דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / צוות המו"מ הישראלי: לומדים את הסכמת חמאס לעומק; התקיפות ברפיח נמשכות, מטח מעזה לעוטף

מוקדם יותר הודיעה חמאס שתקבל את ההצעה המצרית והקטארית להפסקת אש | סמל מיכאל רוזל, לוחם בחטיבת הנח"ל, נהרג באירוע בו נהרגו שלושה לוחמים נוספים | צה"ל תקף במזרח רפיח, גלנט והלוי אישרו תוכניות למבצע בעיר | חילופי אש כבדים בגבול הצפון עקב פגיעת כטב"ם בבית במטולה

  • כ-1,500 מפגינים חוסמים את דרך בגין בקריאה לממשלה להסכים לעסקה (צילום: אורן דגן)
    כ-1,500 מפגינים חוסמים את דרך בגין בקריאה לממשלה להסכים לעסקה (צילום: אורן דגן)
  • עשן בעקבות תקיפות ישראליות בדרום רצועת עזה, מבט מרפיח (צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90)
    עשן בעקבות תקיפות ישראליות בדרום רצועת עזה, מבט מרפיח (צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90)
  • סמל מיכאל רוזל ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
    סמל מיכאל רוזל ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
  • חיילי שריון ונח״ל סמוך לגבול לבנון (צילום ארכיון: מיכאל גלעדי/ פלאש90)
    חיילי שריון ונח״ל סמוך לגבול לבנון (צילום ארכיון: מיכאל גלעדי/ פלאש90)
  • תוואי פינוי האוכלוסייה ברפיח והרחבת המרחב ההומניטרי (גרפיקה: דובר צה"ל)
    תוואי פינוי האוכלוסייה ברפיח והרחבת המרחב ההומניטרי (גרפיקה: דובר צה"ל)
  • עקורים במחנה אוהלים ברפיח, 5 במאי 2024 (צילום:  REUTERS/Hatem Khaled)
    עקורים במחנה אוהלים ברפיח, 5 במאי 2024 (צילום: REUTERS/Hatem Khaled)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-213 למלחמה: חמאס פרסם הודעה רשמית: "איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס, ערך שיחת טלפון עם ראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד בן עבדול רחמן אל תאני, ועם שר המודיעין המצרי, מר עבאס כאמל, והודיע ​​להם על אישור תנועת חמאס להצעתם לגבי הסכם הפסקת האש".

בכיר ישראלי אמר כי צוות המו״מ "לומד לעומק" את ההצעה. בהתייחסויות נוספות שפורסמו טוענים גורמים בכירים כי ההצעה שחמאס הסכים לה אינה ההצעה שישראל דנה בה עם מצרים: "מדובר בהצעה חד-צדדית ללא מעורבות ישראלית. מדובר כאן בתרגיל של החמאס שנועד להציג את ישראל כסרבנית". בהתייחסות נוספת מסר אחד הגורמים: "מדובר בהצעה שלא מוכרת לישראל וארה"ב – ולא עלתה בשיחת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא ג'ו ביידן".

סגן יו"ר חמאס בעזה, חליל אל-חיה, אמר בריאיון לאל-ג'זירה כי שחרור החיילים החטופים הוא השלב האחרון של עסקת חילופי השבויים, ולא יתקיים עד שתוכרז הפסקת אש קבועה בשלב השני. לדבריו, "ההצעה שהציגו בפנינו המתווכים בקטאר ובמצרים כוללת 3 שלבים – נסיגה מוחלטת מעזה, החזרת העקורים וחילופי שבויים".

ההיערכות לכניסה לרפיח נמשכת. לאחר שבצה"ל קראו לתושבים במזרח רפיח להתפנות זמנית לאיזור ההומניטרי במואסי, שאותו צה"ל מרחיב, הפלסטינים מדווחים על תקיפות נרחבות במזרח רפיח, באותם אזורים שמהם נקראו להתפנות. מצה"ל נמסר כי יאפשר הרחבה של היקף הסיוע ההומניטרי לרצועה, בשיתוף פעולה עם ארגונים בינלאומיים ומדינות נוספות.

