דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
22.9°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 21.0°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.5°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 20.6°צפת
  • 22.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אבישג סמברג: "מתרגשת לייצג פעם נוספת את המדינה באולימפיאדה, אתן את המקסימום"

המדליסטית האולימפית מטוקיו השיגה את הקריטריון למשחקים האולימפיים בפריז ותהיה הנציגה היחידה של הענף במשלחת | בראיון ל'דבר' היא מספרת על הדרך להשגת הכרטיס וההכנות לאולימפיאדה: "זה היה רגע מאוד מאושר, ידעתי כמה זה יהיה קשה להשגה"

אבישג סמברג חוגגת את הזכייה במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו (צילום ארכיון: עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
אבישג סמברג חוגגת את הזכייה במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו (צילום ארכיון: עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה בטאקוונדו נפתחה היום (חמישי) בבלגרד, סרביה. במהלך האליפות ייצגו את נבחרת ישראל שיא של 10 מתחרים ומתחרות במשקלים השונים. המדליסטית האולימפית מטוקיו, אבישג סמברג, תצטרף לנבחרת בסרביה, אך לא תשתתף בתחרות מתוך החלטה של הצוות המקצועי.

סמברג כבר השיגה את הקריטריון לאולימפיאדת פריז ותהיה הנציגה היחידה של ענף במשלחת. בראיון ל'דבר' היא מספרת על השגת הקריטריון וההכנות לאולימפיאדה בפעם השנייה, הפעם כמדליסטית. "להשיג את הקריטריון לפריז היה רגע מאוד מאושר ומתוק, כי אני מרגישה שמאז שחזרתי מטוקיו רדפתי אחרי הכרטיס הזה. ידעתי כמה זה קשה ואני ממש מתרגשת לייצג פעם נוספת את המדינה שלי".

לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג עם הכרטיס לאולימפיאדת פריז (צילום: התאחדות הטאקוונדו בישראל)
לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג עם הכרטיס לאולימפיאדת פריז (צילום: התאחדות הטאקוונדו בישראל)

סמברג ניצחה מתחרות מבלרוס, בולגריה ובוסניה בתחרות הקריטריון שנערכה בחודש מרץ בבולגריה. בסיום התחרות היא סימנה מטרה: "אני רוצה את מדליית הזהב, בשביל זה אני כאן. אני רוצה להיות אלופה אולימפית".

מה המשמעות של השגת הכרטיס לפריז, עבור הענף?
"קודם כל זה נותן עוד חשיפה לענף. להתחרות על הבמה הכי גדולה, זאת חשיפה מטורפת. אני שמחה שיש לי את הזכות לפתוח את הדרך לעוד אנשים שיכירו את הענף המדהים שלנו".

איך נראות ההכנות לאולימפיאדה?
"כרגע המאמן שלי (יחיעם שרעבי) עובד על התוכנית ואני מקשיבה לו. אני מאמינה שאני כן אצא בהמשך לתחרות או שתיים בסבב העולמי, אבל כרגע המרכז זה האימונים האינטנסיביים ומחנות אימונים עם יריבות מחו"ל".

בענף הטאקוונדו ההגרלה במשחקים האולימפיים נקבעת לפי הדירוג שנסגר לפני האולימפיאדה. סמברג מדורגת כרגע שביעית בין המתחרות שהבטיחו את מקומן בפריז. במהלך התחרות 16 המתחרות מוגרלות בהצלבה לפי הדירוג האולימפי. בסיטואציות מסוימות הדירוג ביום התחרות יכול להקנות דרך נוחה יותר לזכייה במדליה.

את עוקבת אחרי הדירוג העולמי או שזה משהו שפחות מעניין אותך?
"אני לא עוקבת כי אני חושבת שאין לי שליטה על זה וגם דברים עוד יכולים להשתנות. הטאקוונדו הוא מאוד תזזיתי. בפעם שעברה הייתי אמורה להיות מדורגת אחת לפני אחרונה, בשנייה האחרונה הכניסו מישהי וזה שינה את כל ההגרלה. גם הפעם יש מדינות כמו סין וקרואטיה שיכולות לשלוח לא את מי שהשיגה את הקריטריון, כי הכרטיס הוא למדינה. יש עוד שלושה חודשים ועדיין לא כל המדינות החליטו מי הספורטאיות שתייצג אותן. אז אני מעדיפה לא להתעסק בזה, כי זה לא בשליטתי".

אבישג סמברג (משמאל) באליפות ישראל בטאקוונדו (צילום: התאחדות הטאקוונדו בישראל)
אבישג סמברג (משמאל) באליפות ישראל בטאקוונדו (צילום: התאחדות הטאקוונדו בישראל)

מה ייחשב עבורך להצלחה באולימפיאדה?
"מבחינתי אני ארגיש שהצלחתי אם אני אגיע לסוף יום התחרות ואגיד לעצמי 'וואלה אבישג, זאת ההופעה הכי טובה שיכולת לתת. זה המקסימום שלך, נתת את כל כולך'. אני יודעת שאני נותנת את כל כולי בדרך כלל. אז אם אני אביא את עצמי למקסימום ביום תחרות, אני אהיה גאה בעצמי לא משנה מה תהיה התוצאה".

מה היית רוצה לאחל לחברי הנבחרת באליפות אירופה?
"אני מאחלת לכולם להביא את המקסימום, אני מאמינה ביכולת שלהם להגיע לפודיום ולהצליח בתחרות. בסופו של דבר, אני חושבת שכל אחד מהספורטאים צריך להרגיש שהוא נותן את הכי טוב שלו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!