דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

4 בני משפחות חטופים נעצרו בהפגנה שבה נחסמו נתיבי איילון: "בגלל נתניהו אין עסקה"

איילה מצגר, שחר מור (זהירו), נטע הימן ואסנת מאירי נעצרו | המשטרה השתמשה במכת"זית לפיזור המפגינים | מוקדם יותר אמרה מצגר בהפגנה בגשר בגין: "בגלל נתניהו אין עסקה והחטופים לא חוזרים"

בני משפחות חטופים חוסמים את נתיבי איילון (צילום: אדר אייל)
בני משפחות חטופים חוסמים את נתיבי איילון (צילום: אדר אייל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בני משפחות של חטופים חסמו הערב (מוצ"ש) את נתיבי איילון לכיוון צפון כחלק ממחאה להחזרת החטופים ונגד הממשלה. המשטרה השתמשה במכת"זית לעבר המפגינים. הכביש נפתח לתנועה. 4 בני משפחות חטופים נעצרו על ידי המשטרה: אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, שחר מור (זהירו) ואסנת מאירי, קרובי משפחתו של החטוף אברהם מונדר, ונטע היימן, בתה של דיצה היימן ששוחררה מהשבי.

בני משפחות חטופים בניידת משטרה, לאחר שנעצרו בהפגנה בה נחסמו נתיבי איילון (צילום: ציפי מנשה)
בני משפחות חטופים בניידת משטרה, לאחר שנעצרו בהפגנה בה נחסמו נתיבי איילון (צילום: ציפי מנשה)

המשטרה אמרה בעקבות המעצר: "משטרת ישראל ממשיכה במאמץ לשמירה על הסדר הציבורי אל מול מפגינים שמתעמתים עם השוטרים ואינם נשמעים להנחיות המשטרה בניסיון לחסום צירים מרכזיים אשר פוגעים בשגרת החיים. בהמשך לחסימת כביש איילון צפון ע"י מפרי סדר, המשטרה הדפה את מפרי הסדר ואפשרה לתנועה בכביש איילון לזרום. הכביש נפתח לתנועה. כוח משטרה נמצא במקום ומונע מהמפגינים לפגוע בחופש התנועה ולחסום את נתיבי איילון."

מוקדם יותר נשאו המפגינים הצהרה בהפגנה שערכו סמוך לגשר בגין. אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, אמרה בהפגנה: "זהו היום ה- 218 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהנום בעזה. התכנסנו כאן היום כדי לצעוק לכל עם ישראל: ממשלת ישראל ויתרה על החטופים והפקירה אותם למות בשבי החמאס. כל עוד נתניהו בשלטון החטופים לא יחזרו. היום כבר ברור שרק ממשלה אחרת תוכל להחזיר אותם הביתה. בשבועיים האחרונים ראש הממשלה עסק בטירפוד פושע של עסקאות להצלת החטופים. בגלל נתניהו אין עסקה והחטופים לא חוזרים! הוא מפקיר את בני משפחותינו למוות משיקולים פוליטיים. הכניסה לרפיח והרחבת הפעולה שם גם מרחיקה עסקה וגם מסכנת את בני משפחותינו. כל עוד נתניהו בשלטון החטופים לא יחזרו, כי נתניהו לא רוצה אותם בבית".

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר: "גנץ, איזנקוט, גלנט, וכל בעלי המצפון בליכוד ובקואליציה -כדי להציל את החטופים הנמקים במנהרות, כדי להביא לעסקה במהירות, כדי לעצור את מהלכי טירפוד העסקאות, כדי לעצור את פשע ההפקרה – אנחנו קוראים לכם: תפילו את הממשלה. הממשלה מוותרת על החטופים, הממשלה מובילה את המדינה כולה לאבדון, תפסיקו לשתף פעולה ותצילו את החטופים ואת המדינה! צאו לציבור ותגידו: שכדי להציל את החטופים אפשר וצריך לסיים את המלחמה".

דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט: "לנו המשפחות והציבור אסור לוותר. אנחנו לא נעצור עד שנחזיר את כולם הביתה. צאו לרחובות! האדמה בוערת! החטופים מופקרים לעינויים ומוות! אין ולא יהיה ניצחון בלי החזרת החטופים! אין תיקון, אין שיקום, אין עצמאות בלי החטופים. כל מי שדואג לחטופים, כל תושבי הצפון, הדרום, משפחות שכולות, אזרחים – צאו לרחובות. כשנשטוף את הרחובות – נציל את החטופים ואת המדינה".

הפגנות נגד הממשלה התקיימו גם ברחובות, בנס ציונה, בקיסריה סמוך לביתו של ראש הממשלה נתניהו, ובצומת חורב בחיפה, בהשתתפות רבבות מפגינים. בועז זלמנוביץ, בנו של החטוף שנרצח אריה זלמנוביץ, אמר בהפגנה בצומת חורב בחיפה: "אבי נרצח בייסורי גוף ונפש אחרי 40 יום בשבי. עד ימיו האחרונים אבי לבש כל בוקר בגדי עבודה, עד שהופקר על ידי מדינת ישראל וננטש לאחר מכן למות הרחק מאיתנו. מי יודע כמה מיקירנו ישרדו עד שישובו? התהום שבו הם נמצאים הוא עמוק, קודר ואכזרי". הוא פנה לממשלה ואמר: "נכשלתם. נכשלתם בהחזרת החטופים, נכשלתם בהנהגת המדינה. שחררו אותנו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!