דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט' בתמוז תשפ"ו 24.06.26
24.5°תל אביב
  • 16.5°ירושלים
  • 24.5°תל אביב
  • 23.0°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 29.1°אילת
  • 21.5°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

צה"ל קורא לתושבים בג'באליה להתפנות למערב העיר עזה, ומרחיב את אזורי הפינוי ברפיח

לפי צה"ל, הקריאה לתושבים בג'באליה להתפנות נעשתה בעקבות "ניסיונות חמאס לשקם יכולות ותשתיות טרור" באזור | בכרוז לתושבים נכתב: "צה"ל עומד לפעול בעוצמה רבה נגד ארגוני הטרור באזור" | צה"ל: יותר מ-300 אלף תושבים התפנו מרפיח

פלסטינים מתכוננים להתפנות ממחנה אוהלים באזור רפיח בעקבות קריאת צה"ל (צילום: REUTERS/Hussam Al Masri)
פלסטינים מתכוננים להתפנות ממחנה אוהלים באזור רפיח בעקבות קריאת צה"ל (צילום: REUTERS/Hussam Al Masri)
אורן דגן

צה"ל קורא לתושבים בג'באליה להתפנות למערב העיר עזה, ומרחיב את אזורי הפינוי ברפיח. לפי צה"ל, כ-300 אלף תושבים עזבו את רפיח מתחילת השבוע, אז קרא להם צה"ל להתפנות.

צה״ל קרא הבוקר (שבת) לאוכלוסייה בג׳באליה והשכונות במרחב להתפנות באופן זמני אל המחסות במערב העיר עזה. לפי הודעת צה"ל, התושבים נקראו להתפנות "בעקבות ניסיונות חמאס לשקם יכולות ותשתיות טרור, והימצאות פעילי טרור במרחב", והמהלך בוצע "כדי להרחיק את התושבים ממרחב הלחימה בהתאם לדין הבינלאומי".

מפת פינוי תושבים מג'באליה למחסות במערב העיר עזה (דובר צה"ל)
מפת פינוי תושבים מג'באליה למחסות במערב העיר עזה (דובר צה"ל)

צה"ל הודיע גם שקרא הבוקר לתושבי אזורים נוספים ברפיח להתפנות באופן זמני למרחב ההומניטרי המורחב באזור המוואסי. בצה"ל ציינו שהמהלך בוצע בהמשך לפעילות במזרח רפיח, ובהתאם לאישור הדרג המדיני, ולאור פעילות טרור וירי של חמאס מהמרחב. לפי צה"ל, עד כה, כ-300 אלף עזתים נעו לעבר המרחב ההומניטרי המורחב במוואסי.

מפת פינוי תושבים ממזרח רפיח לאזור ההומניטרי המורחב במוואסי (צילום: דובר צה"ל)
מפת פינוי תושבים ממזרח רפיח לאזור ההומניטרי המורחב במוואסי (צילום: דובר צה"ל)

פעולות הפינוי התבצעו באמצעות הטלת כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

כרוז שפיזר צה"ל ברחבי ג'באליה ברצועת עזה הקורא לתושבים להתפנות מבתיהם (דובר צה"ל)
כרוז שפיזר צה"ל ברחבי ג'באליה ברצועת עזה הקורא לתושבים להתפנות מבתיהם (דובר צה"ל)

על הכרוז נכתב בערבית: "אזהרה דחופה, אל כל התושבים והחוסים הנמצאים במרחב ג'באליה ובשכונות אל-סלאם, אל-נור, תל אל-זעתר, פרויקט בית לאהיא, מחנה ג'באליה, עזבת מלין, אל-רוצ'ה, אל-נזהה ואל-ג׳רן, אל-נהצ'ה ואלזהור. הנכם נמצאים במרחב לחימה מסוכן!

"צה"ל עומד לפעול בעוצמה רבה נגד ארגוני הטרור באזור בו הנכם נמצאים. כל הנמצא במרחבים אלה מסכן את עצמו ואת בני משפחתו. למען ביטחונכם – הנכם מתבקשים להתפנות באופן מיידי למחסות הנמצאים במערב העיר עזה.
חל איסור מוחלט להתקרב לגדר הביטחון. התקרבות לגדר מסכנת את חייכם ושלומכם.
צבא ההגנה לישראל."

בצה"ל אמרו ש"צה״ל ממשיך לפעול נגד ארגון הטרור חמאס שעושה שימוש בתושבי עזה כמגן אנושי לפעילות ותשתיות הטרור שלו".

קבינט המלחמה והקבינט המורחב אישרו אתמול (שישי) פה אחד את המשך המבצע הצבאי ברפיח. עם זאת, לשרים נמסר כי הפעולה תהיה "מוגבלת והדרגתית".

אתמול השלים צה"ל את כיתור מזרח רפיח וציר פילדלפי. שיירות טנקים של צה"ל מבודדות את האזור המזרחי, הנמתח כשלושה קילומטרים מהגבול עם ישראל עד למעבר רפיח עצמו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!