דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הקרן למפעלי שיקום

שילוב בעלי מוגבלויות / קרן מפעלי שיקום שובתים: "מסרבים לצפות מהצד בפגיעה בקרן"

עובדי הקרן, שאחראית לשילובם של ששת אלפים בעלי מוגבלויות במעגל העבודה, טוענים כי ההנהלה מפרה הסכמים קיבוציים, ומסכנת את עתיד קיום הקרן. "מדובר פגיעה בשירות חיוני הניתן לבעלי מוגבלויות בישראל"

הפגנת עובדי קרן מפעלי השיקום (צילום: דבר ראשון).
הפגנת עובדי קרן מפעלי השיקום (צילום: דבר ראשון).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי הקרן למפעלי שיקום הודיעו כי יפתחו היום (שני) בהשבתה חלקית של פעולתם, וזאת במחאה על הפרות לטענתם של ההסכם הקיבוצי על ידי ההנהלה, פיטורי עובדים וכן מהלך כללי של ייבוש פעילות הקרן עד להפסקתה.

עובדי הקרן ישבתו חלקית במשך שלושה ימים בחלוקה בין אזורי הארץ: היום ישבות מחוז הדרום החל מהשעה 12:00. הערים בהן תופסק פעילות הקרן: באר שבע, אשקלון, רחובות, ואשדוד. ביום שלישי (24.1) ישבות מחוז הצפון החל מהשעה 12:00. הערים בהן תופסק פעילות הקרן: עכו, טבריה, חיפה, טירה, מגדל העמק וחדרה. ביום רביעי (25.1) ישבות מחוז המרכז החל מהשעה 12:00. הערים בהן תופסק פעילות הקרן: ירושלים, תל אביב-יפו, חולון, ופתח תקווה. מרכזי שיקום נוער אינם נכללים בשביתה ופעילותם תתקיים כרגיל.

הקרן למפעלי שיקום היא הזרוע הביצועית של משרד הרווחה המספקת את המענה הממשלתי היחיד בישראל לשיקום תעסוקתי של בעלי מוגבלויות, ומעניקה שירות לכ-6 אלף אנשים בעלי מוגבלויות בשנה. מטרת מאבק העובדים היא מניעת סגירת הקרן, הפסקת גלי הפיטורין של עובדי הקרן, וקליטת העובדים השעתיים במסגרת הסכמים קיבוציים. הקרן ממשיכה בפגיעה בעובדי הקרן ובחניקת פעילויות חשובות למען בעלי המוגבלויות למרות מצבה הפיננסי החיובי.

משרד קרן מפעלי שיקום (צילום: דבר ראשון).
משרד קרן מפעלי שיקום (צילום: דבר ראשון).

אריאלה וינברג-ביתן, יו"ר ועד עובדי קרן מפעלי שיקום אמרה, "הקרן אינה עוד מקום עבודה, היא מפעל חיינו, ואנו מסרבים להמשיך ולצפות מהצד בפגיעה בה. אנו העובדים הרכנו את ראשינו בפני הנהלת הקרן במשך יותר מידי זמן. על מנכ"ל הקרן, ויקטור בר גיל לקחת אחריות על המפעל החשוב הזה, עליו הוא אמון – לחדול מלפגוע בשירותים החשובים שמספקת הקרן לבעלי המוגבלויות, ולפעול לשגשוגה המקצועי. מטרתנו היא הפסקת גלי הפיטורין של עובדי הקרן, וקליטת העובדים השעתיים כעובדים במסגרת הסכמים קיבוציים. באם הנהלת הקרן תמשיך להתעלם ממצוקת העובדים בקרן, ועד העובדים יאלץ להכריז על השבתה כללית של פעילות הקרן למפעלי שיקום. התנהלותה הפיננסית של הקרן למפעלי שיקום אינה רק הפרה בוטה של ההסכמים הקיבוציים עם עובדיה, אלא פגיעה בשירות חיוני הניתן לבעלי מוגבלויות בישראל".

בישראל חיים למעלה ממיליון בעלי מוגבלויות (בגילאי 21-64) אך רק מחציתם משולבים בשוק התעסוקה (לעומת כ-72% בקרב אנשים ללא מוגבלות). קרן מפעלי שיקום היא הקדש של משרד הרווחה, אשר מעניקה שירותי אבחון ושיקום מקצועי ותעסוקתי לאנשים עם מוגבלויות, לקויות וחסמים תעסוקתיים, בגיל העבודה, ולנוער בעל צרכים מיוחדים. התנהלות הקרן בשנים האחרונות הובילה לצמצום מסיבי של פעילות הקרן, להפחתה של עובדי הקרן מ-750 בשנת 2010 לכ-350 עובדים כיום וכן לצמצום השירות הניתן לבעלי המוגבלויות, מכ-20 אלף מטופלים ב-2010 לכ-6,000 מטופלים בלבד כיום.

כאמור, סכסוך העבודה בין הסתדרות העובדים להנהלת הקרן הוכרז בשל הפרת הסכמים קיבוציים מצד הנהלת הקרן, ותנאי העסקה ירודים של עובדיה. ב-2013 נכנסה הקרן לתכנית הבראה במסגרתה פוטרו עשרות עובדים והועזבו מרצון עובדים נוספים. כמו כן מפעלים חשובים של הקרן נסגרו, ועובדים חדשים שנקלטו בארבע השנים האחרונות נקלטו במסגרת העסקה שעתית בלבד המאופיינת בתנאים סוציאליים מחפירים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!