צה"ל אישר שחיל האוויר תקף אמש ברפיח, ומסר שהתקיפה הייתה במוקד ממנו בוצע אמש הירי לכרם שלום, שגרם למותם של שלושה לוחמים בצה"ל. מוקדם יותר, ברויטרס פורסם כי גורמי בריאות פלסטיניים דיווחו על לפחות 19 הרוגים פלסטיניים, ואילו ברשת אל מיאדין המזוהה עם חיזבאללה דווח על לפחות 22 הרוגים.

חילופי אש כבדים מתנהלים בגבול הצפון, עקב פגיעת כטב"ם נפץ בבית במטולה. אזעקות והתרעה על חדירת כלי טיס עוין נשמעו בקריית שמונה, במטולה וברבים מיישובי הגליל העליון. מוקדם יותר נשמעו אזעקות גם בקצרין ובקדמת צבי שברמת הגולן. חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לגולן, ומצה"ל נמסר כי זוהו כ-30 שיגורים מלבנון לגולן, כי לא דווח על נפגעים, וכי כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

מטה משפחות החטופים: מברכים על יציאת המשלחת למשא ומתן, דורשים לא לחזור ללא עסקה

ממטה משפחות החטופים נמסר: "אנו מברכים את ראש הממשלה וקבינט המלחמה, על הדיון המהיר וההחלטה להוציא את משלחת המו״מ כדי למצות את עמדת חמאס ולהפכה לעסקה להחזרת כלל החטופים! זה הזמן לדרוש מצוות המו״מ – לא חוזרים מהמתווכת בלי עסקה חתומה!"

שלושה מפגינים נעצרו בתל אביב; איילון דרום נפתח לתנועה

הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני קיבל עליו אחריות לירי לעוטף עזה

לאחר התרעות צבע אדום בעוטף עזה: שברי יירוט נפלו בחצר בית בשדרות

מעיריית שדרות נמסר בעקבות הפעלת התרעות צבע אדום בעיר, כי שוגרו לעברה 6 רקטות. 2 מהן יורטו ו-4 נפלו מחוץ לעיר. שברי יירוט נפלו בחצר בית ללא נפגעים בגוף, נזק נגרם לרכוש.

התרעות צבע אדום בעוטף עזה

התרעות צבע אדום הופעלו בגבים, מכללת ספיר, שדרות, איבים, ניר עם ומפלסים.

מפגינים בתל אביב פרצו את מחסומי המשטרה ומנסים להגיע לנתיבי איילון

מפגינים בעד עסקה לשחרור החטופים פרצו לפני זמן קצר את מחסומי המשטרה בתל אביב והחלו לרדת לעבר איילון דרום במטרה לחסום את תנועת הרכבים.

דובר צה״ל: תוקפים ופועלים כעת באופן ממוקד נגד מטרות חמאס במזרח רפיח

כוחות צה״ל תוקפים ופועלים כעת נגד מטרות של ארגון הטרור חמאס באופן ממוקד במזרח רפיח.

לשכת רה״מ: הקבינט החליט להמשיך בפעולה ברפיח ולהוציא משלחת למו״מ בקהיר

לשכת ראש הממשלה: קבינט המלחמה החליט פה אחד שישראל ממשיכה בפעולה ברפיח כדי להפעיל לחץ צבאי על החמאס במטרה לקדם את שחרור חטופינו ושאר מטרות המלחמה.

במקביל, אף שהצעת החמאס רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל, ישראל תשלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם בתנאים שמקובלים על ישראל.

