דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צוק איתן

צוק איתן / משפחתו של הדר גולדין ז"ל לנתניהו: הסר התנגדותך לפרסום דו"ח צוק איתן

אתמול העביר המבקר חלק נוסף מדו"ח הביקורת על מבצע צוק איתן לוועדה לביקורת המדינה, שם יוכרע אם לפרסמו. יו"ר הוועדה קרין אלהרר: "רואה חשיבות בפרסום הדו"ח בהקדם, אנחנו מחויבים למשפחות השכולות"

הוריו של הדר גולדין ז"ל במסיבת עיתונאים, ספטמבר 2016 (צילום: פלאש 90)
הוריו של הדר גולדין ז"ל במסיבת עיתונאים, ספטמבר 2016 (צילום: פלאש 90)
שי ניר

משפחתו של קצין צה״ל, סגן הדר גולדין ז״ל, אשר נחטף על ידי החמאס במנהרה ברפיח במהלך צוק איתן, הצטרפה אתמול (ראשון) לדרישת המשפחות השכולות של חללי צוק איתן וקראה לראש הממשלה בנימין נתניהו להסיר את התנגדותו לפרסום המלא של דו״ח מבקר המדינה על המבצע הצבאי. לטענתם, בסביבת נתניהו מעוניינים למנוע פרסום של חלקים נוספים בדו"ח.

ממשפחת גולדין נמסר, ״ידוע כבר לכולם שהמשפט הנדוש 'ממשלת ישראל עושה כל שביכולתה..'. הנה אמירה ריקה מתוכן. כבר שנתיים וחצי שממשלת ישראל מפקירה את הדר ואורון בעזה ואינה עושה דבר כדי להחזירם. אנו מזכירים לנתניהו שמלחמת 'צוק איתן' לא הסתיימה כל עוד אורון נמצא בסג׳עייה והדר ברפיח״.

המשפחה מתריעה בפני ראש הממשלה כי דו״ח המבקר הבא יעסוק בכישלון  של ממשלתו להשיב את חיילי צה״ל, סמ״ר אורון שאול וסגן הדר גולדין, מהשבי בעזה.

צוק איתן, ארכיון. צילום: פלאש 90 / יונתן זינדל.
צוק איתן, ארכיון. צילום: פלאש 90 / יונתן זינדל.

מוקדם יותר היום העביר מבקר המדינה יוסף שפירא פרק רגיש מתוך הדו"ח על מבצע "צוק איתן" העוסק בתפקוד הקבינט לידי יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד). בהמשך ימסור המבקר שני פרקים נוספים, העוסקים באיומי המנהרות ובמשפט הבינלאומי ביחס ללחימה. בוועדה יתקיים דיון ביו יוחלט אילו מחלקי הדו"ח מותרים בפרסום ואילו לא.

ביום שלישי הקרוב הוועדה תקיים דיון והצבעה על חשיפת פרק הקבינט מתוך דוח המבקר בנושא צוק איתן. בין השאר יתייחס הדיון לחשש כי מאבק פוליטי יכריע אילו חלקים מהדו"ח יותר לפרסום, ולאו דווקא צרכים עניינים או בטחונים. "אני רואה חשיבות עליונה בפרסום דוח צוק איתן במלואו בהקדם האפשרי ועל כן נכנס את ועדת המשנה במידית להצבעה" כך אמרה אלהרר והוסיפה, "יש לנו מחויבות לתושבי ישראל והמשפחות השכולות אשר מחכים מעל שנתיים וחצי לקבל תשובות  ולכן כל עוד זה תלוי בי נצביע כמה שיותר מהר על חשיפת הדוח לציבור.  כולי תקווה וציפייה שארבעת חברי הוועדה הנוספים ישימו לנגד עיניהם את טובת הציבור וימנעו מהצבעה שאינה עניינית ומקצועית."

חברת הכנסת מרב בן ארי, חברה בוועדת המשנה אמרה, "הנושא צריך להתפרסם. הוא עבר אישור צנזורה, נושא ביטחון המדינה לא על הפרק ולכן אני לא מוצאת סיבה למה לא יתפרסם. שיקולים פוליטיים לא יקבעו את ההחלטה שלי".

"אנו דורשים לפרסם בציבור את דו"ח מבקר המדינה בנושאים הקשורים למבצע בכלל ולעניין המנהרות ועבודת הקבינט בפרט. אנו דורשים שוועדת המשנה לביקורת המדינה לא תצנזר חלקים מהדו"ח, למעט ממניעים ביטחוניים" כך אומרות משפחות לחיילים שנפלו 'במבצע צוק איתן' שניסחו עצומה הקוראת לפרסום הדו"ח,  ופורסמה היום "בידיעות אחרונות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!