דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

המשטרה פשטה והחרימה ציוד ממשרדי ערוץ אל-ג׳זירה בירושלים

וכוחות ימ״ר ופקחי משרד התקשורת הגיעו ופעלו במשרדי הערוץ | "הוט" ו"יס" סגרו את שידורי הערוץ, ובמקביל האגודה לזכויות האזרח ביקשה מבג"ץ להוציא צו ביניים נגד המהלך | למרות החוק שאושר, השידורים באינטרנט צפויים להימשך

משרדי ערוץ אל-ג׳זירה בישראל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
משרדי ערוץ אל-ג׳זירה בישראל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שעות ספורות אחרי שהממשלה הצביעה בעד סגירת ערוץ אל-ג'זירה בישראל, כוחות ימ"ר יחד עם אנשי משרד התקשורת פשטו על משרדים ועמדת שידור של הערוץ שפועלים מחדר בית מלון אמבסדור במזרח ירושלים.

במקביל, חברות "הוט" ו"יס" השביתו את שידורי הערוץ, והאגודה לזכויות האזרח פנתה לבג"ץ בדרישה דחופה שיוציא צו ביניים נגד סגירת הערוץ בישראל – כחלק מעתירה שכבר הוגשה בנושא.

האירועים התרחשו לאחר שהשרים אישרו מוקדם יותר את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי לסגור את הערוץ בישראל. ההחלטה עברה פה אחד – שרי המחנה הממלכתי לא הגיעו לישיבת הממשלה ולא השתתפו בהצבעה.

ההחלטה מורה על סגירת הערוץ למשך 45 ימים וניתן להאריכה ל-45 ימים נוספים. החוק נכנס מיידית לתוקף אך נתון לביקורת של שופט ב-24 שעות הקרובות. הצו מאפשר בין היתר את סגירת משרדי הערוץ בארץ, החרמת ציוד שידור, מניעת שידורי כתבי הערוץ, הסרת הערוץ מחברות הכבלים והלוויין, חסימת אתרי האינטרנט שלו, שלילת תעודות לע"מ מכתביו ועוד.

חברות הכבלים והלוויין "הוט" ו"יס" השביתו כאמור את שידורי הערוץ בעקבות החלטת הממשלה, ובערוץ מופיעה כעת ההודעה: "בהתאם להחלטת הממשלה, הופסקו שידורי תחנת אל ג'זירה בישראל". מ"הוט" נמסר: "חברת HOT מעדכנת כי בהתאם להחלטת הממשלה ומשרד התקשורת, החל מהיום הופסקו שידורי ערוץ אל-ג׳זירה בפלטפורמות השידור של החברה".

כמה ימים לאחר שהצעת החוק אושרה בכנסת, עתרה האגודה לזכויות האזרח כנגד הוראת השעה, וטענה נגד חוקתיות החוק נוכח הפגיעה בחופש הביטוי וחופש העיתונות. כעת ביקשו באגודה מבית המשפט העליון להוציא צו ביניים נגד המהלכים, בדומה לפעולות שננקטו כאשר היועצת המשפטית לממשלה אישרה את החוק.

החוק בישראל לא מאפשר סגירת ערוץ, השידור באינטרנט צפוי להימשך

למרות חסימת האפשרות לצפייה דרך הטלוויזיה והפשיטה על משרדי הערוץ, השידור החי דרך יוטיוב ושלל ערוצי אינטרנט עדיין קיים בישראל, והממשלה עשויה להתקשות בהחלת מניעה מוחלטת מהאזרחים המעוניינים לצפות בשידוריו. כמו כן, לא ברור כיצד תיאכף הגעה של צוותי סיקור מצומצמים (גלויים או סמויים) דרך נתב״ג או במחסומי הכניסה לישראל מיהודה ושומרון.

החוק כלל לא מאפשר סגירת ערוץ, אלא קובע כי המדינה יכולה להחרים ציוד שידור ולמנוע גישה לשידוריו באינטרנט דרך ספקי אינטרנט ישראליים. אלא שגם סנקציות אלו מדוללות מאוד וחסימת השידורים באינטרנט קלה לעקיפה.

כמו כן, אין יכולת חסימה של השידורים באמצעות לוויין ויש החרגה בחוק של טלפונים סלולריים, כך שעובדי הערוצים ה"סגורים" יכולים להמשיך לשדר מישראל באמצעות טלפונים אישיים במקום מצלמות טלוויזיה. אל-גז'ירה גם מעביר את שידוריו בפלטפורמת יוטיוב של גוגל, שלא צפויה להיחסם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!