דיווח בעזה: צה״ל פתח בגל תקיפות מהאוויר והיבשה על מזרח העיר רפיח

רה״מ ושרי קבינט המלחמה החלו בהתייעצות טלפונית לאחר תשובת חמאס

הבית הלבן: תשובת חמאס הגיע בתום דיונים שניהל ראש ה-CIA, אנחנו בשעה קריטית

כ-1,500 מפגינים חוסמים את דרך בגין בקריאה לממשלה להסכים לעסקה

(צילום: אורן דגן)
(צילום: אורן דגן)

מטה משפחות החטופים: על הקבינט לקבל את הסכמת חמאס לעסקה

ממטה המשפחות נמסר בתגובה להודעת חמאס על קבלת ההצעה המצרית להפסקת אש: "אנו מברכים על הודעת חמאס לקידום הפסקת האש, מה שמקדם את חזרתם של 132 החטופות והחטופים שנמצאים בשבי חמאס כבר 7 חודשים. עכשיו הזמן של ממשלת ישראל, להוכיח במעשים את מחויבותה לאזרחיה – על הקבינט לקחת את הסכמת חמאס ולהפוך אותה לעסקה להחזרת כולם! השבת החטופים היא המפתח לביטחון הישראלי!"

מפגינים לשחרור החטופים חוסמים את רחוב בגין בתל אביב בשני הכיוונים

בכיר חמאס חליל אל-חיה: ההצעה כוללת נסיגה ישראלית מעזה

סגן יו"ר חמאס בעזה, חליל אל-חיה, אמר בריאיון לאל-ג'זירה כי שחרור החיילים החטופים הוא השלב האחרון של עסקת חילופי השבויים, ולא יתקיים עד שתוכרז הפסקת אש קבועה בשלב השני. לדבריו, "ההצעה שהציגו בפנינו המתווכים בקטאר ובמצרים כוללת 3 שלבים – נסיגה מוחלטת מעזה, החזרת העקורים וחילופי שבויים".

משפחות חטופים מתאספות בשער בגין בקריה על רקע הצהרת חמאס

דובר צה"ל הגרי: חיל האוויר תקף יותר מ-50 מטרות ברפיח; נערכים לפעולה קרקעית באזור

גורם ישראלי: לומדים לעומק את ההצעה שהסכים לה חמאס

בכיר ישראלי: "תרגיל של חמאס, זו לא ההצעה שעליה דנו עם המצרים"

גורם ישראלי בכיר הגיב להודעת חמאס על קבלת ההצעה המצרית והקטארית להפסקת אש ברצועה: "מדובר בהצעה חד-צדדית ללא מעורבות ישראלית. זו לא ההצעה עליה דנו עם המצרים. מדובר כאן בתרגיל של החמאס שנועד להציג את ישראל כסרבנית".

בהתייחסות נוספת מסר אחד הגורמים: "מדובר בהצעה שלא מוכרת לישראל וארה"ב – ולא עלתה בשיחת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא ג'ו ביידן".

סעודיה: "מזהירים מפני הסכנות של פעולה ישראלית ברפיח"

משרד החוץ הסעודי פרסם מסר חריף לישראל: "מזהירים מפני הסכנות של פעולה ישראלית ברפיח כחלק מהתוכנית להסתער על כל רצועת עזה ולעקור את התושבים. הממלכה מגנה לחלוטין את ההפרות הישראליות הבוטות וקוראת להפסיק את מעשי הטבח הללו".

בכיר בחמאס: קיבלנו את ההצעה המצרית והקטארית להפסקת אש

חמאס בהודעה רשמית: "איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס, ערך שיחת טלפון עם ראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד בן עבדול רחמן אל תאני, ועם שר המודיעין המצרי, מר עבאס כאמל, והודיע ​​להם על אישור תנועת חמאס להצעתם לגבי הסכם הפסקת האש".

שר הביטחון והרמטכ"ל דנו בתוכנית המבצעית לעיר רפיח

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש אגף המבצעים בצה"ל אלוף עודד בסיוק, כדי לדון בתוכניות המבצעיות הצפויות ברצועת עזה – בדגש על העיר רפיח, כך על פי משרד הביטחון.

לאחר האזעקה בגבים: נפילה בשטח פתוח סמוך לקיבוץ, לא דווח על נפגעים

צבע אדום בגבים ובמכללת ספיר

ביידן לנתניהו: הפסקת אש היא הדרך להגן על החטופים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חזר בשיחתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על החששות לגבי המבצע הצבאי ברפיח, והדגיש כי נמצאים שם יותר ממיליון עקורים מרחבי הרצועה. עוד אמר הנשיא בשיחתם כי השגת הסכם הפסקת אש היא הדרך הטובה ביותר להגן על החטופים שמוחזקים בעזה.

