר ומרבים לתקוף. הגבהה נהדרת מגיעה לראשו של מרואן מוחסן, אך הכדור עובר מעל השער.

בדקה 80: המאמן הקטור קופר מחפש להוסיף מחץ להתקפה ומכניס למשחק את מחמוד "טרזגה" חסן שמכונה כך בשל דמיונו לחלוץ האגדי של נבחרת צרפת בעשור הקודם.

דקה 89: "הפרעונים" צרים על שערו של דניס אוניאגו, שמציל פעם אחר פעם את נבחרתו מספיגת שערים, אך הפעם גם הוא לא מושיע, כאשר מוחמד סלאח שולח כדור חזק למחליף עבדאללה אל סעיד שמשחרר כדור שטוח וחכם בין רגליו של השוער האוגנדי ומקפיץ באוויר את הספסל המצרי שמשחרר אנחת רווחה גדולה.

השער הזה נשמר עד לסיום המשחק בו נבחרת מצרים מנצחת 0:1 ועולה למאזן של 4 נקודות במקום השני בבית.

מצטיין הערב: עבדלאללה אל סעיד (31, מצרים)

למרות שנכנס למשחק כמחליף רק בדקה-59, אל סעיד הוא גיבור היום במצרים, לאחר שכבש בדקה ה-89 את שער הניצחון במשחק והשער הראשון של "הפרעונים" בטורניר. בכך הסדיר את קצב פעימות הלב של המאמן הקטור קופר ושל האומה המצרית כולה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!