דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
21.6°תל אביב
  • 23.2°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 22.5°באר שבע
  • 25.7°אילת
  • 20.0°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 21.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הרמטכ"ל הרצי הלוי: "יש לנו אחריות רבה ל-7 באוקטובר. שואפים מאז לתיקון"

רא"ל הלוי נאם בטקס הצדעה לנופלי מערכות ישראל: "אחריות רבה יש לנו לביטחון המדינה, אחריות רבה יש לנו באירוע הזה על תוצאותיו הכואבות. בעל כורחנו ניצבנו יחד מול תוצאות המתקפה הקשות"

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס הנחת דגלי ישראל על קרברי חללי צה"ל (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)
הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס הנחת דגלי ישראל על קרברי חללי צה"ל (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)
אורן דגן

הרמטכ"ל הרצי הלוי, נאם היום (רביעי) בטקס הצדעה לנופלי מערכות ישראל ואמר: "אחריות רבה יש לנו לביטחון המדינה, אחריות רבה יש לנו באירוע הזה על תוצאותיו הכואבות. בעל כורחנו ניצבנו יחד מול תוצאות המתקפה הקשות, ויחד אנו שותפים מאז לתיקון".

"מכובדיי, מראשית עצמאותנו מובאים חללי תקומת ישראל למנוחת עולמים בהר-הרצל", אמר הרמטכ"ל, בפתח דבריו. "מדי שנה אנו, ראשי ארגוני הביטחון והמודיעין, מתכנסים בהיכל הזיכרון שעל ההר לכבודם של הנופלים במערכות ישראל".

"לזכרם של לוחמים ורעים שהלכו מעימנו אנו עומדים כאן כל שנה כשותפים", המשיך הרמטכ"ל, "שותפות אינה מעשה שגרתי של שיתוף פעולה. שותפות היא הלך רוח של קשירת גורלות. שותפים קמים מבחירה ומתאחדים תחת ערכים משותפים. מטרתם אחת היא וארוכת־טווח, ורק יחד הם יכולים להשיגה".

"כאשר הם מצליחים, אין אח ורע להצלחתם", שיתף הרמטכ"ל, "בשעת קושי או מצוקה הם מוכנים לעשות הכול בעבור האחרים, ואם משיג אותם גורלם, הם גם נופלים יחדיו. שבעה חודשים חלפו מאז עמדנו כולנו מול מתקפה נפשעת וחסרת תקדים בתולדות המאבק על זכותו של העם היהודי לחיות ולשגשג בארץ אבותיו".

"אחריות רבה יש לנו לביטחון המדינה, אחריות רבה יש לנו באירוע הזה על תוצאותיו הכואבות", הסביר רא"ל הלוי, "בעל כורחנו ניצבנו יחד מול תוצאות המתקפה הקשות, ויחד אנו שותפים מאז לתיקון; בעל כורחם נפלו אנשינו כשהם נלחמים שכם-אל-שכם, ויחד הם פועלים מאז בכל יום, למענם של אזרחי מדינת ישראל ולהשבת הביטחון על כנו.

"לפני שעה קלה פקדתי את קברותיהם של חללי מלחמת "חרבות ברזל". טמונים שם אלה לצד אלה חיילי וחיילות צה"ל, לוחמים ומפקדים, אנשי השב"כ ושוטרי משטרת ישראל, שנהרגו על משמרתם ביום פרוץ המלחמה ובקרבות שבאו בעקבותיו", הוא הוסיף, "המלחמה עודנה מתנהלת, וטרם הוסר הלוט מעל רבים מאירועי הגבורה שהתרחשו ביממות הראשונות שלה. אחד מהם הוא סיפורה של תחנת המשטרה בשדרות.

"בבוקר ׂשמחת תורה, שבעה באוקטובר, התעוררו תושבי ׂשדרות לקול אזעקות. זמן קצר לאחר מכן פרצו מחבלים לעיר ולתחנת המשטרה. הם ביקשו להשתלט עליהו למנוע משוטרי העיר, הסמוכה לגבול, להגן על תושביה. אל השוטרים, שנלחמו בגבורה מ תוך התחנה ומגג המבנה, הצטרפו לוח מי צה"ל, שב"כ, משמר הגבול והימ"ם. בתום שעות ארוכות של קרב קשה הם ה צליחו לעצור את מסע ההרג של המחבלים, ּולהציל את חייהם של תושבים רבים".

מי שלחמו בשדרות זה לצד זה לא היו בני יחידה אחת. חלקם היו בחופשה וזינקו לתחנה מבתיהם שבעיר וביישובים הסמוכים; אחרים הגיעו אליה ככוח מתגבר. על אף שבאו מיחידות ומארגונים שונים, הם חברו ופעלו כיחידה אורגנית שמטרתה אחת – להשיב מלחמה, להגן על אזרחים, להשמיד אויב ולחלץ את הפצועים".

"בבוקר אותה השבת נכתב בין קירות תחנת המשטרה של ׂשדרות סיפור על שותפות גורל. אנשינו לחמו יחד בתעוזה ובנחישות, בקרב שגבה את חייהם של שוטרים אמיצים. רוח הלחימה שפיעמה בהם בבוקר ההוא הולכת ומתחזקת, והם לוחמים בגבורה בכל זירות המלחמה, מקרוב ומרחוק, גם ברגעים אלה".

"אנו, ראשי הארגונים, עומדים בניהול המלחמה זה לצד זה. אנחנו שותפים בלחימה להכרעת האויב, ב מאמצים ל ה שבת חטופינו, ל איתור נעדרינו ו ל ח ז רתם הבטוחה של כל המפונים לבתיהם. אנשינו נלחמים בשדה הקרב ב אומץ ובחירוף נפש, ומחזקים את ביטחון מדינת ישראל. כאשר אנחנו ניצבים מולם מאוחדים במשימתנו, גם הם נוהגים כמונו, עד האחרון שבהם: חיילי צה"ל, אנשי הצללים ב שב"כ ובמוסד, השוטרים, הסוהרים ולוחמי האש".

"עמיתיי אייל, דדי, קובי, קובי ורונן, עטופים בכאב על אובדן אנשינו היקרים אנחנו חדורי נחישות. נמשיך להילחם יחד להגנת המדינה שלנו ולהבטחת קיומנו כאן בארץ הזאת. החלקות הצבאיות הפזורות לאורכה ולרוחבה של הארץ מספרות בשתיקה את סיפור גבורתם של חללי מערכות ישראל. הימים הקרובים הם ימים של זיכרון לאומי, ובהם יעלו בני המשפחות השכולות אל בתי העלמין, להתייחד עם יקיריהם במקום מנוחתם האחרון".

"יש בהם מי שעושים זאת שנים ארוכות, ויש רבים מאוד שעבורם זהו יום הזיכרון הממלכתי הראשון, והוא כואב עד מאוד. בימים אלה אנו מתייצבים לצידם, ומצדיעים ליקיריהם ולמעשי גבורתם. נהיה שוב עדים לעוצמת שותפות הגורל העול המבין השורות, ונשבע מחדש לחובתנו להמשיך ּוללוות את ההורים, הילדים, בני ובנות הזוג והאחים והאחיות במסע השכול הארוך והכואב. יהי זכר הנופלים ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!