דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / מפכ"ל המשטרה: חקירות ראש הממשלה נמצאות בישורת האחרונה

רב ניצב רוני אלשיך ערך הבוקר (א') תדרוך לכתבים, במסגרתו אמר כי המשטרה עושה מאמצים לסיים את החקירה מהר ככל הניתן | עוד הוסף אלשיך כי "אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הוויכוח הוא בעיקר על הפרשנות" | בנושא האירוע באום אל-חיראן, חזר המפכ"ל על עמדת המשטרה כי מדובר היה בפיגוע דריסה

המפכ"ל לשעבר  רוני אלשייך. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
המפכ"ל לשעבר רוני אלשייך. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, אמר היום (ראשון) בתדרוך לעיתונאים כי חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצאות בישורת האחרונה. "אנחנו נותנים פוש כדי שזה לא יימתח יותר מדי זמן, אנחנו יודעים את הרגישויות הציבוריות סביב העניין הזה ואני מעריך שתוך כמה שבועות נהיה אחרי הכול" אמר אלשיך, "אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הוויכוח הוא בעיקר על הפרשנות".

רה״מ בנימין נתניהו לצד ארנון ׳נוני׳ מוזס (צילום: הדס פרוש | קוקו / פלאש 90).
רה״מ בנימין נתניהו לצד ארנון ׳נוני׳ מוזס (צילום: הדס פרוש | קוקו / פלאש 90).

על ההדלפות מהחקירה אמר אלשיך כי "כל מה שדולף לא בזמן – מאיין את החקירה. פה לא דלף כלום מהמשטרה. עשינו פה חקירה חודשים – שום דבר לא יצא החוצה. ברגע שאתה נוגע באנשים לכל אחד יש את האינטרס שלו. אני יודע מאיפה יצאה הדלפה. האם זה נוח? עדיף שלא יצא כלום. אבל צריך להבין – הנושא הקריטי זה היכולת שלנו לתשאל בסדר הנכון ולהביא תוצאה טובה. מעורבים בזה מעט מאוד אנשים שאפשר לספור אותם על קצת יותר יד אחת".

כזכור, בסוף דצמבר הורה היועץ המשפטי לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו בגין שתי פרשות. בתיק 1000 נחקר חשד שלפיו ראש הממשלה קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. תיק 2000 עוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס, שבהן עלה החשד כי האחרון הציע סיקור אוהד בעיתונו בתמורה לכך שהראשון יפעל לצמצום התפוצה של "ישראל היום".

עימותים אלימים באום אל-חירן (צילום: דוברות המשטרה)
עימותים אלימים באום אל-חירן (צילום: דוברות המשטרה)

המפכ"ל התייחס גם לאירוע באום אל-חיראן, שבמהלכו נדרס למוות שוטר מג"ב, רס"ב ארז (עמדי) לוי, בידי תושב הכפר יעקוב אבו אל-קיעאן. על הדיווח בחדשות 10, לפיו ייתכן שהכדור שפגע ברגלו של הנהג גרם לרגלו להינעל על דוושת הגז ולהאיץ, אמר כי "הטענה של נעילת הברך זה עניין מגוחך, אנחנו נמצאים כרגע בחקירה של מח"ש והם אמורים לבדוק את כל הדברים ולהגיע למסקנות. אבל כבר עכשיו אפשר לומר שסיפור הנעילה בברך זה לא נכון".

"מהרגע הראשון שהרכב יצא מהבית, השוטרים ניסו לעצור אותו" הוסיף אלשייך, "הם קראו לו לעצור, האירו בפנס, דפקו לו על החלון ועל פח האוטו. אבל הנהג החל להאיץ, השוטרים סיפרו בתחקירים כי היה ברור שמדובר באירוע דריסה מכוון והם קפצו הצדה כדי לא להיפגע. הם מיהרו כדי לעצור את הרכב מתוך הבנה שמדובר בפיגוע".

אמש הודיע משרד הבריאות כי אל-קיעאן נורה פעמיים, פעם באזור הכתף והגב ופעם ברגל – אולם לא ניתן לקבוע איזה מהקליעים פגע בו קודם ואם אחד מהם גרם להאצת המכונית. "חשוב להדגיש כי בשלב זה לא ניתן לקבוע איזה קליע נורה ראשון ואם היריות פגעו בגופו קודם או לאחר האצת הרכב לקראת הדריסה", נמסר ממשרד הבריאות. "הנושא עודנו מצוי בתהליך בדיקה במכון לרפואה משפטית".

לפי הדיווח בחדשות 10, הקליע נוסף שפגע בו בגבו גרם לו לדימום שנמשך קרוב לחצי שעה. כשצוותי מגן דוד אדום הורשו לטפל בו, נותר רק לקבוע את מותו, ונמנעה האפשרות לתחקר אותו.

בדיקת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) עשויה להימשך מספר שבועות, ובסופה תתקבל ההחלטה אם לחקור שוטרים שנטלו חלק בתקרית באזהרה בחשד לעבירות פליליות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!