גלנט למשפחות החטופים: "גם לאחר תחילת הפעולה ברפיח, יימשכו כל המאמצים להשבתם"

שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום, כמדי שבוע, עם משפחות חטופים. גלנט השיב לשאלות המשפחות בנוגע לפעילות המבצעית המתוכננת ברפיח, ואמר כי מדינת ישראל ממשיכה כל העת במאמצים להשבת החטופים.

״הפעולות להשבת יקירכן נמשכות כל העת, גם בשעות אלה", אמר השר. "אנו מחויבים להשגת מטרות המלחמה, אך סירוב החמאס לכל מתווה שיאפשר את השבת החטופים, מחייב אותנו להתחיל את הפעולה ברפיח. בכל החלטה שאנו מקבלים, מבצעית או מדינית, משימת השבת החטופים עומדת לנגד עינינו. גם לאחר תחילת הפעולה ברפיח, יימשכו כל המאמצים להשבת החטופים״.

מצרים קראה לישראל להימנע מכניסה לרפיח: "עיתוי רגיש"

משרד החוץ המצרי קרא לישראל לפני זמן קצר להימנע מכניסה קרקרעית לרפיח, ואמרה שמבצע כזה טומן בחובו "סיכונים הומניטריים חמורים". המצרים קראו לישראל להפגין איפוק ולהימנע מהסלמה נוספת "בעיתוי הרגיש הזה", בשעה שהמשא ומתן נמשך.

על רקע המאמצים האמריקאים למניעת פעולה ברפיח: ביידן ונתניהו שוחחו

גורם בחמאס: מקפיאים את המשא ומתן ודוחים את יציאת המשלחת לקהיר

העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דיווח מפי גורם בחמאס כי הארגון החליט להקפיא את המשא ומתן ולדחות את יציאת המשלחת מטעמו לקהיר.

הבית הלבן: השיחות נמשכות, ביידן "יבהיר לנתניהו את עמדתו" על כניסה לרפיח

בכיר בבית הלבן אמר היום כי השיחות בנושא עסקת החטופים נמשכות. "אנחנו סבורים שעסקה לשחרור החטופים היא הדרך הטובה ביותר לשמור על חייהם ולהימנע מפלישה לרפיח בה למעלה ממיליון פלסטינים מוצאים מחסה", אמר. עוד אמר כי "הבהרנו לממשלת ישראל את עמדתנו לגבי פלישה קרקעית רחבה לרפיח", וכי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי לשוחח על כך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

צה"ל ביהודה ושומרון: מבצע לסיכול טרור החל בטול כרם, 4,000 מבוקשים נעצרו מתחילת המלחמה

כוחות רבים של צה״ל, שב"כ ומג״ב פועלים משעות הלילה במבצע לסיכול טרור בטול כרם, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ, כך על פי דובר צה"ל.

הלוחמים חיסלו עד כה מחבל חמוש, השמידו מעבדת מטענים, איתרו מעבדת מטענים נוספת ורובה קלאצ'ניקוב. כמו כן, כוחות הנדסיים חשפו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים, פשטו על מתחמים ומבנים, סרקו אחר אמצעי לחימה ותחקרו חשודים.

במקביל נעצרו הלילה 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. על פי דובר צה"ל, מתחילת המלחמה נעצרו כ-4,000 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, הבקעה והעמקים, כ-1,700 מהם משויכים לחמאס.

מקורות ביטחוניים מצריים ל'רויטרס': מצרים העלתה את רמת הכוננות בצפון סיני

המצרים מסרו כי הכוננות העולתה לאחר תחילת הפעילות הישראלית ברפיח.

משרד הבריאות בעזה: 34,735 פלסטינים נהרגו ו-78,108 נפצעו מתחילת המלחמה

מחבלי חמאס שיגרו הבוקר פצמ"ר אחד לעבר כוחות צה"ל במרכז הרצועה, אין נפגעים או נזק

הפצמ"ר שוגר לעבר כוחות ששהו במסדרון נצרים.

הפלסטינים מדווחים על תקיפות של צה"ל באזור מזרח רפיח

חיזבאללה קיבל אחריות על מתקפת כטב"מים מתאבדים באזור מטולה

דובר צה"ל: חיל האוויר תקף מחנה של כוח רדואן בדרום לבנון

דובר צה"ל מסר שמטוסי קרב תקפו כ-15 מבנים צבאיים ותשתיות טרור במחנה צבאי של כוח רדואן של חיזבאללה באזור ערב אל לויזה שבדרום לבנון.

כמו כן, דובר צה"ל אישר שכטב"ם נפץ חצה משטח לבנון למטולה.

כטב"ם התפוצץ במטולה, כטב"ם נוסף יורט

התרעה נוספת על חדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה ובגליל העליון

היישובים שאליהם מתייחסת ההתרעה: קריית שמונה, מטולה, משגב עם, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך, כפר גלעדי, תל חי, כפר בלום, דפנה, שאר ישוב, שמיר, כפר סאלד, להבות הבשן, עמיר, קיבוץ דן, שדה נחמיה, ע'ג'ר, שניר, הגושרים, גונן, נאות מרדכי.

דיווח ערבי: בתגובה למטח לגולן, צה"ל תוקף בג'בל אל-ראיאן שבדרום לבנון

הותר לפרסום: סמל מיכאל רוזל נהרג כתוצאה מהירי אל כרם שלום

מצה"ל נמסר שסמל מיכאל רוזל (18) מראשון לציון, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בעוטף עזה. הוא נהרג אמש באירוע שבו נהרגו גם סמ״ר ראובן מרק אסולין, סמ״ר עידו טסטה, וסמ״ר טל שביט ז״ל, כתוצאה מירי רקטות מרפיח לעבר כרם שלום.

אזעקה במטולה

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה וביישובי הגליל העליון

היישובים שאליהם ההתרעה מתייחסת: בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, תל חי, גונן, דפנה, הגושרים, כפר בלום, כפר סאלד, להבות הבשן, נאות מרדכי, ע'ג'ר, עמיר, קיבוץ דן, שאר ישוב, שדה נחמיה, שמיר, שניר.

בכיר חמאס: פינוי האוכלוסייה מרפיח היא הסלמה מסוכנת

בכיר בחמאס הגיב לידיעה על פינוי האזרחים ממזרח רפיח ואמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר ב"הסלמה מסוכנת שיהיו לה השלכות".

מועצה אזורית אשכול לתושבים: בקרוב יישמעו רעשי ירי, מקורם בפעילות צה"ל

לפי הודעת המועצה, רעשי ירי חזקים יישמעו בעיקר בחלקה הדרומי, ומקורו בפעילות מתוכנן של כוחות צה"ל.

דובר צה"ל: זוהו כ-30 שיגורים מלבנון לרמת הגולן

מדובר צה"ל נמסר בהמשך להתרעות בצפון, כי זוהו כ-30 שיגורים מלבנון לעבר רמת הגולן, כי בשלב זה לא דווח על נפגעים, וכי כוחות צה״ל תוקפים את מקורות הירי.

לשכת ראש הממשלה: "הטענה שרה"מ נתניהו טרפד שחרור חטופים היא הטעיה מכוונת"

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הטענה שרה״מ נתניהו ולא החמאס הוא זה שטרפד עסקת שחרור חטופים היא שקר מוחלט והטעייה מכוונות של הציבור". זאת לאחר פרסום בניו יורק טיימס על גורם ישראלי בכיר שטען כי הודעתו בשבת מנעה עסקה עם חמאס.

עוד נמסר מלשכת נתניהו: "החמאס הוא זה שמטרפד כל עסקה בזה שאינו זז מילימטר מדרישותיו הקיצוניות ששום ממשלה בישראל אינה יכול לקבל, ובראשן נסיגת ישראל מעזה והפסקת המלחמה. זה היה מאפשר לחמאס להשתלט מחדש צבאית על הרצועה, ולהתארגן ל-7 באוקטובר הבאים כפי שהבטיח לעשות.

סורוקה: 3 פצועים קשה מהירי לכרם שלום, 10 פצועים בסך הכול

צה"ל מאשר שהתקיף מהאוויר מטרות ברפיח, ההתקפות "במוקד ממנו בוצע אמש הירי לכרם שלום"

דובר צה"ל אישר שמטוסי חיל האוויר התקיפו הלילה מטרות ברפיח, ומסר שההתקפות בוצעו במוקד ממנו התבצע אמש הירי לכרם שלום, שגרם למות שלושה לוחמי צה"ל. בין המטרות שהותקפו: עמדת צליפה, מבנה צבאי ותשתיות טרור.

גלנט למזכיר ההגנה האמריקאי: חמאס מסרב לכל עסקה אפשרית, המשמעות היא תחילת פעולה ברפיח

משר הביטחון גלנט נמסר כי בשיחתו הלילה עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, פירט לו על המאמצים שעושה ישראל להגעה למתווה לשחרור חטופים והפסקת אש זמנית, וחמאס מסרב לכל הצעה שתאפשר זאת, מה שמשמעו – תחילת הפעולה הישראלית ברפיח. הלילה נמסר מטעם הפנטגון על השיחה, ללא אזכור דבריו אלו של גלנט, ונכתב כי אוסטין הדגיש שכל פעולה צבאית ישראלית ברפיח צריכה לכלול תוכנית אמינה לפינוי האזרחים ולהגעת סיוע הומינטרי.

אזעקה נוספת בקדמת צבי שבגולן

אזעקות ברמת הגולן ובעמק החולה: קצרין, קדמת צבי, נאות מרדכי

אזעקות נשמעו בקצרין ובאזור התעשיית קצרין, במושב קדמת צבי שברמת הגולן, ובקיבוץ נאות מרדכי שבעמק החולה.

צה"ל מזהיר תושבים במזרח רפיח מחזרה לעיר עזה, קורא להתפנות לאזור ההומניטרי המורחב

דובר צה"ל בערבית פרסם הודעה "לכל התושבים והעקורים באזור שוקה ובשכונות – אלסלאם, אלגניינה, טבת זרעא ואלביוק באזור רפיח" להתפנות לאזור ההומניטרי המורחב במוואסי. הוא הוסיף: "אנו מזהירים אתכם שהעיר עזה היא עדיין אזור לחימה מסוכן הימנע מחזרה צפונה מוואדי עזה. אנו מזהירים שלא להתקרב לגדר הביטחון המזרחית והדרומית".

חיל האוויר תקף מתחם צבאי של חיזבאללה בעומק לבנון

במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחם צבאי של חיזבאללה באזור א-ספרי שבעומק לבנון, כך מסר דובר צה"ל. מבנים צבאיים של חיזבאללה הותקפו אמש גם באיזורים רמיה, עייתא א-שעב ומרווחין.

עוד נמסר כי זוהו אמש שני שיגורים משטח סוריה למושב רמות מגשימים שבדרום רמת הגולן, שנפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי באמצעות ירי טנק.

צה"ל מרחיב את האיזור ההומינטרי במוואסי וקורא לתושבים במזרח רפיח להתפנות

צה"ל החל לפנות שכונות במזרח רפיח מהאוכלוסייה האזרחית

כוחות צה"ל החלו לפנות שכונות במזרח רפיח, לקראת פעולה צבאית ברפיח.

דובר צה"ל: חיל האוויר יירט הלילה כטב"ם בדרכו לישראל ממזרח

מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה במהלך הלילה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח, כך מוסר דובר צה"ל.

עוד נמסר כי הכלי היה במעקב על ידי כוחות צה״ל ולא היווה איום, כי בהתאם למדיניות לא הופעלו התרעות, וי אין נפגעים ולא נגרם נזק.

דיווח בתקשורת הערבית: 22 הרוגים פלסטינים בתקיפות חיל האוויר ברפיח

אל מיאדין המזוהה עם חיזבאללה דיווח הלילה (בין ראשון לשני) כי 22 פלסטינים נהרגו בתקיפות אוויריות של צה"ל ברפיח.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!